Putovanje kroz vreme nikada nije imalo manje sadržaja – X4: Timelines recenzija

X serijal je kroz godine bio jedan od glavnih divova svemirskih simulacija, iako se, rekao bih provlačio ispod radara nekoj široj javnosti, makar dok nije izašla četvrta instalacija nazvana X4: Foundations, sada već pre čak šest godina. Od tada, X4 je prošao kroz par iteracija, nadogradnji endžina, gde je svake godine izlazila velika ekspanzija koja je donosila ogromne promene, dodatke i osvežavala igru, kako grafički tako i sa ogromnim brojem mehanika i opcija.

Timelines je poslednja od ovih velikih ekspanzija i značajno se razlikuje po sadržaju koji dodaje i po načinu na koji ga dodaje, u vidu odvojenog igračkog moda, zaobilazeći u većoj meri glavni Open Universe sandbox mod.

Timelines je potpuno odvojen mod koji će kreirati odvojeni save file i baciti vas u potpuno odvojeno avanturu na misterioznoj stanici koja će vas slati na raznorazne misije kroz prostor i vreme. Kako budete završavali misije, vraćaćete se u glavnu stanicu, dobijajući sve veći uvid glavne narativne niti koja se provlači kroz naočigled nepovezane misije. Neke od ovih misija nude čak i originalne aktivnosti koje nisu prisutne u ostatku igre, kao što je trkanje svemirskim brodovima.

Takvi scenariji su samo deo kolača, pa će misije često obuhvatati sve od rudarenja resursa, pa sve do plutanja po svemiru u vašem odelu u borbi za kiseonik. Iako je većina gejmpleja Timelines ekspanzije sadržana u ovim zatvorenim misijama, završavanje ovih misija će otključavati nove stvari i aktivnosti u Open Universe modu, što sve kulminira u grandioznom epilogu koji će vas upoznati sa potpuno novom frakcijom.

Zbog strukture ovog moda, teško je ući u sam gejmplej koji se sastoji iz raznoraznih, uglavnom već postojećih aktivnosti u igri, gde Egosoft ovo vidi više kao ekstenziju tutorijala, dozvoljavajući igračima da se oprobaju u određenim stilovima igranja u izolovanim okruženjima gde greške neće napraviti haos i ogromne gubitke u dugotrajnim kampanjama u otvorenom univerzumu. U klasičnom X4 fazonu, neke od ovih misija mogu biti konfuzne sa svojim ciljevima, baš kao i u glavnom modu, dok će neki vremenski limiti ili jednostavno težina određenih borbi biti brutalna za pojedine igrače.

Sve misije su podeljene u grupe zvane grafovima, gde kada završite finalnu misiju grafa, otključavate sledeći graf. Misije ne zahtevaju da ih kompletirate, već samo da ih pokušate kako biste otključali finalnu misiju grafa, ali istovremeno zahtevaju i određen broj zvezdica (od 1 do 3) na svim misijama, ne limitirajući igrače da rade baš sve misije koje ne žele, ili u kojima nisu vični.

Nažalost, Timelines kao ekspanzija nije najbolje izvela neke ideje koje je inicijalno htela. Njeni najveći aduti su fokus na nove igrače i sadržaj besplatnog dela 7.0 apdejta koji je došao sa ekspanzijom. Sam apdejt 7.0 dodaje velike opcije za modifikaciju interfejsa, koji i sam poboljšava, takođe donoseći sa sobom solidnu količinu glasovne glume za brojne akcije i ambijentalne zvukove. Najzapaženiji dodatak jesu svakako E variant Teladi i Argon kapitalni brodovi koji su korisni u toj meri da olakšavaju borbu sa protivničkim frakcijama u otvorenom univerzumu, vraćajući i neke od starih brodova iz prethodnih delova franšize.

Sam narativ je interesantan i ne bih želeo da ga otkrivam radi par solidnih iznenađenja, međutim sama Timelines ekspanzija ostavlja mnogo toga za poželeti ako niste novi igrač, te bih svakom veteranu serijala preporučio da ovo iskustvo ipak preskoči kako nije vredno novca koji traži.

X4: Timelines je dostupan za PC

Igru ustupio: Egosoft

X4: Timelines