Gadgets

Pristupačan gamepad za PS4 konzole: Spawn ControlPlay recenzija

Konzole iz prethodne generacije se i dalje mogu naći na tržištu što može biti vrlo dobra kupovina jer su dosta jeftinije, a nekim mlađim igračima mogu pružiti sate i sate zabave i lakši ulazak u svet video igara. Pritom iako najnoviji naslovi ne izlaze za PlayStation 4 zbog većih grafičkih zahteva, ove konzole i dalje imaju ogromne biblioteke kvalitetnih igara, a i igre koje izlaze svake godine kao što su sportske simulacije ili Call of Duty će sigurno gledati da se tu zadrže još koju godinu. Međutim tu dolazimo do problema da, iako su konzole dosta povoljne, pogotovu polovne, dodatna oprema kao što su originalni gamepadovi može biti jako skupa. Tu na scenu stupaju drugi proizvođači koji sada u mnogo većem obimu nude zamenske kontrolere po značajno nižim cenama.

ControlPlay gamepad dolazi u simpatično dizajniranoj kartonskoj kutiji koja sama po sebi nije ništa posebno, ali je sasvim dovoljno informativna da shvatite tačno o čemu se radi na prvi pogled. Sam džojped je izrađen od vrlo kvalitetne plastike i sasvim lepo leži svojim oblikom u ruci. Kada smo već kod oblika, on je dosta interesantan jer nije kao klasičan DualShock 4, već je više nekako „buckast“, ali u dobrom smislu, bolje leži u ruci, slično kao džojpedi za Xbox konzole. Sa prednje strane se nalaze sve klasične PlayStation 4 kontrole u potpuno standardnom rasporedu sa dva analogna kontrolera u donjem redu.

Treba primetiti da džojped podržava apsolutno sve funkcionalnosti PlayStation 4 kontrolera – tu je touchpad, priključak za slušalice, žiroskop i sve drugo što je potrebno. Dodatno, ovaj gamepad ima i dva dugmeta sa donje strane koje možete lako pritiskati i dodeliti im određene funkcije kroz softver. Tu je i turbo dugme koje vam pomaže da brže pritiskate tastere, što omogućava da vaš lik u igri brže reaguje. Interesantno je i što gamepad poseduje osvetljenje oko analognih kontrolera i tastera, što mu daje vrlo lep vizuelni utisak, ali i olakšava da ga pronađete u zamračenoj prostoriji na primer.

Kada smo već kod unapređenja u odnosu na originalni Dualshock 4 gamepad koji pravi Sony, zanimljivo je primetiti da se ControlPlay puni preko USB-C porta koji je mnogo noviji standard od Micro-USB na DS4, a što će vam olakšati život jer većina mobilnih telefona i drugih uređaja sada već koristi USB-C. Druga stvar koja će vam olakšati život jeste što baterija traje oko deset sati, što je poboljšanje u odnosu na Sony model koji često mora da se puni i nakon samo četiri do pet sati igranja.

Konačno, ovaj gamepad je moguće povezati i sa PC računarom, doduše samo preko kabla, ne i u bežičnoj varijanti, ali radi sasvim zadovoljavajuće i u ovom okruženju pa ga možete koristiti i za igre na PC-u gde se preporučuje kontroler, kao što su neki naslovi iz trećeg lica.

Zaključak

Spawn ControlPlay ne donosi ništa revolucionarno na polju kontrolera za konzolu, ali se ni ne trudi da to tako predstavi. Sve funkcije su iste ili malo bolje nego kod originalnog PlayStation kontrolera, cena je skoro duplo niža, a kvalitet izrade deluje i više nego zadovoljavajuće. Imajući u vidu da su kontroleri nešto što najčešće nastrada u žaru virtuelnih borbi, jedan ovakav uređaj još više opravdava isplativost ostanka na prethodnoj generaciji konzola za one koji nisu zagriženi da moraju imati baš sve najnovije i najbolje.

Autor: Stevan Starović