Igre na konzolama i ekskluzivnost su bile glavne tačke rasprave u 2024. godini, posebno nakon što je Microsoft počeo da objavljuje više svojih igara na konkurentskim platformama.
Dok je Nintendo još uvek udoban u svojim starim navikama, PlayStation je nedavno lansirao veoma uspešan Helldivers 2 na PC i PS5, signalizirajući zajedničku budućnost između konzola i PC-a.
Bivši šef PlayStationa, Shawn Layden, izgleda da se slaže, sugerišući da se igre sa budžetima od 200-250 miliona dolara vraćaju u ćošak sa ekskluzivnošću.
Govoreći za Venture Beat, Shawn Layden je bio upitan o nedavnoj najavi Microsofta.
Phil Spencer je ranije govorio o potrebi za rastom ekosistema. To možda neće biti moguće samo sa konzolama, s obzirom da je ovaj tržišni segment konstantno ostao na istom broju korisnika u poslednje dve decenije.
Shawn Layden je iskoristio ovu tačku da istakne zašto su AAA igre sa masivnim budžetima loša ideja kada su ekskluzivne. Prema bivšem izvršnom direktoru PlayStationa, takvi projekti trebaju svaki poslednji deo prihoda.
Kada trošak za igru premaši 200 miliona dolara, ekskluzivnost je vaša Ahilova peta.
-Shawn Layden
On navodi da se isti koncept odnosi i na igre za jednog igrača i na live service igre. Čak i ako nova platforma donese 10% više igrača, izdavači moraju biti u mogućnosti da realizuju ovu priliku.
Nedavna curenja informacija iz Insomniac Gamesa potvrdila su da je PlayStation potrošio više od 300 miliona dolara na Marvel’s Spider-Man 2. Iako je igra do sada prodala impresivnih 10 miliona jedinica, takvi budžeti ograničavaju profitabilnost AAA projekata.
Shawn Layden vidi fokus na AA igre kao potencijalno rešenje. Kao pristalica više nišnih i jedinstvenih projekata iz svojih dana u PlayStationu, izvršni direktor se nada da će industrija preći na ove vrste izdanja.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.