Bo palica i lotus boje tirkiza – Bo: Path of the Teal Lotus recenzija

U igračkom pejzažu preplavljenom metroidvania igrama, pogotovu u poslednjih par godina, Bo: Path of the Teal Lotus se ističe svojim vrlo specifičnim dizajnom i ručno kreiranim likovima i animacijom. U živopisnom svetu inspirisanim japanskim folklorom, igrate kao Bo, takozvani Tentaihana ili spiritualno biće blagosloveno od strane bogova.

Kao Bo treba da pomognete raznoraznim dugovima i bićima raštrkanim po svetu. Tentaihana su mistična bića koje obično uzimaju oblik životinje, u Boovom slučaju, lisice. Na vašem putu kroz vrlo dosadno nazvano Sakura kraljevstvo, sretaćete druge Tentaihane, od kojih je svaki na svojoj misiji pružajući vam sve veći uvid u tragediju i sudbinu sveta u kojem se nalazite.

Najveći adut ove igre jeste sam vizuelni dizajn sa prelepim pozadinama i pejzažima ručno nacrtanim na teksturiranom papiru u stilu mastilom oslikanih japanskih slika. Od hvalisavih sumo rvača do usamljenih duhova u ogromnim čajnicima, svaki od karaktera koje budete sretali su prelepo i zanimljivo dizajnirani, iako pomalo površni. Same misije su podeljene između tri glavna klana, Kicune, Kabuto i Tengu, svaki sa vrlo izraženim kulturnim identitetima čije ćete misterije razotkrivati kroz drevne svitke koje budete nalazili prolazeći kroz Sakura kraljevstvo.

Bo ima veliki fokus na kretanje koje je usko povezano sa borbenim mehanikama, te će pogađanje mete vašom bo palicom osvežiti vaše skok i dash funkcije. Uglavnom ćete provoditi vreme u vazduhu, gde će igra najviše tražiti od vas da koristite ovu mehaniku do maksimuma, pogotovu kako budete dobijali sposobnosti koje će vam omogućavati konzistentniju agresivnost u vazduhu. Iako igra nije potpuno linearna, sama otvorenost zona je više zasnovana unutar samih zona, te ćete uglavnom ići u nekom predefinisanom redosledu, iako je svet otvorenog karaktera.

Zagonetke su uglavnom platformerskog karaktera i mogu biti veoma frustrirajuće za igrače koji nisu vični platformisanju u 2D, predstavljajući sigurno među najtežim izazovima u žanru uopšte. Borba je bazirana na vašim Daruma lutkama, to jest pomoćnicima kroz koje ćete kanalisati vaše moći otvarajući vam broje specijalne poteze, bilo u okršaju sa manjim protivnicima po nivoima, ili većim stacioniranim protivnicima u boss bitkama. Nažalost, borbene deonice su jako nebalansirane, te sam naišao na mnogo veći izazov pri borbi sa regularnim protivnicima, dok su boss bitke bile neočekivano lake u većini slučajeva.

Kroz igru ćete skupljati razne sposobnosti, apgrejdove za vaš HP i broj hilova koje imate, dok pored ovih standardnih imate i omamori amajlije koje će vam dati raznorazne bonuse i neretko u velikoj meri menjati vaš stil igre. Uz to, igra počinje vrlo laganim tempom uvodeći vas u mehanike, ali kada dođete do centralne zone, ova težina dobija nagli skok što može odvratiti dosta ljudi. Srećom za one koji ne žele izazov, tu su svakako opcije koje će igru učiniti lakšom fokusirajući se uglavnom na narativ.

Uz sve ovo, iako Bo: Path of the Teal Lotus ima nekih solidnih problema sa balansom i povremeno suludim platformerskim izazovima, pa i pojedinim nerazvijenim karakterima, ipak za sobom ostavlja jedno prelepo audio-vizuelno iskustvo. Za sve ljubitelje japanskog folklora, ovo je definitivno nešto što se mora iskusiti, kao i za fanove nešto težih metroidvania. Iako Bo ne čini ništa vanserijski u svom pristupu žanru, definitivno ima šta novo da pruži i da vas zabavi u nešto više od 15 sati sadržaja koliko nudi.

Bo: Path of the Teal Lotus je dostupan za PC, PS5, Xbox Series X/S i Nintendo Switch

Igru ustupio: Forty Seven PR

Bo: Path of the Teal Lotus