Test vožnja je bila neuspešna: Test Drive Unlimited Solar Crown recenzija

Test Drive je jedna od najstarijih trkačkih franšiza i nakon prvog oživljavanja tokom 2000-ih, zbog propasti Atarija, TDU je zamro na duže vreme. Nakon 13 ,,tričavih” godina, dočekali smo i nastavak, koji nažalost, ne samo da ne obuhvata ono što je TDU činilo originalnim i drugačijim od ostalih trkačkih igara, već i manjka na drugim, nekim znatno osnovnijim poljima koja čine neku igru dobrom i zabavnom.

Prvo što sam iskusio je jeziv broj neuspelih login pokušaja kako bih uopšte započeo TDU Solar Crown, novo čeljade KT Racing-a, poznatog po relativno mediokritetnim WRC igrama. To vam već govori da ova singlplejer igra zahteva konstantnu onlajn konekciju, što se u prošlosti već pokazalo kao loša praksa u brojnim slučajevima. Kada konačno dođete do igre i kreirate svog karaktera, bivate regrutovani za visokoprestižno takmičenje Solar Crown koje se održava na Hong Kong ostrvu. U stilu prethodnih TDU naslova, ovde socijalni aspekt igra znatno veću ulogu, u vidu posećivanja virtuelnih kazina, kupovine stanova i kuća, pa i odeće za vašeg lika.

Solar Crown je uspeo da uprosti sve ove elemente, čineći ih jezivo bazičnim i oduzimajući ono malo ličnosti TDU-a koju je ova igra mogla da zadrži. Štaviše, može se reći da je skoro svaki aspekat TDU 2 doživeo ozbiljno unazađivanje od strane naslednika. Stanovi se ne kupuju, već ćete vaš apartman nadograđivati kako budete levelovali vašeg karaktera, dok je garaža limitirana drastično sa brojem automobila koje možete izlagati. Odeća je tu, ali vaš karakter nažalost neće imati mnogo lokacija niti prilika da se pokaže drugim igračima, što u vizuelnom, što u socijalnom smislu, pa ostaje da se zapitamo – koja je poenta ovog dela igre uopšte?

Hong Kong je odlična lokacija za trkačku igru sa otvorenim svetom, a sama lepota ovog ostrva, makar sa verne rekreacije nekih lokacija stvarno ume da bude prava poslastica za igrače, ali nažalost ovaj potencijal je ostao veoma neiskorišćen. Otvoreni svet je izostavio ljude, tako da osećaj nekog urbanog epicentra potpuno izostaje, gde i najveći delovi metropole izgledaju prazno i mrtvo, uprkos svojoj veličini i velelepnosti. Elevacije i brda po ostrvu su takođe verno prikazana, ali i one pate od istog problema gde jednostavno nemate osećaj kao da je ovo svet u kojem se živi, a ne samo vozi. Kada to uparite sa svega par tipova trka u vidu tipičnih sprintova, offroad trka i kružnih vožnji, ostaje iskustvo koje brzo postane repetitivno i dosadno.

Moram pohvaliti doduše samu vožnju automobila koja ponovo ovde balansira između neke potpune arkade i takozvane simkade, gde se i automobili ipak solidno razlikuju među sobom. Da, tu su i klanovi, to jest klanovske trke koje su iste kao i obične, osim što donosite poene i prevlast jednom od dva sukobljena klana koje ćete birati u ranoj fazi igre. Uz repetitivne trke, koje se nažalost razvlače kroz par istih formata, javlja se i drugi problem – AI protivnici. Protivnici ne samo da su prejaki i često varaju u trkama sa očiglednom mehanikom sustizanja i apsolutno suludih skretanja i brzina, već ne možete ni birati njihov nivo težine koji će igra automatski određivati u skladu sa vašim nivoom. Kao neko ko igra trkačke igre godinama i to generalno na najvećim težinama, bilo da su potpune arkade i simulacije, nikada nisam imao većih problema sa protivnicima koji su apsurdno nerealni, pored svoje velike težine.

Na lansiranju, TDU Solar Crown dolazi sa jedva 100 automobila, što je poprilično razočaravajuće za današnje standarde. Ima još manje automobila iz ove decenije, plus uz to ako ste fan azijskih automobila, na njih potpuno možete zaboraviti. TDU je nešto škrtiji sa davanjem automobila besplatno, te će ovde progresija zahtevati veći grajnd, međutim ovo i nije toliko užasavajuće za neke pristupačnije, a ipak moćne automobile jer daje bolji osećaj progresije nego a primer Forza ili The Crew. Ipak, kada su skuplji egzotici u pitanju, kad-tad ćete udariti u zid koji će delovati kao veštačka barijera kako biste se igrali što duže.

Iako sam napomenuo da je Hong Kong odlična lokacija za trkanje, makar sa strane dizajna i verno prenesenih puteva, pored svog mrtvila TDU pati i od ozbiljno zastarele grafike u većini slučajeva. Ovo se odražava ne samo na vizuale okoline već i na izgled automobila i karaktera koji deluju kao da kasne par generacija. Uprkos tome, igra ima ozbiljne optimizacione probleme i van lošeg serverskog koda. Česti padovi u frejmrejtu, bagovi i čudno osvetljenje su prisutni na svakom koraku.

Kao veliki fan ove franšize, jako mi je teško i krivo što je ova igra doživela ovako loš razvoj i teško mi je da budem optimističan za njen dalji put. Iako se ispod svega ovoga krije jedna zabavna trkačina, problemi na skoro svakom koraku čine je jednom od najgorih trkačkih naslova u poslednjih par godina.

Test Drive Unlimited Solar Crown je dostupan za PC, PS5, Xbox Series X/S i Nintendo Switch

Test Drive Unlimited Solar Crown

49,99€