Do besvesti možemo raspravljati o tome zašto je Starfield doživeo neuspeh u finansijskom smislu, ali jedno je sigurno – Bethesdin svemirski RPG nije ispunio očekivanja igrača, što potvrđuju i ocene na Steamu. Iako Bethesda i dalje radi na igri uz planirano izdanje za PS5, jasno je da nikada neće postati novi Skyrim.
Brus Nesmit, koji je napustio Bethesdu 2021. godine, već je ranije izneo svoje kritike o Starfieldu. U novom intervjuu za FRVR, rekao je da glavni problem nije u odsustvu slobode, već u prevelikom akcentu na proceduralno generisane sadržaje, zbog čega Starfield ne poseduje kvalitete ranijih Bethesdinih igara. Pored toga, istakao je jedan konkretan problem.
Kao amaterski astronom, Nesmit veruje da je svemir sam po sebi dosadan. Zbog toga smatra da su žalbe igrača na nedostatak putovanja u realnom vremenu zapravo manji problem Starfielda. Umesto toga, tvrdi da proceduralno generisane planete nisu naročito zanimljive, a dodao je i da potencijal vanzemaljaca prosto nije dovoljno iskorišćen.

„Obožavam svemir i dan danas pratim sve teme vezane za astronomiju. Veliki deo mog rada na Starfieldu odnosio se na realne astronomske podatke. Ali svemir je po svojoj prirodi dosadan, pošto je većinski prazan. Ovo postaje još očiglednije kada „nove“ planete počnu da liče na copy-paste. Takođe sam bio razočaran što su jedini ozbiljni neprijatelji bili ljudi… postoji mnogo zanimljivih vanzemaljskih bića, ali oni su kao vukovi u Skyrimu – samo su tu, ne doprinose priči, ne donose raznolikost i ne pokreću narativ.“
Mnogi igrači dele njegovo mišljenje. I pored ogromne količine opcija, na kraju se sve svodi na kretanje od tačke A do tačke B. Planete su često previše slične i isprazne, što nikako ne opravdava beskrajna učitavanja u igri.
Pratite nas na našoj Facebook, Instagram i TikTok stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.
