Kompanija Valve je pojasnila svoj stav o igrama sa sadržajem kreiranim od strane veštačke inteligencije, nakon nedavne zabrane naslova sa AI-generisanom umetnošću.
Prošle nedelje, jedan developer je otkrio da je njegova igra, koja je sadržala AI-generisane resurse, odbijena od strane kompanije Valve nakon što su zahtevali da dokaže da poseduje sva potrebna prava korišćena u skupu podataka koji je obučavao AI da ih stvori.
Sve veći broj developera koristi AI kako bi pomogao u stvaranju njihovih igara. Ali brzo usvajanje generativnih AI alata obučenih na ljudskoj umetnosti preuzetoj sa veba je podiglo pitanja autorskih prava koja ranije nisu postojala.
Odgovarajući na incident prošle nedelje, Valve je naveo da njegov “cilj nije da obeshrabri upotrebu [igara izgrađenih sa AI] na Steam-u”, i da je svaka akcija koju je preduzeo “odraz trenutnog zakona o autorskim pravima i politika, a ne dodatni sloj našeg mišljenja.”
“Uvođenje AI-ja ponekad može otežati dokazivanje da developer ima dovoljna prava u korišćenju AI za stvaranje resursa, uključujući slike, tekst i muziku.”
Dok AI generisani sadržaj ostaje siva zona u većem delu sveta, sa vladama, umetnicima i kompanijama koje razmatraju kako najbolje krenuti napred, Japan je nedavno izjavio da korišćenje skupova podataka za obuku AI modela ne krši zakon o autorskim pravima.
Kako izveštava Decrypt, odluka znači da treneri modela mogu koristiti javno dostupne podatke bez potrebe za dobijanjem dozvole od vlasnika podataka.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.