Konami je prilično dobro pregrmeo krah industrije video igara, primarno zato što je baziran u Japanu, i jer je u to vreme bio kompanija sa generalno skromnim poslovanjem. Krajem 80-ih godina izdao je igru koja je vrlo brzo postala veliki globalni hit, i koja je postavila temelje za jednu od najznačajnijih gejming franšiza prošlog veka – Contru.
Contra je pucačina u skrolujućem run-and-gun stilu. Igrači preuzimaju ulogu Bila i Lensa, koji imaju zadatak da spasu svet od najezde vanzemaljskih spodoba. Arkadna verzija poseduje 7 nivoa, sa smenjivim okruženjima i 2D i 3D perspektivama. Contra je posedovala i čuveni Konami Code koji je igračima obezbedio 30 dodatnih života.
Sva glavna obeležja ovog kasnije popularnog serijala nalazila su se već u prvoj igri. Pre svega mislimo na pojačanja za oružja (power-ups) i kooperativni gejmplej za 2 igrača – opcije i mehanike koje su ubrzo postale standard za ogroman broj video igara.
Contra se prvo pojavila na arkadama 1987. godine, a iduće godine i na kućnim sistemima, primarno NES konzolama. Igra je ostvarila ogroman uspeh – u godini izlaska bila je jedna od četiri najigranije arkade, što je dovelo do nastanka brojnih nastavaka. Najjači aduti originala, a kasnije i čitavog serijala, bile su akcija, izazovna težina i odlične boss bitke.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.