Konzolni ratovi su danas veoma aktuelna tema. Najveće suparništvo na modernom gejming tržištu bukti između kompanija Sony i Microsoft, koje su razvile različite strategije kako bi privukle nove korisnike, ali ih ujedno i sprečile da “promene stranu”, služeći se raznim pretplatničkim servisima i ekskluzivnim naslovima i franšizama. Ovde i Nintendo naravno ima velikog udela, ali je ipak više priča za sebe.
Čitava ova zbrka izgleda kao neka moderna boljka, ali je sam pojam konzolni ratovi zapravo dosta stariji nego što mislite. Iako je igre i gejming sisteme iz tog vremena teško porediti sa onima iz savremenog doba, konzolne ratove iz oba perioda možemo opisati na isti način – kao ciklus intenzivnog nadmetanja za što veći udeo na tržištu između proizvođača konzola.
Prvi sukobi ove vrste odigrali su se još krajem 70-ih godina, tokom Zlatne ere video igara, za koje možemo reći da su praktično izazvali krah industrije, o čemu ste imali priliku da pročitate u prethodna dva Retro Play! izdanja. Naravno, sukobi nisu stali ni u narednom periodu, a tokom 80-ih godina su besneli na više frontova nego ikada pre.
Konzolni ratovi 80-ih su bili podeljeni u ere. Glavni suparnici u 8-bitnoj eri bili su NES, Master System i Atari 7800. Potom je usledila 16-bitna era, gde su na početku glavni rivali bili SEGA i Nintendo sa svojim kućnim konzolama, a sa dolaskom pete generacije konzola na scenu je stupio i Sony.
Naravno, pored konzolnih ratova, postojali su i sukobi proizvođača kućnih računara, koji su se odvijali u manje-više istom formatu. Glavni suparnici na ovom frontu bili su Spectrum i Commodore.
Da li će gejming industrija ikada doživeti period mira? Ako nas pitate, teško
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.