Let’s Rock: Aliens: Dark Descent recenzija

Alien je jedna od onih franšiza koja ima šarenoliku istoriju kvaliteta svojih igara. Od naslova koji će zauvek biti upamćeni kao odlični predstavnici određenog žanra, do onih koje će svi rado želeti da zaborave da su uopšte postojali. Ovoga puta ćemo videti Aliens naslov koji pokušava da uđe u čizme XCOM taktičkog stila igranja, što mu na prvu loptu i te kako polazi za rukom.

Priča počinje na vrlo klasičan i Weyland-Yutani korporativno zao način. Alien Xenomorph biva prošvercovan i pušten na svemirsku stanicu koja nadgleda koloniju i planetu Lethe. Kao zamenik direktora Hayes, vi ćete morati da aktivirate Cerberus protokol koji će sprečiti bilo koji svemirski brod da napusti planetu i onda nekako da preživite i pobegnete na površinu.

Imaćete želju da ovu igru nazovete ”XCOM u Alien fazonu”, ali ćete brzo shvatiti da to nije baš tako. Kao prvo, neće biti nikakve potezne i taktičke borbe u stilu XCOM-a – sve se dešava u realnom vremenu bez ikakve pauze, ukoliko se ne opredelite za assistive opciju. Kretanje, izdavanje komandi, odbrana i napad, istraživanje i skupljanje itema, sve će se dešavati aktivno i bez stajanja. Komanda timom takođe neće biti pojedinačna. Možete poslati jednog vojnika, nasumično izabranog, da pokupi neki predmet, otvori ili zavari vrata, ali ćete se u svakom momentu kretati kao tim. Nećete moći da stavite snajperistu na zabačen kraj mape i da sačekate da se izbori za hordom neprijatelja.

Jedini element igre koji bismo mogli lako da povežemo sa modernim XCOM naslovima jeste uređivanje broda i opremanje jedinica, kao i njihovo unapređivanje. Taj meni i sistem je toliko sličan da ćete odmah znati gde i šta da radite. Jedinice će naravno imati novu opremu kako je kupite, nove sposobnosti u zavisnosti od napretka, izbora i od toga koliko prežive, kao i specijalizacije koje možete otključati i unaprediti.

Pomenuo bih jednu važnu stavka koja je vezana za samu mapu. Na svakoj od lokacija ćete imati pregršt zadataka, ali je vrlo bitno da znate da ne morate sve odjednom da ih završite. U bilo kom momentu možete da odete do vašeg oklopljenog vozila i da se odvezete u bazu, i onda da se vratite na misiju sa svežom trupom vojnika i odradite šta vam je preostalo. Naravno, sve iteme koje ste pokupili prvi put se neće ponovo pojaviti, tako da morate taktički razmišljati kada vam zafali municija.

Iako nije taktička u smislu XCOM-a, ova igra i te kako ima svoje momente. Dok je XCOM više taktički timski survival, ovo je više panični timski survival. Samim tim što znate da Xenomorph sigurno vreba iza ćoška i što čujete *ping* od detektora pokreta, biće dovoljno da vam diže kosu na glavi. Ako se pak upustite u bitku, ona se neće završiti sa samo jednim ili dva ubijena vanzemaljca. U tom momentu kreće lov na vaš tim i ako ne pobegnete sa te lokacije ili se ne zabarikadirate na bezbedno mesto, bićete u mnogo većem problemu nego kada ste krenuli na ekspediciju. Zato igra ima čak i rudimentarni stealth sistem gde možete, uz dovoljno mesta i pažnje, da se sakrijete od Xenomorpha.

Ne brinite, nećete samo vi kao igrač popiti gomile poene stresa, već i svi članovi vašeg tima. U slučaju da ne regulišete stres, primarno odmaranjem na bezbednim lokacijama i gutanjem tableta (kao svako normalan), članovi vaše jedinice mogu dobiti gadne negativne status efekte, zbog čega će postati daleko manje efikasni u borbi. Iako je pomalo naporan, ovaj sistem je veoma zanimljiv, pogotovu što nas je XCOM naučio da svi vojnici imaju čeličnu svest, što ipak nije baš tačno.

Vizuelni prikaz igre je dobar i relativno detaljan. Međutim, pošto je ovo pretežno generični naučno fantastični naslov, često ćete se kretati kroz gomile mračnih, sivih, i na kraju krajeva gotovo istih koridora. Pošto se radi o Alien univerzumu, isticaće se građevine i objekti koji su prekriveni tipičnom ”Xenomorph organskom materijom i sluzi”. U ovakvim lokacijama se jasno vide detalji i koliko su developeri truda uložili u vizuelni aspekt igre.

Audio podloga je totalno u duhu Alien filmova – od zvuka detektora pokreta, preko pulsne puške, pa sve do samih vanzemaljaca. Igra čak vrlo često koristi legendarne uzrečice iz svih filmova. Glasovna gluma članova vašeg tima je u početku bila pomalo preterana, ali je brzo popravljena sa prvim pečom. Međutim, u igri i dalje možemo da čujemo neke nasumične, i ponekad vrlo komične komentare.

Jedini veći problem na koji sam naleteo u igri se tiče pathfindinga likova. Ako ima previše objekata na mapi ili ako jedan član nekako uspe da se odvoji od ekipe, može se desiti da se zaglavi. Drugi nedostatak je veoma mala količina Alien protivnika, iako će pored njih biti i nekih ljudskih, kako divljih tako i vojno obučenih.

Ako ste Aliens fan i ako želite da isprobate nešto novo, onda bi definitivno trebalo da opikate ovaj naslov. Čak iako niste ljubitelj franšize ali volite taktičke igre, Aliens: Dark Descent je odličan izbor za vas.

Aliens: Dark Descent je dostupan za PC, PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S

Aliens: Dark Descent

39,99€