Rat. Za šta je dobar? Apsolutno ništa, osim za kreiranje ratnih video igara. A kada pričamo o ratnim igrama moramo da počnemo od akcione avanture Muse Software studija, Castle Wolfenstein.
Dizajner igre, Sajlas Vorner, svojevremeno je primetio da na tržištu postoji previše igara sa svemirskom tematikom, pa je želeo da nas malo spusti na zemlju i ubaci u uniformu ratnog zarobljenika Alijanse koji pokušava da pobegne iz izmišljenog zamka Wolfenstein.
Castle Wolfenstein neki svrstavaju u žanr ‘’lavirint igara’’ jer igrače vodi kroz čak 60 proceduralno generisanih prostorija, ali mnogi smatraju da je upravo ova igra začetnik stealth žanra, klasik koji je direktno uticao na mnoge moderne naslove u ovom stilu.
Naime, u ovoj igri smo prvi put mogli da vidimo mehaniku šunjanja. Oružja i municije nije bilo u izobilju, pa su igrači bili primorani da pažljivo troše metke i izbegavaju okršaje sa neprijateljskim vojnicima, koje je bilo moguće imitirati.
Pored velikog uticaja na moderne pucačine, Castle Wolfenstein je ponudio do tada neviđeni gejmplej za sve one koji su u svojim domovima imali Commodore 64, Apple II, Atari i MS-DOS sisteme. Castle Wolfenstein je svojevremeno bio jedna od najprodavanijih igara, pa smo zato tri godine kasnije dobili nastavak, Beyond Castle Wolfenstein.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.