Valve je oduvek imao iznenađujuće mali broj zaposlenih, naročito ako ih uporedite sa drugim velikim igračima u industriji kao što su Epic Games, Activision, EA, Ubisoft, Take-Two i dr. Kompanija takođe ima politiku koja omogućava radnicima da premeštanje “stolova” između departmana kako bi se pridružili projektima koji ih najviše zanimaju. S tim u vidu, možda nije iznenađujuće saznati da Steam servisom upravlja manje od 80 ljudi.
Valve je neobična pojava na tržištu igara. To je privatna kompanija u vlasništvu i upravljanju vlasnika, pa ne objavljuje javno svoja finansijska sredstva, niti prima eksterne investicije. Iako je kompanija počela kao developer igara, izdajući igre poput Half-Life i Counter-Strike, brzo je postala dominantna snaga na PC gaming tržištu kada je lansirala Steam platformu uz Half-Life 2. Trenutno je Steam Store najkorišćeniji PC lanser za pokretanje i kupovinu igara, što je nešto protiv čega se Wolfire Games zalagao.
Još 2021. godine, Wolfire Games je podneo tužbu protiv Valvea tvrdeći da se kompanija bavi monopolističkim i antikonkurentskim praksama. Sada, kao deo tog trajnog slučaja, novi podneti dokumenti otkrili su neke zanimljive detalje o Valveovoj internoj strukturi.
Iako predstavlja glavni izvor zarade, tvrdi se da je 2021. godine na Steamu radilo manje od 80 zaposlenih. Dokument tvrdi da je Valve te godine imao 336 zaposlenih, od kojih je 79 radilo na Steam platformi, uključujući pozicije za tehničke operacije, menadžment, bezbednost, prodaju/nabavku i drugo.
Preostali deo Valveovih zaposlenih iz tog vremena bio bi angažovan na projektima razvoja igara, kao što je predstojeća igra Deadlock, koja liči na neku vrstu zamene za Team Fortress. Pre toga, Valveovo poslednje značajno objavljivanje igre bio je Half-Life Alyx, na kojem je većina kompanije radila tokom poslednjih meseci produkcije.
Pored razvojnih timova za igre i tima za Steam, Valve ima i svoje hardverske timove. Neki rade na budućim VR projektima kao što je dugo nagoveštavani Valve Deckard headset, dok drugi rade na Steam Decku.
Dokumenti su takođe otkrili profitne margine Steama između 2009. i 2021. godine, pokazujući da je Steam u svom vrhuncu radio sa bruto profitnom marginom od 80%. Godine 2021. taj broj je opao na oko 75%, a Valveove operativne marže za Steam takođe teže da se kreću oko 50% marke. Ovo potvrđuje ono što svi znamo već godinama – Valve zarađuje puno novca.
the wolfire v. valve case had a document published with request for redaction so it has a bunch of black boxes, but some data still remained under it like valves gross margins and commission for 2009-2021, and their employee counts and how much they pay them
█████████
— Pavel Djundik (@thexpaw) July 12, 2024
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.