Od 2023. do 2024. godine, gejming industrija je pretrpela velike gubitke. Čak 25.000 ljudi je ostalo bez posla, što predstavlja porast od 40% u 2024. u poređenju sa prethodnom godinom. Kompanije poput Microsoft, Sony, EA i Activision su predvodile ovaj trend, dok se šira industrija i dan danas suočava sa velikim izazovima.
Dok je 2023. godine oko 11.250 ljudi izgubilo posao zbog posledica pandemije, 2024. je donela još veće izazove. Razvoj AAA igara postao je neverovatno skup, sa budžetima koji često premašuju 200 miliona dolara, a pojedini projekti poput Concorda dostigli su vrtoglavih 400 miliona dolara, i to uz vrlo loše rezultate.
Fokus na live-service igre i mikrotransakcije dodatno je ”ugušio” kreativnost i tradicionalne singlplejer naslove. Igrači sve češće dobijaju nedovršene ili loše osmišljene igre, dok kompanije ”igraju na sigurno” u potrazi za kratkoročnim profitom.
Iako industrija beleži porast u zaradi i broju igrača, cena ovog uspeha je visoka. Kreativci, oni koji oblikuju svetove koje volimo, ostaju na margini, dok kompanije pokušavaju balansirati između profita i inovacija. Ako se ovakav trend nastavi, pitanje je koliko dugo će industrija moći da održi svoj rast pre nego što se suoči sa novim krahom.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.