Nakon niza pozitivnih vesti o Starfieldu tokom nedavnog prikaza igranja u trajanju od 45 minuta, neki PC igrači su bili razočarani saznanjem da razvojni studio Bethesda Game Studios sarađuje sa AMD-om, što gotovo sigurno znači da korisnici grafičkih kartica Nvidia neće imati pristup tehnologiji Deep Learning Super Sampling (DLSS). Međutim, moder specijalizovan za nezvanične implementacije DLSS-a sada je najavio da ima velike planove za igru.
Naročito, problem sa partnerstvom Starfielda i AMD-a je što su takvi dogovori istorijski ostavljali Nvidia upscaler implementacije u bedaku u korist AMD-ovih manje performantnih FSR i FSR2 upscaler-a. Nvidia partnerski odnosi, s druge strane, obično uključuju sve dostupne upscaler-e, uključujući DLSS, FSR i čak najnovija rešenja Intela kao što je XeSS, tako da korisnik može odabrati onaj koji mu najviše odgovara.
Prema rečima PureDarka, popularnog modera specijalizovanog za implementacije upscaler-a i posebno DLSS-a, oni će se pobrinuti da Starfield podržava Nvidia-ov vodeći upscaler pre nego što istekne petodnevni period ranog pristupa igri. PureDark već ima bogato iskustvo u dodavanju DLSS funkcionalnosti igrama koje podrazumevaju upscaler kao podrazumevanu opciju, kao što je bio slučaj sa igrom Jedi: Survivor, još jednim partnerstvom visokog nivoa sa AMD-om.
PureDark-ovi modovi omogućavaju korisnicima Nvidia grafičkih kartica ne samo da iskoriste DLSS kao nadmoćnu alternativu za FSR, već u nekim slučajevima čak i da omoguće DLSS 3.0, što se odnosi na Nvidia-ovu platformu za generisanje slika zasnovanu na veštačkoj inteligenciji.
Međutim, ovde treba uzeti u obzir neke kompleksnosti. PureDark je izjavio da će prva verzija Starfield DLSS moda biti poseban paket DLSS 3.0, koji je funkcija generisanja slika ograničena isključivo na Nvidia-ovu RTX 4000 generaciju grafičkih kartica. Tek nakon toga, PureDark će objaviti regularni DLSS 2.0 upscaler, koji može koristiti bilo koja Nvidia GPU od serije RTX 2000 i novijih. PureDark je istu strategiju primenio i sa Star Wars Jedi: Survivor DLSS modom, tako da postoji presedan za ovakav pristup.
Imajući u vidu sve navedeno, vredi istaći da su neke igre koje su sarađivale sa AMD-om zapravo imale i Nvidia DLSS na dan izlaska, kao što su nedavni Spider-Man portovi sa PlayStationa. S obzirom na to da se Starfield smatra rajem za modere, što podrazumeva otvorenost i fleksibilnost, moguće je da Nvidia ipak neće biti isključena opcija, iako Bethesda još uvek nije komentarisala ovu temu.
Nvidia DLSS već podržava stotine igara i dokazao je svoju vrednost kao najbolji izbor na tržištu, uz jedini stvarni nedostatak da je ekskluzivan za Nvidia GPU-ove. Budući da Starfield izgleda vrlo vezan za procesor u pogledu performansi, kako ukazuje tvrdi ograničenje od 30 FPS na konzolama, upscaler možda neće mnogo poboljšati performanse na PC-u, ali takve tvrdnje će morati da sačekaju dok se ne obave stvarna testiranja.
Starfield se lansira 6. septembra za PC i Xbox Series X/S, što je sad već relativno blizu i svi nestrpljivo čekamo taj septembar.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.