Ljuštura od ’’igre’’: Call of Duty: Modern Warfare III recenzija

Auh, teško mi je da pišem ovu recenziju ponajviše jer zapravo nemam o čemu da pišem. Uostalom, Call of Duty izlazi svake godine, pa su moja očekivanja poprilično niskih razmera, mada sam se investirao i poprilično zabavio uz ributovanu MW priču iz prve dve igre. Iako je prvi MW uspostavio CoD gejmplej koji je postulat za franšizu već 5 godina, činjenično stanje je da je ovo što Activision zove MW3 zapravo glorifikovani DLC koji bi trebalo da košta ne više od četvrtine cene igre.

Kao neko ko je pratio narativ, u ovom CoD-u nemate tipičnu kampanju, već Infinity Ward bez ikakvog pardona uzima Verdansk mapu iz prvog Warzone-a, rebrandira je kao kampanju sa otvorenim svetom i baca vas da se tučete protiv botova i rešavate takozvane kvestove koji su jezivo repetativni.

Kampanjske misije su, da napomenem, smeštene na samoj Verdansk mapi, i kroz tričava četiri sata koliko će vam trebati da pređete igru nećete uhvatiti Makarova, a pisanje je nebulozno čak i za CoD standarde i ne vodi apsolutno nikuda. Takođe, ovde se povezuju i niti priče koja se provlačila kroz raznorazne Warzone apdejtove, međutim ako ih niste pratili, odjednom ćete imati likove za koje ste smatrali da su mrtvi i neke sporedne likove koje ni ne poznajete. Iako igra ima par odličnih sinematika, neverovatno je da se uopšte može prodati kao desetina proizvoda, a kamoli po punoj ceni.

Osim bezobrazno kratke i dosadne kampanje koja nema nikakav narativni razvoj i stagnira, ostatak igre vam takođe nudi jedno veliko ništa. U multiplejeru je situacija još gora, jer CoD MW3 nema apsolutno ni jednu jedinu novu mapu! Da, dobro ste pročitali. Mape koje možete pronaći u ”novom” CoD-u su isključivo remasterovane mape iz MW1 i MW2, to jest mape koje ste imali priliku da igrate već nekoliko godina.

Ovo je prvi put, čak i za pucačku igru da ponudi apsolutnu prazninu od sadržaja. Donosi neke ”zavrzlame” kao što su novi skinovi i pokoje oružje, koja su se svakako pojavljivala u prethodnicima. I to je to, sadržaja više nema, i ja ne znam šta bih dalje rekao osim da ovo treba da bude bruka i sramota, i nažalost se uzalud nadam da će ovo biti jedan udarac za franšizu jer se CoD i dalje prodaje u ogromnim količinama bez ikakvih problema. Ovde nema gotovo nikakvih razlika ni na polju gejmpleja, koji je bukvalno identičan kao u MW1 i MW2. Iako je sam gejmplej meni lično zabavan još od prvog ributovanog MW-a, ovde nema ničega novog što bi vas možda nateralo da kupite MW3.

Grafička podloga kao i ostatak ovog glorifikovanog DLC-a, koji nije čak ni na nivou ekspanzije već mini singlplejer iskustva, je potpuno ista. Endžin naravno nije menjan, dok i audio prezentacija ne briljira, jer deluje kao da su glasovni glumci potpuno odustali od ovog užasnog projekta.

Iako je podloga ista, ne mogu reći da igra nužno loše izgleda, iako koristi multiplejer verziju endžina, to jest onu koja ne podržava ray-tracing. Tako da je CoD: MW1, ironično, igra koja i dalje izgleda najbolje u celokupnoj trilogiji.

Ovo je u svakom mogućem smislu ogromno razočaranje, nemam više šta reći. Najgore je što je delovalo kao da franšiza pravi neke pomake na singlplejer nivou, jer su misije iz prva dva dela trilogije doživele neki dašak kreativnosti, drugačijeg pristupa, kako platformerski i dizajnom, tako i samim stilom igre koji se očekuje od vas. Ovde imate jednu generičnost od početka do kraja, repetativne misije i multiplejer identičan prethodnom bez ijedne nove mape.

Prosto je greh nazvati MW3 igrom. Ovo je najniže iskustvo koje sam godinama imao u gejmingu, primarno zato što nema doze noviteta, služi da ugrabi novac fanovima, dok deluje kao da je uloženo jedva nedelju dana rada u nešto što treba da vam uzme novac iz džepa. I to sedamdeset evra. Sramota.

Call of Duty: Modern Warfare III je dostupan za PC, PS5/4, Xbox One i Xbox Series X/S

Call of Duty: Modern Warfare III

69,99€