Vesti
Da li Resident Evil treba da se reši parry mehanike?
Franšiza Resident Evil je ostala relevantna i u vrhu, jer se nije plašila promena. U proteklih 27 godina, Resident Evil je prošao kroz brojne promene u pogledu priče, tona i narativa. Dok su prve Resident Evil igre bile intenzivne survival horor igre sa šaljivim tonom B-filmova i nezgrapnim kontrolama, Resident Evil 4 je uneo novo doba akcione pucačine iz trećeg lica u franšizu, a zatim je nekoliko godina kasnije Resident Evil 7 ponovo preokrenuo priču, dajući seriji fokus na čist horor i pružajući gameplay preživljavanja iz prvog lica.
U poslednjih nekoliko godina Capcom se čini da sve više razmišlja o tome koje nove elemente treba zadržati, a koje treba ostaviti iza sebe. Poslednje izdanje u franšizi, Resident Evil 4 Remake, uveo je novu parry mehaniku u seriju, omogućavajući igračima da blokiraju dolazeće napade blizu ili na daljinu ako im je vreme dovoljno dobro. Budući da je parry potpuno nova mehanika, verovatno je da će Capcom dobro razmisliti o mogućnosti njenog povratka u Resident Evil 9, a ta odluka ima i svoje prednosti i mane.
Dobra i loša strana gubitka nove mehanike pariranja u Resident Evil-u
Jedna od najvećih prednosti nove mehanike pariranja u igri Resident Evil 4 Remake je da igraču daje još više akcije. Dok je originalni Resident Evil 4 imao veći naglasak na akciji u odnosu na svoje prethodnike, njegov gameplay se i dalje oslanjao na sporo kretanje neprijatelja i premeštanje igrača kako bi održao visoku napetost. Sa dodatkom parry mehanike, Resident Evil 4 Remake se ne plaši da malo podigne ulog, povećavajući brzinu kretanja i agresivnost neprijatelja.
Međutim, umesto da se oseća preopterećujuće, povećana agresija veštačke inteligencije u igri Resident Evil 4 Remake predstavlja dobrodošao izazov, jer igrač može da se približi, brzo puca i koristi perry mehaniku nožem kako bi se izvukao iz bilo kakvih nezgodnih situacija. Dodatak mehanike pariranja daje igraču još više kontrole nad borbenim sistemom igre i pomaže da svaki susret bude intenzivan, ali pravičan i zadovoljavajući boj za preživljavanje, posebno na većim težinama. Odustajanje od te parry mogućnosti u Resident Evil-u može se doživeti kao korak unazad za borbu u igri.
Parry mehanika u igri Resident Evil 4 Remake takođe je dobro balansirana. Na običnim težinama, igrači su mogli koristiti Leono sečivo za odbijanje dolazećih napada jednostavno držeći dugme, što bi na kraju slomilo nož. Igrači bi ga zatim morali popraviti kod trgovca da bi ga ponovo koristili, ili pronaći novi nož kao potrošni materijal. Međutim, ako su igrači savršeno uskladili parry, manje bi oštetili nož i mogli bi ga koristiti mnogo duže. Imati parry mehaniku u akciono fokusiranoj igri poput Resident Evil 4 Remake takođe izgleda i oseća se kul, pa bi bilo šteta izgubiti takvu zadovoljavajuću mehaniku.
Najveća prednost gubitka parry mehanike u igri Resident Evil 4 Remake je da bi sledeća igra verovatno delovala još jezivije. U suštini, franšiza Resident Evil čvrsto je ukorenjena u horor žanru, i dok parry mehanika ima smisla u akciono fokusiranoj igri poput Resident Evil 4, može umanjiti uticaj igre Resident Evil koja se više fokusira na horor. Kada nema sigurnosne mreže za bekstvo, stvari postaju mnogo strašnije, i isključivo je na igraču da donese prave odluke o svojim pokretima i pucanjima.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.