Namco je osamdesetih godina bio potpuno opsednut konceptom lavirinta, što ne bi trebalo da nas čudi ako uzmemo u obzir uspeh Pac-Man arkade. Međutim, da ne bi napravio identičnu igru, Namco je odlučio da ovaj koncept obrne naglavačke, bukvalno!
Umesto istraživanja unapred izgrađenog lavirinta, Dig Dug od igrača zahteva da sami kreiraju složenu mrežu podzemnih tunela u ulozi istoimenog junaka, čije japansko ime, Taizo Hori, u slobodnom prevodu znači ‘’želim da kopam’’. Za prelazak nivoa potrebno je savladati sve neprijatelje na ekranu – možete ih zgnječiti stenama koje se kriju u dubljim slojevima zemlje ili, još bizarnije, ‘’napumpati’’ dok ne puknu kao prenaduvani rođendanski balon.
Kao većina arkada ovog doba, Dig Dug je takođe bio poznat po svojoj težini, nasuprot veoma jednostavnom konceptu. Igra zahteva strateško razmišljanje jer neprijatelji često mogu da vas uhvate na prepad – ukoliko pažljivo ne isplanirate vašu rutu, kad tad će vas saterati u ćošak, pogotovo u kasnijim nivoima!
Dig Dug se u Japanu istakao kao druga najprofitabilnija arkada 1982. godine, odmah iza trkačke igre Pole Position iza koje takođe stoji Namco. Original je dobio nekoliko nastavaka i reizdanja, a naslovni junak se čak pojavio u animiranom filmu Wreck-It Ralph iz 2012. godine.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.