Pesak se svuda zavlači, ali ovu zabavu ne kvari: Sand Land recenzija

Kada neko u današnje vreme spomene neku open world igru, pola gejmerske populacije se odmah zgrozi, dok druga polovina u potpunosti izgubi interesovanje. Ova reakcija nije nimalo strana posle skoro decenije Ubisoft grajndova, drugih open world maratona i kompletno istih, umarajućih igara. Sand Land jeste jedan od tih open world naslova, ali za razliku od drugih uspeva da ovaj žanr ponovo učini zabavnim, koji je već davno postao monotoni simulator pentranja na radio kule i usamljene planinske vrhove.

Priča prati klinju Belzebuba, po njemu najjačeg i najopasnijeg demona koji hara nad svim ljudskim naseobinama. Svet je postao ogromna pustara bez vode i paklenom klimom koja je toliko loša da se čak i demoni kriju od sunca i traže način da se rashlade. Jednog dana obližnji šerif dolazi do demonskog sela u potrazi za nepresušnim legendarnim izvorom vode. Tu počinje avantura Belzebuba i njegovih prijatelja kroz ovaj peščani svet.

U startu možemo reći da je gejmplej tipično open world tipa – imaćete veliku mapu, puno lokacija, gomilu borbi i zanimacija na pretek. Ono što odvaja ovu igru od gomile drugih jeste to što je travel sistem neverovatno zabavan i kvalitetno odrađen. Pri samom početku igre ćete nabaviti vaš jedinstveni tenk, koji ne samo da će biti vaše glavno prevozno sredstvo nego ćete moći kompletno da ga modifikujete. To važi i za druga vozila.

No, to nije jedino što ćete modifikovati. Pri početku igre ćete doći do grada Spino koji će efektivno postati vaša baza kao i mesto koje ćete vremenom izgrađivati i koje će vam u povratku davati razne benefite. Naravno, čak i ovaj deo je zabavan i što više budete radili sporedne misije i pronalazili nove likove, tako će oni dolaziti u grad i davati vam još benefita ili opcija za unapređivanje vozila. Glavni deo igre, pored standardnih unapređivanja likova, kako glavnih tako i sporednih, pa onda tabanja protivnika i kombo poteza, jeste zapravo borba sa vozilima i njihova raznovrsna kastomizacija. Neka vozila čak funkcionišu kao dodatne sposobnosti u Metroidvania igrama gde vam daju mogućnost da pristupite nekim zonama kojima ranije niste mogli. Moglo bi se reći da je ovo predivna kombinacija Mad Max pustinjske borbe sa Dragon Quest zabavom i zanimljivim likovima.

Toliko ima da se istraži i pronađe da postoji šansa da će vam nešto promaći. Ali čak iako se to desi, ne brinite – nećete zaglaviti u igri pošto čak i na najvećoj težini igra ne predstavlja muku za prelaženje. Neki od sporednih akcija koje ćete imati su šunjanje, trkanje motorima, ili jednostavno totalno kul skriptovane filmske sekvence koje treba da preživite.

Kao i većina igara koje su bazirane na anime/manga franšizama, i ovde imamo cell-shaded vizuelni stil, naravno sa dodatkom predivnog crtačkog stila čuvenog Akire Torijame. Ako ste ikada gledali Dragon Ball ili igrali Dragon Quest, odmah ćete prepoznati ovaj legendarni stil. No, čak i u ovakvoj tematici gde očekujete da će pretežne boje biti bež, braon i siva, vizuelna prezentacija dodatno ističe šarenolikost likova. No čak i pored pustinjske palete, grafički dizajn igre i dalje dodaje mnogo drugih boja i tonova. Glasovna gluma je apsolutno na vrhunskom nivou i čak glavni lik, koji je klinac, ne zvuči iritantno i zamarajuće dok ga slušate. Muzika je takođe ekspertski urađena tako da ćete rado slušati svaku numeru.

Glavna mana igre je njena težina – prosto je prelaka. Takođe, i pored svih zabavnih mehanika, Sand Land sadrži onaj klasičan open world grind gde morate da aktivirate radio kule, skupljate brda i brda materijala i naravno zabijete nos u svaku rupu kako biste našli sve što vam je potrebno.

Svi znamo da anime igre, pa čak i open world anime igre, umeju da budu mogu proste, dosadne i repetitivne. Na svu sreću, Sand Land uspeva da izbegne sve ove mane u širokom krugu. Ako ste stvarno izgoreli od open world igara ali pak volite ovaj žanr, onda je Sand Land definitivno naslov za vas. Uživaćete u ovom čudnom i zanimljivom svetu a pored toga će vas privući i predivna priča koja pokriva neke veoma ozbiljne teme, iako se na prvi pogled čini kao da je samo igra za klince.

Sand Land je dostupan za PC, PS4, PS5 i Xbox Series X/S

Autor: Stefan Mitov Radojičić

Sand Land