Totalni metroidvania opoziv: Mars 2120 recenzija

Jako mi je drago što metroidvania žanr dobija sve više i više novih kvalitetnih naslova koji ne dolaze samo iz indie studija, već i iz nekih poznatijih kompanija. Ovaj žanr je tokom godina takođe poslužio kao velika odskočna daska za mnoge nove developere i studije. Priča sa Mars 2120 je malo drugačija međutim.

Igra počinje sa velikom katastrofom, kada se vaš brod sruši u blizini prve ljudske kolonije na Marsu. Glavna junakinja Anna ”Thirteen” Charlotte ubrzo saznaje da je kolonija praktično uništena i da ruševinama sada haraju čudovišta, deformisani eksperimenti i poludeli ljudi. Na njoj je da sazna šta je dovelo do uništenja kolonije, preživi i po mogućstvu zaustavi sve odbegle eksperimente.

Brazilski dev tim QUByte u samom startu navodi kako su im inspiracije za Mars 2120 bili naslovi kao što su Super Metroid, Castlevania: Symphony of the Night i Guacamelee, što se odmah primećuje pri pokretanju igre i upoznavanju sa osnovnim kontrolama. Samim time znate da možete očekivati veoma kompetentnu i kvalitetno napravljenu metroidvania igru. Svi sistemi, nivoi, napredovanje i generalni gejmplej su veoma korektni, što znači da će se svi redovni metroidvania fanovi odmah osećati ”kao kod kuće”.

Thirteen se u borbi oslanja na svoje pesnice i na oružja koja ćete otključavati tokom igre, kao što su električna puška, ledena pumparica i bacač plamena. Sistem borbe i istraživanja se najviše oslanja na mehaniku elementalnih napada (munja, led, vatra). Različiti elementi su efikasni protiv specifičnih neprijatelja, a ti isti elementi, iliti sposobnosti koji idu uz njih, će vam pomagati da otključavate nove delove mape.

Velika mana borbe u igri leži u dizajnu protivnika. Loš balans je doveo do toga da veoma lako mogu da vas ukopaju u zemlju sa kombinovanim napadom, ili jednostavno zato što su suviše mali, brzi i iritantni. Lako mogu da vas zamrznu i potom gurnu sa ivice mape, a ponekad je potrebno previše municije ili udaraca da biste ih uklonili. Jedina stvar koja ”izvlači” combat je veoma zanimljiv dizajn bossova. Svaki od njih će imati sopstvenu arenu i jedinstvene napade koji od igrača zahtevaju poseban pristup i dosta planiranja. Obično ćete morati da rešite neku specifičnu zagonetku kako biste pronašli najefikasniju strategiju za svakog bossa. Mogu da kažem da su me neke borbe baš prijatno iznenadile, toliko da sam željno iščekivao svaku narednu.

Pored opreme i vaših elementalnih napada, imaćete opciju da unapređujete sve što otključate. Ovde dolazimo do drugog velikog problema. Za unapređivanje ćete koristiti XP poene koje ćete lako sakupiti, toliko da ćete ih već na pola igre imati i više nego dovoljno. Problem leži u tome da vam XP nije dovoljan, već ćete željeni upgrade takođe morati da pronađete negde na mapi. Ovakav stil nalaženja, odlaženja do specifične lokacije i plaćanja je nepotreban i ceo sistem se sastoji iz previše koraka. Situacija je još gora ako niste tip igrača koji će pogledati u svaki kutak i razbiti svaki napukli zid, pošto ćete u tom slučaju igru verovatno završiti bez polovine pronađenih unapređenja. A oni dosta utiču na samu težinu igre.

Danas, ekstremno dobra grafika je uglavnom odlika RPG-ova, pucačina i akcionih avantura. Metroidvania je jedan od žanrova koji ne zahteva da se glavnom liku vidi svaka pojedinačna dlaka na glavi, delom zato što će kamera najčešće biti veoma daleko. Drugi razlog je što mnogo manje detaljni likovi i prostije pozadine u 2D ili 2.5D okruženju često izgledaju mnogo prijatnije za ovaj tip igara. Nemojte pogrešno da me shvatite. Grafika u Mars 2120 je odlična, ali izgleda toliko lepo i detaljno da odaje utisak kao da pripada u nekoj drugoj igri. Vizuelni utisak je pozitivan, ali sam se ipak malo razočarao zbog previše jednostavnog dizajna običnih protivnika, kao i generalno prostog izgleda bioma kroz koje prolazite.

Glasovna gluma na audio snimcima koje ćete nailaziti je fino odrađena. Problem je što glavna junakinja, iliti Thirteen, ne progovara ništa tokom cele igre iako ima dosta prilika da mnogo bolje prenese situaciju i priču od nekih random audio logova. Muzika je takođe sasvim korektno odrađena ali ne mogu da kažem da me je oduševila.

Bagovi u igri su se uglavnom svodili na zaglavljivanje i neposlušnost kontrola. Najveći problem je definitivno kamera koja zbog nekih nerazumnih razloga insistira da ostane u mestu dok se lik pomera, pa čak i kada izađe iz kadra. Ovo je prilično loše za ovaj tip igara pošto lako možete da se izgubite ili da greškom skočite u provaliju.

Vizuelno, razvojni tim je pokazao da ume da dizajnira kvalitetnu metroidvania igru. Za cenu koja se traži, definitivno ćete izvući pristojan broj sati ako ste fan ovog žanra, pogotovu ako želite da pronađete sve skrivene zone. A čak iako vam je Mars 2120 među prvim igrama u ovom stilu, sasvim je solidna opcija za početak jer ćete moći da iskusite mnoge standardne trope žanra.

Mars 2120 je dostupan za PC, Nintendo Switch, PS5, PS4, Xbox Series X/S i Xbox One

Autor: Stefan Mitov Radojičić

Igru ustupio: QUByte Interactive