Da arkadni dragulj Gauntlet pre oko četiri decenije nije ugledao svetlost dana, vrlo je verovatno da bismo danas živeli bez hit franšiza kao što su Diablo i Hades.
Iako je ”pozajmio” mehanike i dizajn igara Dandy i Time Bandit iz ovog perioda, Atarijev Gauntlet se smatra za pionira dungeon crawler žanra. Takođe je vrlo značajan za razvoj multiplejer igara, jer je jedna od prvih arkada koje su nudile režim igre za čak četiri igrača.
U Gauntlet, igrači imaju zadatak da istraže ogromnu mrežu tamnica i sakupe što više kovčega sa blagom, odnosno poena. Ovo nije nimalo lak poduhvat, jer su hodnici prepuni opasnih neprijatelja poput bandita, duhova i demona.
Igrači na raspolaganju imaju četiri klase – Warrior, Wizard, Valkyrie i Elf. Svaka od ovih klasa ima svoje prednosti i mane, koje je potrebno uskladiti kako bi se nivoi prešli na što optimalniji način. Timski rad je ključni faktor, pogotovo što igrači imaju ograničeno vreme za prelazak svakog nivoa.
Kontrole se sastoje iz jednog džojstika i dva dugmeta, gde jedno služi za napad, a drugo za bacanje magije. Pored kovčega sa blagom, igrači u tamnicama mogu da pronađu i hranu koja leči HP, kao i specijalan napitak koji uništava sve neprijatelje na ekranu.
Gauntlet nije bio najkompleksniji RPG svog vremena, ali je poslužio kao i te kako dobra osnova za brojne igre ovog žanra koje su se pojavile kasnijih godina. Ako nas pitate, voleli bismo da zaigramo novi Gauntlet rimejk u budućnosti!
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.