Domaća Scena

Istrgni ili kako sam zavoleo svog puškoljubimca: RIPOUT Early Access review

Šta se desi kada pomešate Doom 3 i SOMU i dodate mrvicu Alien Isolation, pa sve to ubacite u interesantan rogue-lite gameplay loop? RIPOUT pokušava da odgovori baš na to pitanje. Domaći studio Pet Project Games me je prijatno iznenadio sa ovom igrom jer nisam očekivao tako interesantan spoj žanrova dok sam čitao njen sinopsis. Par demoa kasnije, i sada Early Access, RIPOUT je pun potencijala da bude jedna od onih indi igara koje će se organski proširiti na široku publiku – pod uslovom.

RIPOUT je rogue-lite FPS koji je dosta inspirisan igrama kao što su Doom 3 i Quake 4, gde se većina radnje odvija u svemiru. Po ulasku u igru, atmosfera me je odmah vratila u osećaj samoće, mraka i tenzije koju sam imao pri prvom igranju Doom 3. Dok je Doom 3 inicijalno imao sterilnu pa onda demonsku atmosferu, RIPOUT ide u smeru groteske i ljigave mešavine organa i mašina, što malo podseća na SOMA. Svakako, RIPOUT ima svoj stil, ali se uticaj ovih igara ipak oseća na svakom ćošku. Ono što igri ide u korist jeste vrlo jezivo (lepa) grafika i količina detalja koju svaka misija poseduje – definitivno se nije štedelo na dizajnu okruženja. Igra se trudi da dočara osećaj samoće i klaustrofobije i to radi vrlo dobro… do jednog momenta.

Čitajući ovaj opis verovatno ste pretpostavili da je RIPOUT horor igra. Iako to pokušava da bude, neke stvari apsolutno ubijaju tu atmosferu.

Priča prati sukob ljudi i jedne vanzemaljske rase. Čovečanstvo ovaj rat vodi svojim mutiranim vojnicima, ali u jednom trenutku, naravno, sve odlazi dođavola. Vaš lik je jedini preživeli vojnik koji igrom slučaja poseduje vrlo specifično živo oružje koje ćete unapređivati kroz igru. Ono što izdvaja ovu igru je zapravo ta živa puška. Poenta je da pored osnovnih modova kao što su mitraljez i sačmara, puška može da ispali kreaturu koja se kači na neprijatelje i može da načini veliku štetu, da odvali deo tela ili da oduzme neprijateljima oružje i donese vama. Možete da nosite jedno neprijateljsko oružje ili opremu u datom momentu koji se odvojeno kontrolišu (ne mora uvek da bude oružje, može da bude štit ili igla koja leči). Uz standardni pištolj i sekiru, uvek sam bio spreman za bilo kakvu pretnju tokom misija i do sada nisam imao osećaj da ostajem bez arsenala, što je možda jedna od zamerki ovoj igri.

Iako igra pokušava da nam dočara atmosferu horora, igrač ima pristup tolikom arsenalu, svetlu i senzorima koji tačno prikazuju lokacije neprijatelja da se gubi osećaj straha odmah pri početku svake misije. Voleo bih da senzor ne postoji i da ne markira neprijatelje (markiranje je trenutno neophodno da bi se kreatura poslala ka neprijateljima), što bi podiglo atmosferu na mnogo viši nivo. Igra takođe podržava online co-op što opet smanjuje ”horor efekat” ali ujedno pojačava elemente zabave, tako da ipak mislim da su developeri napravili dobar izbor na ovom planu.

Što se samih neprijatelja tiče, vrlo su raznovrsni. Od mutiranih kučića do jezivih abominacija koji podsećaju na Aberration iz Starcraft 2, imaćete pregršt mesa i metala za kidanje.

Misije nisu mnogo dugačke ali nisu ni kratke. Nisam siguran da li su proceduralno generisane ili fiksne, ali sve misije do sada su imale više objektiva koje sam morao da ispunim. Od pronalaska laptopova i ključeva do aktiviranja generatora i otključavanja drugih zona, uvek sam imao cilj koji je bio jasno definisan. Kroz misije ćete pronalaziti i privremena unapređenja, što je standardno za rogue-lite žanr. Igra će vas u početku mnogo ”držati za ruku”, u smislu da neće biti previše neprijatelja niti izazova, ali to omogućava da lakše uđete u malko teže misije.

Drago mi je što će RIPOUT prvo dobiti Early Access izdanje pošto mu je i te kako potrebno. Iako ima dovoljno sadržaja za čak i puno izdanje, mislim da je EA bolji izbor jer će developeri imati priliku da pokupe predloge igrače i znatno unaprede igru.

RIPOUT je dostupan na Steam-u.

Autor: Igor Totić

Igru ustupio: PetProject Games