Imajući u vidu koliko su Counter-Strike, Call of Duty, Valorant i druge slične igre danas popularne, možemo slobodno reći da su pucačine iz prvog lica (engl. first person shooter) vladajući žanr na modernoj gejming sceni. Međutim, malo ko zna da koreni ovog žanra sežu čak u 1973. godinu sa igrom Maze War.
Maze War je predstavio mnoge revolucionarne koncepte i gejmplej mehanike koje su danas široko rasprostranjene u svetu gejminga. Kao multiplejer igra iz prvog lica, Maze War vodi igrače u 3D lavirint sa zadatkom da pronađu neprijatelje (protivničke igrače) i eliminišu ih. Maze War je nudio pregled mape lavirinta (mini mapa) radi lakše navigacije, kao i nekoliko taktičkih poteza. Na primer, igrači su mogli da provire iza ugla a da se pritom ne otkriju protivnicima, što je nagrađivalo pažljiviji i metodičniji pristup.
Maze War se smatra pretečom Deathmatch moda, koji danas možete igrati u praktično bilo kojoj multiplejer pucačini. Pored pucačina, zaslužan je i za razvoj RPG igara iz prvog lica, žanr koji su dalje popularizovali Ultima i Wizardry iz 1981. godine.
To nije sve, jer je Maze War doprineo nastanku masovno rasprostranjenih multiplejer igara zahvaljujući ARPANET mreži, preteči današnjeg interneta. Mislite da je ovo impresivno? E pa ni tu nije kraj, jer je Maze War sa novim verzijama dobio i sopstveni editor nivoa, avatare, kao i mod posmatrača (engl. spectator mode), koji je igračima omogućio da gledaju meč iako u njemu ne učestvuju. Malo li je?
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.