Domaća Scena

Prvi utisci: Heretical

Posted on

Za Heretical sam sasvim slučajno čuo tokom Asmongoldovog strima, kada je developerima iz srpskog Three Swords Studija dodelio 3000 dolara za nastavak razvoja igre. Pošto sam veliki ljubitelj ARPG-ova, Heretical mi se dopao na prvi pogled, ali tokom igre se pokazalo da je igra mnogo drugačija nego što izgleda. 

Heretical jako liči na standardan izometrijski ARPG, ali se već na početku vide elementi igara kao što su Hades, Halls of Torment i Death Must Die. Jako lepa mešavina žanrova koja nagrađuje upornost i preciznost ali zahteva i malu dozu sreće. Vaš prvi lik (a otključavaćete ih nekoliko tokom igre) je standardni ratnik sa mačem i štitom, sa kojim se WASD kontrolama krećete kroz voxel dizajniranu mapu koja jako podseća na stari Souls dizajn. Uz to da je stil gotska fantazija, atmosfera u igri je komplementarna dizajnu i jako lepo izgleda.

Vaš običan napad se kontroliše levim klikom miša dok se magije ispaljuju automatski na neprijatelje. Kako neprijatelji umiru, tako skupljate opremu i nove magije. U datom trenutku možete da nosite dva oružja koje menjate kad god želite, ali ćete uvek imati dostupan samo jedan tip oklopa. U tom smislu ne postoji inventar u kom skupljate raznu opremu, nego tokom igre birate da li ćete zameniti to što trenutno nosite sa nečim boljim ili lošijim. Magije ispadaju kako dobijete level, sa tri nasumična izbora koje uklapate u svoj build. Kasnije otključavate nove magije i svaka se unapređuje kroz igru po sistemu sličnim Vampire Survivors i Halls of Torment. 

Igra je poprilično izazovna i početak će biti vrlo spor dok ne otključate neka neophodna unapređenja. Progres se vrti oko Predskazanja – vrsta misija koje ćete ispunjavati tokom svakog pokušaja. Ispunjavanjem Predskazanja, otključavaće vam se nove magije i oružja koje mogu da ispadnu od neprijatelja. Pored Predskazanja, igra ima i skill tree koji je vrlo širok i kompleksan, ali za njegovo popunjavanje po mapama morate da tražite (ponekad dobro skrivene) fragmente koji vam daju poene za trošenje. Pošto ovi pasivni elementi nisu nebitni, pametno je što bolje istražiti svaki ćošak. 

Kao što sam spomenuo, dizajn mapa je sličan Souls igrama. Posle par prolazaka osnovnim putem koji je repetitivan, otključavaju se prečice koje vas vode dalje kroz mapu i čime preskačete početnu lokaciju. Na vama je da odlučite da li ćete da grindate početnu zonu ili da krenete odmah dalje među teže neprijatelje. 

Iako je combat simplističan, ono što mi trenutno mnogo smeta je sam osećaj oružja i napada. Bilo da li nosite mač i štit, luk i strelu ili moćni magični štap, oružja zvuče kao da neprijatelje udaram jastucima. Mnogo malo povratne informacije ima sem brojeva koji iskaču i vizualnog HP-a protivnika. Ambijentalni zvuk je vrlo atmosferičan ali su oružja i povratne informacije borbe jako slabe.

Postoji i nivo korupcije koji se akumulira kako ubijate protivnike. Kada pređete određenu količinu, igra vas baca u mini boss arenu gde se bijete protiv nekih Cthulhu pipaka koji postaju sve teži sa većom korupcijom. Nisam siguran da li je ovo dizajnirano da razbije standardan loop, poveća težinu ili da vas namerno vraća na početak igre ako vam ide previše dobro, ali mislim da svakako mora malo više da se izbalansira, pogotovo u početku. 

Svakako, Heretical je zabavna igra i ova beta mi je dala nade da može da postane lider u žanru. Ima poznate elemente iz drugih priznatih igara, ali ubacuje dovoljno ličnog identiteta da bi se izdvojio od ostalih. Mada, igra mora još da se kuva i očekujemo uskoro izbacivanje igre u Early Access. Nastaviću da pratim progres i jedva čekam da vidim finalno izdanje.

Heretical demo možete isprobati putem ovog linka.

Igru ustupio: Three Swords Studio

Autor: Igor Totić

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version