Opisi igara
Američko rvanje je ponovo u trendu: WWE 2K24 recenzija
WWE je pretežno imao kako period suše, tako i baš loših igara u serijalu, pogotovu pod 2K studijom koji je napravio pauzu od godinu dana nakon 2k20 izdanja, što je i logično s obzirom u koliko očajnom i nefunkcionalnom stanju je izašla igra. Na našu sreću, od tada se mnogo toga promenilo, pogotovu sa prethodnikom koji je uspostavio dosta jaku osnovu za dalji razvoj. Sada kada sam iskusio 2k24, definitivno mogu da tvrdim da ova igra verovatno ima najviše vizije od svih 2K-ovih sportskih serijala.
Ovogodišnje izdanje najveće rvačke zabave u svetu je definitivno dobilo unapređenje, ponajviše kada govorimo o gejmpleju i modovima. Što se tiče borbe, nova kontrolna šema je doprinela daleko boljem iskustvu, te ćete jednostavnim pozicioniranjem levog stika i nekog od glavnih dugmića sada okidati različite poteze, bilo da su slabiji, jači ili hvatački udarci. Takođe, responzivnost svakog udarca i pokreta je odlična, te igra pruža jako glatko i prijatno iskustvo. Ova poboljšanja se posebno ističu jer je igra u prošlosti imala dosta problema na ovom planu. Svaki borac ima i svoje komboe koji nisu previše komplikovani i generalno čine igru jako pristupačnom i široj publici. Iako su same mehanike dosta jednostavne, igra ”štrči dubinom”, što po individualnosti različitih boraca, što po generalnom stilu i ogromnom broju opcija i poteza koji često uključuju interakciju sa okolinom i drugim borcima.
Dodato je nekoliko novih modova za mečeve, kao što su Casket, Ambulance i Special Referee, koji ne unose previše novina, ali su svakako dobrodošla prinova igri koja dobija na autentičnosti događaja iz godine u godinu. Sada su, pored više od impresivnog broja od 200 boraca, kako starih i legendarnih, tako i novih i aktuelnih, licencirane i sudije koje više nisu prisutne u generičkoj formi. Iako je postava boraca ogromna, dosta aktivnih velikana i dalje fali, što je pomalo razočaravajuće, s obzirom da je roster solidno pun i nekih relativno manje poznatih i ne toliko relevantnih ličnosti. Neki od ovih boraca će biti dodati kroz DLC izdanja koja će nas dodatno koštati, tako da nisam siguran koliko mogu opravdati nedostatak pojedinih kao što su Brok Lešnar i CM Pank.
Što se tiče Universe i MyGM modova, oni su odlični kao i uvek, gde je MyGM dobio nešto više pažnje sa odličnom postavkom kreiranja vašeg narativa i fokusom ne toliko na borbe, već na menadžment istih i prinovu u vidu mogućih trejdova između osoblja i boraca nakon određenih borilačkih vikenda. Dosta sam se zabavio baratajući različitim borcima, organizujući događaje u širem WWE spektru, jureći raznorazne sponzore, promotere i slično, i stvarno mogu reći da nijedna borilačka igra nije ponudila ovakav menadžerski mod koji nudi toliko opcija. Universe je sličan, osim što ćete ovde osmatrati WWE u celosti, mada mislim da je manje interesantan od MyGM moda, s obzirom da više ima ulogu igrališta i neke simulacije ”šta bi bilo kad bi bilo”, umesto kreiranja nečeg konkretnog. Sa tim u vidu, Universe je zajedno sa MyGM-om po meni glavni adut ove igre, koji će većinu igrača najviše i interesovati.
Tu je i neizbežni MyRise, gde ćete voditi vašeg kreiranog rvača kroz dve narativne kampanje, Unleashed i Undisputed, koje će vam ponuditi nešto više od šest sati originalne priče i zabave, otključavajući raznorazne arene, borce i dodatne dekoracije. Obe kampanje nisu preterano intuitivne, gde bih ipak dao prednost Unleashed priči koja vas baca u ulogu borca koji tek ulazi u WWE svet sa nekim jako interesantnim scenarijima, dok je Undisputed više borba za prazan presto koji je Roman Reigns ostavio za sobom, popunjavajući narativ tonom nekih borbi i sporednog materijala koji deluju kao filler epizoda.
Sve u svemu, iako je zanimljiv, ovaj mod služi za upoznavanja i kreiranje vašeg rvača u nekom konkretnom stilu, sa ciljem da se i tu malo uvuku mikrotransakcije, koje su znatno prisutnije u MyFaction modu koji je već klasična 2K baljezgarija slična Ultimate Team-u iz EA FC i MyTeam iz NBA 2K igara. Ovaj rulet skupljanje rvača kao raznoraznih kartica koje imaju beskonačno različitih edicija, sposobnosti i kombinacija, rekao bih da uvažava nešto manju popularnost nego u drugim sportskim igrama. Iako se vidi 2K-ov pokušaj da to dodatno ispromoviše kao jedan od glavnih aduta igre, veliki fokus na drugim modovima očigledno uspeva da urodi plodom, pošto ti modovi zapravo dobijaju unapređenja iz godine u godinu. Što se tiče Showcase moda, on je u velikoj meri ostao sličan onom iz 2K23, osim što poseduje znatno veću dozu sadržaja sa proslavom 40 godina Wrestlemanije, ali ne predstavlja ništa više od zabavnog putovanja kroz istorijat WWE scene.
WWE 2K24 radi vrlo dobro na konzolama bez nekih većih problema, i generalno predstavlja dosta glatko i nezahtevno iskustvo, osim kada govorimo o net kodu, koji je kod 2K-a standardno jako loš, spor i sklon prekidima i diskonekcijama. Međutim, igra je na PC-ju u drastično drugačijem stanju – praktično je neigriva i prepuna bagova, a izbacivanja iz igre su veoma česta.
Hteo bih da napomenem da je audio-vizuelna podloga jako dobra. Iako ne briljira nekom kvalitetnom glasovnom glumom, ipak dostavlja jako uverljiv performans, veran izgled većine superzvezda ovog sveta, zajedno sa solidnim komentatorima koji imaju pregršt izjava specifičnih za skoro svakog borca.
Iako uvek ima prostora za unapređenja, ovo je verovatno najbolja sportska igra koju je 2K izbacio u poslednjih nekoliko godina. Ako uzmemo u obzir opštu stagnaciju ostalih serijala, pogotovu NBA, WWE 2K24 je dašak svežeg vazduha i pružiće zabavu i onima koji nisu toliki fanovi kečera.
WWE 2K24 je dostupan za PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S i Xbox One
Autor: Nikola Aksentijević
Igru ustupio: CD Media
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.