Godina je 2072. Budite se u nepoznatoj svemirskoj stanici, bez sećanja, okruženi kiborzima i mutantima na čelu sa pomahnitalom veštačkom inteligencijom po imenu SHODAN (Sentient Hyper-Optimized Data Access Network). Nažalost, ovo u 2024. izgleda kao scenario koji je sve izvesniji, a pre oko 20 godina je bio premisa sada čuvene igre System Shock od studija LookingGlass Technologies.
U Play!Retro specijalu najčešće pokrivamo igre koje su, u svoje vreme, gejming industriju promenile iz korena, pa ni System Shock nije izuzetak. Za početak, igra je maestralno kombinovala veliki broj žanrova, kao što su FPS, RPG i survival horror. Ne smemo da zaboravimo ni na fantastičnu atmosferu koja savršeno prenosi osećaj straha, usamljenosti i izolacije hladnog svemira. Sa tehničke strane, igra je briljirala sa svojim naprednim 3D endžinom i simulacijom fizike.
Priča je bila prilično kompleksna za svoje vreme, sa višeslojnim narativom koji se pored cut scena odvijao i kroz audio zapise i mejlove. Igrače je raspametio gejmplej koji je bio nelinearan i koji je nudio potpunu slobodu u istraživanju. Za kraj moramo da pomenemo i SHODAN, koja se danas smatra za jednog od najpoznatijih negativaca iz sveta video igara.
Da System Shock ne postoji, verovatno nikada ne bismo dobili igre kao što su Deus Ex, BioShock, Portal, Half-Life, Prey i mnoge druge.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.