Osnovan od strane četiri školska drugara, beogradski Demagog Studio je 2018. godine zakoračio na svetsku gejming scenu sa svojim debitantskim projektom, Golf Club: Wasteland, koji je dokazao da su video igre i te kako umetnička forma.
Danas smo se sastali sa Milošem Milojevićem, jednim od osnivača Demagoga, kako bismo popričali o njihovim najnovijim projektima, ali i planovima za budućnost studija.
Dobro došao Miloše! Hajde da počnemo sa vašim najnovijim projektima. The Cub i Highwater su početkom 2024. godine izašli na Steam platformi. Za one koji nisu upoznati sa vašim radom – kako biste opisali ove igre?
Miloš: The Cub je 2D platformer, omaž igrama kao što su Aladin i Knjiga o Džungli ali sa tematikom 21. veka. Igrač je u ulozi mutiranog deteta koje je odraslo na Zemlji nakon velike ekološke katastrofe i glavni cilj mu je da pobegne od ljudi koji se vraćaju sa Marsa, gde su se evakuisali nakon katastrofe, i pokušavaju da ga ulove kako bi radili istraživanja na njemu.
Highwater je mešavina “real time” avanture i “turn based” borbe. Igrač se nalazi u ulozi Nikosa, mladog Grka koji svojim gumenim čamcem plovi kroz poplavljene predele i usput okuplja ekipu zanimljivih karaktera sa kojima planira da se ukrca na raketu koja evakuiše samo odabrane na Mars.
Obe igre se nalaze u istom univerzumu kao i naša prva igra Golf Club: Nostalgia, ranije poznata kao Golf Club: Wasteland.
Kakve su bile dosadašnje reakcije publike?
Miloš: Dosadašnje reakcije su odlične. Publika prepoznaje da su obe igre deo našeg univerzuma koji smo počeli da gradimo sa Golf Club: Wasteland-om koji je do sada prodat u više od 100 hiljada kopija. Nadamo se sličnom a i boljem uspehu za The Cub i Highwater.
Golf Club: Wasteland i Highwater su se prvo pojavili na mobilnim platformama. Zašto je The Cub izuzetak?
Miloš: Golf Club: Wasteland je bila naša prva igra. Pored toga što je mobilna platforma najprirodnija za takvu vrstu gejmpleja, još jedan od razloga je taj što samo tada svi bili zaposleni u drugim kompanijama i na igri smo radili nakon celog dana na poslu, pa smo birali najjednostavnije rešenje pošto smo bili ograničeni sa vremenom. Sa druge strane, The Cub i Highwater su obe u startu bile zamišljene kao isključivo PC/Console igre, međutim Netflix se javio sa ponudom da finansira produkciju i objavi Highwater, a kako su njihove igre samo na mobilnim platformama, morali smo da prilagodimo igru. The Cub je ostao samo PC/Console igra kao što smo i planirali, ali postoje šanse da u budućnosti i The Cub dobije svoje mobilno izdanje.
Recite nam nešto o Demagog Studiju. Kako i kada je nastao? Da li ste bili deo ekipe od početka?
Miloš: Demagog Studio je zvanično registrovan u decembru 2017. godine. Pre zvaničnog osnivanja, imenom Demagog Studio su bile potpisane dve video igre i nekoliko kratkih filmova, koji su bili deo umetničkih projekata Igora Simića. Na tim igrama smo radili nas četvorica osnivača i tu se javljaju prve ideje o osnivanju gejming kompanije. Osnivači su četiri drugara iz istog odeljenja srednje škole: Igor Simić, Ivan Stanković, Miloš Mihajlović i ja. Vrlo brzo su nam se priključili Nikola Stepković i Shane Berry i postali glavni deo ekipe koja je napravila Golf Club: Wasteland igru sa kojom smo se postavili na mapu.
Koja je vaša uloga u timu? Koliko je studio napredovao od osnivanja?
Miloš: Sa strane produkcije, neka od mojih zaduženja su budžetiranje igre, planiranje i upravljanje produkcije, koordinacija timova… A što se tiče same firme to su sve stvari vezane za finansije, komunikacija sa izdavačima, kao i razne izvršne odluke koje se tiču funkcionisanja firme. Studio je od osnivanja napredovao od početnih četvoro ljudi do dvadeset i nešto zaposlenih koji su radili na The Cub i Highwater.
Jako je teško ostati ravnodušan prema vizuelnom stilu vaših igara. Recite nam nešto više o art direkciji, inspiracijama i referencama na arhitekturu i građevine sa naših prostora.
Miloš: Naš art direktor Nikola Stepković je po obrazovanju arhitekta i to ima dosta uticaja na vizuelni stil naših igara. On bi mogao bolje da odgovori na ovo pitanje ali ono što ja mogu da kažem o referencama je to da nam je osnovna ideja da inspiraciju tražimo u stvarima koju sa nama poznate i bliske i otud lokalna arhitektura.
Još jedan ključan element vaših igara je muzika, sa posebnim akcentom na sveprisutni radio program koji dopunjuje već sjajnu atmosferu. Da li možete nešto da nam kažete na tu temu?
Miloš: Još od prve naše igre muzika je bila bitan faktor. Za soundtrack naše prve igre, Apple je u jednoj svojoj recenziji napisao da je to najbolji soundtrack ikada u igrama koje su se pojavile na njihovoj platformi. U svim našim igrama imamo radio program sa originalnim pesmama i pričama. Koncept je takav da su ljudi koji su otišli na Mars nakon velike ekološke katastrofe sada nostalgični i slušaju radio program sa retro pesmama i javljaju u program da podele neko svoje sećanje o životu na Zemlji. Skoro sva muzika je napisana i kompovana “in-house”. Sarađivali smo sa poznatim muzičarima iz Srbije i regiona, kao što su Mina Špiler (Laibach), Kanda Kodža i Nebojša, Ana Ćurčin, Hornsman Coyote (Eyesburn), Katarina Pejak i drugi. Do sada ukupno imamo oko 8 sati originalnog radio programa.
Golf Club: Wasteland je izašao 2018. godine. Da li ste od početka znali da će ovo biti prva od mnogih igara u zajedničkom univerzumu ili je ta ideja došla kasnije?
Miloš: Na samom početku nismo razmišljali o tome. Ali kako smo se bližili završetku rada na prvoj igri počele su da se javljaju ideje o narednim igrama koje bi mogle da budu u istom univerzumu. Kritike i reakcije publike su nam definitivno potvrdili da je univerzum ono što se svima najviše sviđa.
Vaše igre su takođe vrlo raznovrsne po pitanju žanrova. Da li postoji neki žanr koji biste vi lično želeli da vidite u budućim projektima?
Miloš: Da, sve tri igre su u različitim žanrovima. Što se mene tiče voleo bih da vidim survival igru u našem univerzumu.
Na tu temu, da li možete nešto da nam kažete o budućim planovima Demagog Studija?
Miloš: Trenutno smo u pregovorima sa više izdavača za narednu igru. Ono što trenutno mogu reći jeste da je igra u istom univerzumu kao i prethodne tri i da je najambicioznija do sad. Takođe radimo i na jednoj mobilnoj igri koju ćemo verovatno sami izdati.
Opišite nam vaše iskustvo u radu na domaćoj game dev sceni. Da li imate neki savet za mlade indie developere?
Miloš: Glavni savet je da probaju samostalno da naprave prvu igru ili dobar demo. Nije uopšte bitno koliko je velika igra – bitno je da nešto izguraju do kraja. To će im dati prednosti u kasnijim razgovorima sa izdavačima za veće projekte.
Mimo razvoja, da li imate vremena za igranje igara? Da li imate neku omiljenu?
Miloš: Ne mnogo. Poslednjih godina najviše igram igre na PS5. Neke od mojih omiljenih igara su Stronghold serijal, Tropico serijal, The Last of Us 1&2, Uncharted serijal, Ghost of Tsushima…
Hvala vam na odličnom intervjuu! Želimo vam puno sreće u razvoju vaših narednih igara!
Za još intervjua sa domaće i regionalne scene, posetite ovaj link.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.