Vekovna debata o uticaju piraterije na prodaju igara postala je još zanimljivija sa nedavno objavljenom studijom koja pokazuje finansijske implikacije zaštite DRM-a. Istraživanje, pod nazivom “Revenue Effects of Denuvo Digital Rights Management on PC Video Games”, je napisano od strane UNC istraživačkog saradnika Williama Volckmana i objavljeno u recenziranom časopisu Entertainment Computing, nudi vredne uvide u uticaj Denuvo DRM-a na prodaju igara.
Volckmannova studija (putem ArsTechnica) se bavi sa 86 Denuvo-zaštićenih igara objavljenih na Steamu između septembra 2014. i kraja 2022. godine, ispitujući uticaj DRM zaštite na prodaju u pre- i post-piratskim scenarijima. Posebno, studija takođe priznaje izazove u kvantifikaciji finansijskih implikacija direktno zbog odsustva javno dostupnih podataka o prodaji za većinu igara. Kao rezultat, Volckmann je koristio proksi meru koja kombinuje broj novih Steam korisničkih recenzija i prosečan broj aktivnih igrača (samo za singlplejer igre) da bi procenio relativni pad prodaje nakon objavljivanja krekovane verzije.



Što se tiče stvarnih rezultata studije, utvrđeno je da je dostupnost crack verzije rezultirala prosečnim proporcionalnim gubitkom prihoda od oko 19% na svakoj nedelji nakon objavljivanja, što ukazuje na značajan uticaj na prodajni učinak igre. Štaviše, istraživanje ističe uticaj brzine objavljivanja kreka na prihod igre, otkrivajući da Denuvo-zaštićena igra koja je pukla u prvoj nedelji nakon objavljivanja može očekivati da zaradi približno 20% manje u poređenju sa ako bi DRM ostao netaknut. Studija takođe sugeriše da nakon 12 nedelja, nove prodaje postaju zanemarljive, što ukazuje da uklanjanje nepopularnih DRM šema u ovoj fazi može rezultirati minimalnim gubicima i potencijalnim dobicima od DRM-vezanih potrošača.
Volckmannovi nalazi su u skladu sa stavom Denuvo-makera Irdeto o ulozi DRM-a u zaštiti kritičnog post-lansiranja prozora igre. Studija pokazuje da Denuvo zaštita obično ostaje netaknuta u prvih 12 nedelja, procenjujući da bi u svetu bez DRM-a takve igre generisale 20% manje prihoda u proseku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.
