Osnivač studija Arkane je nedavno izjavio da je Game Pass model „neodrživ“ i „štetan“ za industriju. Ovo nije prvi put da se otvara ovakva tema, ali je ponovo podstakla raspravu o tome koliko je Game Pass zapravo koristan za pojedine studije i kompanije.
Na društvenim mrežama, novinar portala The Game Business, Kris Dring, pozvao se na podatak koji je navodno došao direktno iz Xboxa. Rekao je da se Game Pass smatra profitabilnim samo zato što se u finansijske izveštaje ne uključuju troškovi razvoja i objavljivanja first-party igara kao što je Starfield, koje su dostupne na platformi na dan izlaska.
„Troškovi povezani sa Game Pass servisom uključuju naknade koje se isplaćuju third-party studijima, marketing i operativne troškove… i prema tim parametrima, servis jeste profitabilan. Međutim, ono što mnogi ne računaju jeste izgubljeni prihod koji beleže first-party Xbox studiji“.
Dring tvrdi da je ovu informaciju čuo direktno od Xbox-a, ali ne raspolaže konkretnim brojkama, pa se njegova izjava više oslanja na pretpostavke nego na potvrđene finansijske podatke.
Uzmimo za primer Starfield, čiji se troškovi razvoja procenjuju na 400 miliona dolara. Bethesdin najnoviji RPG je od prvog dana bio dostupan za Game Pass gde je privukao na milione igrača, ali nikada nije objavljeno koliko je kopija igre zaista prodato.
So costs associated with the Game Pass business is fees paid to third-parties, marketing, service costs… and by that measure, it’s profitable.
What they don’t count is the lost revenue that Xbox’s first-party studios are seeing as a result of the service. I have to imagine if…
— Christopher Dring (@Chris_Dring) July 6, 2025
Pratite nas na našoj Facebook, Instagram i TikTok stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.
