Veoma zadovoljavajuće iskustvo: Satisfactory recenzija

Satisfactory 1.0 je ovde, i prosto ne mogu da verujem da je prošlo već pet godina od mog teksta o prvoj Early Access verziji. I da, pre nego što krenem da taljigam o ovoj igri, ako ste se zapitali – da, Satisfactory je veoma… satisfactory. Eh, nakon ove fore, sa zadovoljenjem (evo, prestajem, obećavam), mogu reći da je Satisfactory jedno vrhunsko iskustvo, koje je u 1.0 verziji ispunilo i nadmašilo sva očekivanja koja smo imali.

Gubeći se u ovom trodimenzionalnom simulatoru automatizacije, otkrićete koliko je sve istovremeno teže i bolje kada se prebacite u nešto prisniji pogled iz prvog lica naspram sličnih igara kao što je Factorio. Glad, beskonačna glad, koja vuče da pravite još samo ovaj materijal i još samo ovaj pojas, će pojesti brojne i brojne sate logistike i petljanja. Sami ste na planeti čiji minerali se moraju izrudariti u ime humane i “totalno” ne-eskploatativne kompanije. Najveći dodatak 1.0 verzije jeste zapravo priča, posuta u mrvama kroz vaš progres i dostavljena od strane vašeg AI šefa, primarno vam govoreći kako će vaš projekat spasiti univerzum. Priča ostaje relativno interesantna, ali irelevantna jer generalno i nema neku veliku poentu u ovakvoj igri.

Satisfactory daje osećaj grandioznosti bolje nego bilo koja igra o automatizaciji, čak i naspram Dyson Sphere Programa koji smo takođe recenzirali u našem časopisu. Ovome upravo doprinosi taj pogled iz prvog lica, gde možete prošetati između vaših rafinerija i pojasa, koji će vam uporno prouzrokovati probleme preglednosti dok ne otključate raznorazna oruđa koja vam daju da prkosite gravitaciji. Ovde ćete raditi dosta matematike od koje će vam se nekada zavrteti u glavi čisto kao posledica ogromnog broja različitih resursa i materijala kojima ćete baratati, iako je prilično jednostavna.

Igra će doduše uspešno prihvatiti i pedantnije igrače i one haotične kada je organizacija u pitanju, dajući opcije za precizno postavljanje vaših struktura. Interesantno je što pored novih tehnologija koje 1.0 donosi, vaš novi AI šef će često komentarisati vaše organizacione veštine sa vrlo često ciničnim tonom. Da napomenem, postoji i još jedan mračniji narativ ispod svega koji uključuje krv i hramove, ali to ću ostaviti za vas da sami otkrijete.

Kretanje je ovde predivno odrađeno, gde Satisfactory sa svojom kombinacijom džetpeka, ludog uklizavanja, pa i robotskih nogu koje vam daju veću brzinu trčanja i kuke za hvatanje kojom se možete kačiti za razne kablove. Lansiranje po mapi je normalna pojava i dodaje na zabavu, ako je već niste dovoljno imali uz planiranje vaše fabrike. Satisfactory doduše ima probleme, u vidu povremenih izbacivanja iz igre koja nisu rešena iz doba rane faze razvoja. Alternativni recepti koje otključavate iz hard diskova su retko korisni, iako ima par izuzetaka, ali generalno ovaj aspekat nije najbolje izbalansiran sa određenim osnovnim receptima na koje sam ja možda previše navikao.

Sve u svemu, malo mi je i teško da nađem stvari koje i mogu zameriti u pravom smislu, jer Coffee Stain Studios stvarno zna šta radi, i jedva čekam njihov sledeći naslov, dok mi ostaje samo da uložim još par stotina sati u ovo remek-delo.

Satisfactory je dostupan za PC, PS5, Xbox Series X/S i Nintendo Switch

Satisfactory

38,99€