Opisi igara

Umetnost, ples, demoni i Deva: Kunitsu-Gami: Path of the Goddess recenzija

Koliko puta smo do sada gledali neki trejler za igru samo da bismo se razočarali po izlasku jer ili nema nikakve veze sa gejmplejom ili je trejler blatantna laž. Ponekad trejler jednostavno ne ume da objasni srž same igre, i to je slučaj sa Kunitsu-Gami: Path of the Goddess. Po trejlerima sam očekivao klasičnu akciju, ali se ispostavlja da je Kunitsu-Gami, u svojoj suštini, zapravo tower defense igra.

Priča i premisa igre je vrlo jednostavna. Demoni su napali svetu planinu Kafuku i zauzimaju sve svete Tori kapije. Princeza, ili deva, je jedina koja može da ukloni korupciju sa ovih kapija i tako spreči sveopšti napad demona na japanski narod. Naravno, ona to ne može sama, već će joj pomoći ratnik Soh (u čijoj je ulozi igrač) koji će svojom katanom štititi devu od napada demona. Opet zvuči kao tipična akciona igra, zar ne?

Deva će svojim Kagura plesom (vidim vas Demon Slayer fanovi) skidati korupciju sa Tori kapija, dok će je Soh čuvati od napada demona. Ali Soh neće biti sam. 

Cilj igre je da Deva tokom dana hoda (pleše) od kapije do kapije i čisti usputnu korupciju. Svaka mapa će imati ograničenu količinu korumpiranih ljudi koje ćete oslobađati i regrutovati u svoju malu vojsku koja će vam pomoći u odbrani. Tokom dana, na vama je da sakupite što više resursa iz raznih izvora, regrutujete svoje podanike i postavite ih na željena strateška mesta. Kako padne noć, demoni izlaze iz korumpirane kapije i napadaju Devu direktno, a na vama je da preživite noć, odbranite Devu i očistite kapije. 

Ovo je generalno ceo gejmplej loop, samo što ćete kroz igru otključavati dodatne tipove vojnika, nove specijalne magije koje Soh može da koristi, kao i poboljšanja kako za vas tako i za vojnike. Resursima određujete koji tip vojnika ćete regrutovati, i bitno je da pametno organizujete kompoziciju vojske jer će vas napadati razne vrste neprijatelja kako na zemlji tako i u vazduhu. 

Ono što je meni smetalo je to što ta vojska nije nešto super pametna niti super sposobna, tako da uglavnom služi kao topovsko meso za demone dok isti ne dođu na red da se upoznaju sa vašom katanom. Soh ima bazičan kombo napada koji pospešuje sa specijalnim napadima koji su situacioni (u smislu kombo za veliki AOE, kombo za vazdušni napad i drugi). Svakako, kombat izgleda ponekad bazično ali su misije dovoljno kratke i slatke da dubina kombata nikada nije super potrebna, jer je u sve to ubačen pozicioni menadžment vaše vojske. Ako gledamo na igru iz akcione perspektive, previše se moći oduzima glavnom liku i balansira se sa vojskom. Ako gledamo na igru iz tower defense perspektive, onda će brz gejmplej i potreba za hitrim strateškim prilagođavanjem biti previše komplikovan za ovaj, diskutabilno, lagan žanr. 

Između misija, svako selo koje ste posetili će moći da se popravi tako što dodelite ograničenu količinu radnika na srušene delove sela. Nažalost, sve popravke se odvijaju vremenom, ali ne smenom dana i noći, nego vašim progresom prolaska kroz korumpirane kapije. Ovo je šteta jer već postoji mehanika smene dana i noći ali nije iskorišćena u ovom delu igre, već vas tera na dalji progres a ne i strateško poboljšavanje pre misija. Drugi problem sa ovim sistemom je to što ima previše sela. Svako malo ćete se vraćati uz planinu da pokupite sve nagrade popravljenih objekata, a kasnije se pretvori u bukvalni posao gde odmah posle misije jurite od sela do sela da vidite šta je gotovo i koje nagrade ste dobili. 

Ono što izdvaja Kunitsu-Gami je unikatan prikaz japanske mitologije i kulture. Prelep kagura ples je samo početak jedinstvenosti ove igre. Svi kostimi su vrlo detaljni i autentični, muzika je impresivna i prijatna za uvo a dizajn demona je groteskan i visceralan, što dodaje veliki motiv za odbranu naše Deve. 

Capcom je uradio sjajan potez što je investirao u jeftiniju, manju ali izuzetno specijalnu igru i voleo bih da veliki izdavači ovo češće rade. Kunitsu-Gami ima sve što jedna „velika“ igra treba da ima – zanimljiv svet, precizan ali dubok strateški gejmplej, sjajan dizajn i unikatan umetnički stil. Samo se nadam da je neće pregaziti more skupljih igara koje ne nude ništa više ali su finansijski zahtevnije po igrače. Svakako, Kunitsu-Gami ima moju veliku preporuku.

Kunitsu-Gami: Path of the Goddess je dostupan za PC, PS5/4, Xbox Series X/S i Xbox One

Autor: Igor Totić

Igru ustupio: CD Media

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Deva: Kunitsu-Gami: Path of the Goddess

49,99€
8.5

8.5

8.5/10

Za:

  • Prelep dizajn
  • Interesantna premisa
  • Zanimljiva mešavina žanrova

Protiv:

  • Popravka sela između misija
  • Relativno ograničeni osnovni komboi
Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top