Planets Cubed je 3D open-world RPG baziran na voxelima sa Minecraftom kao očiglednim uzorom, a na njoj radi francuski tim Cubical Drift kojima je ovo prvi projekat. Da li su zagrizli previše?
Od pojave Minecrafta eter je polako počeo da se prepunjuje i prezasićuje različitim klonovima od kojih su neki toliko loši da im ne vredi spomenuti ni ime, dok su neki zaslužno zauzeli mesto u srcima igrača poput fantastične 2D igre Terraria. Inspiraciju u planetarnom hitu našli su i simpatični Francuzi, a pored dobre ekipe i odlične ideje ostao je da se ispuni još samo jedan uslov – finansije. Iz tog razloga Driftovci su se obratili Internetu putem sajta Kickstarter, a rezultat je 310.708 dolara skupljenih do 6. aprila prošle godine.
Momci iz razvojnog studija Cubical Drift su od one sorte koja se ne javlja svakih dva dana sa još jednim SS-om, bez ikakvih konkretnih novosti i informacija u cilju podizanja hajpa. Informacija je bilo malo, a jedna od bitnijih je da je oktobra 2014. odlučeno da Planets Cubed bude urađen u Epic Gamesovom endžinu – Unreal Engine.
O čemu se u stvari radi u Kubnim Planetama? Sve u igri od cveta, drveta, kapi vode, humanoida, zivotinja pa do čitavih solarnih sistema sastavljeno je od šest različitih „kockica“ od 25 cm, Planets Cubed ne poznaje za prave sferne površine (izmišljena prim. vrlo stvarnog ur. Barcase, ajd’ ne sFeri više). Igračev lik bačen je na jednu od nasumično generisanih planeta kockastog oblika oko koje u kockastoj orbiti „kruži“ kockasti mesec, a obasjava kockasto sunce. Akcenat je stavljen na istraživanje, rešavanje questova i razvoj igračevog lika, dok su limiti u igri postavljeni postignutim tehničko/tehnološkim nivoom razvoja.
Likovi u Planets Cubedu imaće četiri bitne statistike: Vitality, Power, Vigor i Performance, svaka od njih će se uvećavati u zavisnosti od akcija koje lik preduzima. Na primer, kad igrač pretrpi dovoljno štete (u odnosu na njegov HP pool) zaradiće određenu dozu XP-a na Vitality statu, a kad dostigne dovoljno iskustvenih poena u toj statistici uvećaće mu se Vitality što će mu doneti trajno povećanje HP-a. S druge strane Performance će uticati na dužinu i visinu skoka koju možete da izvedete, a uvećavaće se trajno ako često trčite i skačete (Morrowind style).
Ono što će Planets Cubed najviše odvojiti od svog uzora, Minecrafta, je sistem questova, interakcija sa NPC-jevima i tamnice. Dok igrač bude istraživao svoju matičnu planetu, a dosta kasnije i sve ostale planete i mesece na koje bude sleteo otključavaće mu se questovi. Nekad će oni biti vezani za NPC-a kojeg je pronašao, a nekad će ih dobiti zbog novoistražene regije ili tamnice. Uspešno rešavanje postavljenih zadataka donosiće vam XP u određenim statovima, nove ajteme i slično. Posebne nagrade davaće specijalni NPC-jevi nazvani Job Masters. Naime, kako sam već napomenuo glavni limit u igri biće tehničko/tehnološki napredak. Šta to konkretno znači i kako se Job Masteri uklapaju u tu priču? Svaka kockica ima određeni nivo koji otprlike treba da predstavlja njenu čvrstinu. Da biste uspešno interagovali sa njome potreban vam je alat koji je istog ili višeg nivoa kao kockica – a što se dalje budete udaljavali od početne regije, naročito ako krenete da kopate tunel do Kine nivoi kockica će sve više rasti, a protivnici na koje budete nailiazili biće sve teži i teži. Tu na scenu stupaju Job Masteri, Planets Cubed ih za sad ima sedam, a oni će igraču davati zadatke čije će nagrade biti u vidu recepata koji će vam omogućiti pravljenje sve komplikovanijih, kvalitetnijih i boljih predmeta. Osnovni pijuk koji budete dobili biće dovoljan da iskopate najmekše blokove, npr. zemljane ali za gvožđe će vam biti potreban mnogo jači koji nećete moći da napravite dok vas Watts, Blacksmith ne nauči kako.
Planete ili prirodni sateliti koje budete posećivali, uključujući i matičnu planetu mogu da imaju na sebe i tamnice u kojima će se obično kriti najbolji resursi i nailaziti najbolji ajtemi, naravno čuvani od strane kraljice. Kako je jedan od glavnih aspekata ovakvih igara – igranje sa više ljudi, ideja rejdovanja tamnica sa prijateljima u kockastom okruženju je više nego privlačna i sigurno će biti jedan od glavnih aduta Kubnih Planeta.
Pre-Alpha verzija u kojoj se Planets Cubed trenutno nalazi ima planete lišene bilo kakve faune i NPC-jeva, a pored šetanja po istim i pravljenja raznih stvari ne nudi mnogo šta preko. Ipak, malo bolji pogled na sve otkriće da je koncept više nego dobar, a da su momci iz Cubical Drifta za sada odradili lavovski deo posla na odličan način i sa super rezulatima. Što se nas tiče samo nek nastave da se kreću u smeru kao do sad i Planets Cubed će definitivno zaslužiti nadimak koji je davno dobio od strane publike – Ubica Minecrafta.
Autor: Petar Vojinović