Zamislite kako ste nekoga godinama učili da je protagonista igara o Zeldi zapravo lik po imenu Link. Da, ovo jeste česta zabuna kod novih igarača… I sada kada je ta osoba konačno usvojila znanje, počinjete da igrate najnoviju igru serijala gde on uperi prstom ka protagonisti i poviče “Link!”. Kako sada objasniti da ponovo nije u pravu? I da je posle gotovo 40 godina postojanja franšize, princeza Zelda dobila igru u kojoj je protagonista! Dobro, onu katastrofu sa Philips CD konzole ne računamo…
Serijal ovih igara nije preterano krut. Povremeno, pojavila bi se tu i neka sporedna avantura, koja menja koncept ali zadržava duh franšize. Uglavnom, to bi bile neke “džepne” igre, koje odaju utisak pustolovine u malom. Ali su gotovo sve one, odlični naslovi. Takav je slučaj i sa Echoes of Wisdom koji je danas pred nama.
Iako je pobedio u fer borbi protiv Ganona, Link po završetku okršaja postaje žrtva zloslutnog portala koji počinje da se širi i guta kraljevstvo Hajrul. Princeza Zelda nekako uspeva da pobegne kandžama iste sudbine, pa udružuje snage sa misterioznim stvorenjem kako bi zaustavila neumitno propadanje sveta, a naravno i spasila svog junaka u zelenom. Vrlo romantično, ako mene pitate.
Kako Zelda, bar u ovoj iteraciji, i nije neki borac, način na koji se suprotstavlja čudovištima širom sveta, samo je odjek njene mudrosti. Otuda i naslov, jelte. Princeza, čuvar jednog od tri dela “Triforce” moći, može da replicira predmete i stvorenja i iskoristi ih kako bi prevazišla sve prepreke.
Tako na primer, pri prvom susretu sa krevetom, može da ga iskopira i ubaci u svoju bazu predmeta, koje kasnije može da zove po potrebi. Široka klisura? Nema problema. Naređamo nekoliko kreveta jedan na drugi i napravimo mostić. Energija na izdisaju? Nema problema. Dozovemo najudobniji krevet i odmorimo oči na nekoliko minuta. Predmeta je mnogo a mogućnosti su ograničene samo vašom intuicijom i maštom.
Šta, naveo sam samo krevet? Mada nek’ sam proklet ako ga nisam koristio u 97% situacija! Kao da mi je igra u samom startu dala najkorisniji predmet i već tu umanjila potencijal svakog mog narednog razmišljanja. Rekao bih da je razvojni tim ovde ipak napravio mali propust.
Kloniranje odnosno “odjekivanje”, ne staje samo na predmetima, već je moguće dozivati i pobeđene protivnike da se bore na vašoj strani. Odabir odgovarajućeg protivnika, automatski definiše dalji tok borbe, pa je tu takođe potrebno malo mućnuti glavom. Slati slepe miševe da se bore sa ajkulom, ima još manje smisla nego što mislite…
Vizuelno, igra je replika rimejka igre Link’s Awakening, objavljene 2019. godine. Iako simpatično, moram priznati da nisam ni bio pa isto tako ni ostao ljubitelj stila koji je krasio tu igru. Možda svet za nijansu manje deluje kao da je ispunjen plastičnim lutkicama, ali serijal je uvek umeo da nas šarmira i najjednostavnijim dizajnom, što ovde nije sasvim slučaj.
No igra izgleda i više nego pristojno, naročito ukoliko uzmemo u obzir platformu koja samo što se nije penzionisala. Svet je šaren, dizajn nivoa nije previše jednostavan, a povremene scene i specijalni efekti umeju da budu baš lepi. Ipak, bez obzira na sve to, ukoliko niste baš tvrdokorni zaljubljenik u ovaj stil, nećete se sresti ni sa čim vrednim oduševljenja.
Osim što može da doziva likove u pomoć, Zelda može i da se transformiše u Linka na kratak period, što na neki način ipak unosi prepoznatljivi i tradicionalni gejmplej u igru, čemu sam se naročito obradovao. Ovo je automatski uticalo i na spoznaju da, koliko god zabavan bio novi sistem, ipak je za ligu slabiji od onoga na šta smo do sada navikli.
Sa vedrije strane, igra je ispunjena tradicionalnim zagonetkama, što je jako pohvalno i ide pod ruku sa dodatnim izazovima za razmišljanje, zasnovanim na izmenjenoj mehanici borbe ali i snalaženja u prostoru. Kompletan sistem je jako dobro izbalansiran u svakom pogledu, tako da ni zagonetke neće biti previše teške. Ali ni momenti gde je potrebno premostiti prepreke ili nadjačati protivnike nisu ni previše laki ni izazovni.
Naravno da ceo utisak kompletira muzika, koja je očekivano jako kvalitetna. Rekao bih čak i bolja nego u vizuelnom mlađem bratu kakav je bio “Link’s Awakening”, tako da ćete sigurno uživati u mnoštvu numera.
Kao veliki ljubitelj The Legend of Zelda serijala, ja sam i u ovoj igri propisno uživao. Ali celo iskustvo se ipak ne može porediti sa nekom Zelda igrom koju jedva iščekujete, pa kada se konačno pojavi potpuno vas raspameti. Ovo je više sporedna, džepna i šarmantna pustolovina sa nesvakidašnjim obrtom. Odličan ubica vremena dok čekamo na naredni veliki naslov, na koji se valjda neće čekati previše dugo.
Ukoliko volite avanture koje pokreću na razmišljanje ili ste apsolutno neprikosnoveni ljubitelj ovog serijala, nema nikakvog razloga da ovu igru zaobiđete. Ali ako niste baš sigurni koliko vam cela postavka može prijati, mislim da je najbolje da na internetu pogledate prvih pola sata igre i zaključite na osnovu toga. Jer kako igra inicijalno “udari”, verujte tako će i ostatak njenog trajanja odjekivati…
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom je dostupan za Nintendo Switch
Autor: Milan Živković
Igru ustupio: CD Media
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.