Početkom marta u goste nas je zvao renomirani domaći studio Mad Head Games, čiji smo poziv rado prihvatili. Povod je bio zvanična promocija njihovog do sada najambicioznijeg projekta na kome rade, akcionog RPG naslova Pagan Online, na kome su „tajno“ radili praktično skoro pune četiri godine pre nego što su projekat predstavili javnosti krajem leta prošle godine.
Igra je do sada tokom proteklih par meseci imala nekoliko „trials“ vikenda, gde su igrači imali prilike da isprobaju igru, ali je ovoga puta glavni povod za okupljanje bila najava da će igra i zvanično izaći u Early Access fazi na Steamu i Wargaming klijentu već u aprilu! Tada ćemo dobiti prvih nekoliko poglavlja glavne kampanje, sa preko 30 sati priče, tri prva igriva karaktera, kao i brojne druge „endgame“ stvari u kojima ćete moći da uživati jednom kada pređete glavnu kampanju.
Ono što svakako moramo prvo da naglasimo i što nas je jako iznenadilo, u pozitivnom smislu – igra će biti „premium“ naslov, odnosno „plati i igraj“ princip, neće biti f2p ekonomije, nikakvih mikrotransakcija, loot kutija i drugih stvari koje će se kupovati za novac mimo kupovine same igre i kasnije ekspanzija za igru, koje su takođe u planu. Verujemo da je ovo već u startu mnoge obradovalo.
Što se tiče same igre, moramo reći da smo jedva čekali da vidimo o čemu se tu tačno radi. Onako na prvu loptu svi su očekivali da će igra biti neki „Diablo klon“, ali je zapravo sistem poprilično drugačiji, pa čak i u korenu. I dalje je to dobri stari hack and slash RPG, ali stilom igranja heroja možda više nalikuje nekom MOBA naslovu.
Iako je igra izometrijska, što se tiče samih kontrola, one su takve da se vi krećete kao da igrate FPS, preko WASD tastera, dok mišem samo pomerate kursor čija je svrha da njime navodite u kom pravcu će leteti magije ili na šta želite da kliknete. Iako nam je ovo na papiru zvučalo poprilično čudno i nezgrapno, jednom kada smo seli da probamo igru, navikli smo se bukvalno u prvih 15 minuta, te je kontrolisanje karaktera iznenađujuće fluidno i ugodno na ovakav način. Jedina zamerka koju smo ovde imali je što karakter vizuelno ne daje nikakav „feedback“ u kom pravcu će leteti magija kao i koji prostor je njime pogođen, tako da se morate osloniti samo na to gde vam je kursor i vaš lični osećaj.
Svaki od vaših heroja (u planu je ukupno osam, mi smo imali priliku da testiramo 3) ima predefinisan set veština, njih ukupno osam i svaka je vezana za jedan od tastera na tastaturi i mišu. Baš kao i kod kretanja, i ovde se brzo naviknete gde se koja magija nalazi, samo će vam možda trebati malo više vremena dok se uhodate i pokupite šta tačno koja magija radi i na koji način funkcioniše. Gejmplej je veoma brz i zahteva izuzetno precizan mikromenadžment, kretanje, precizno pozicioniranje, usklađeno bacanje magija i generalno zavidnu količinu veštine da biste uopšte znali šta radite, tako da je igra u tom smislu veoma izazovna, a upravo to je i publika koju gađa – hardkor igrači.
Glavana „baza“ igre je hub u kome se osim vas nalaze i drugi igrači, i u njemu možete trošiti vaše resurse na unapređivanje karaktera, magija, oklopa, naoružanja, možete imati interakciju i sa drugim igračima i pozivati ih u co-op, odatle ćete birati misije, da li želite da radite priču ili neke izazove ili pak neke druge, posebne tipove bitaka. Klikom na globus sveta vam se pokazuju trenutno dostupne misije i tu možete videti šta je cilj, kao i kakvi vas neprijatelji očekuju, i posebno nam se sviđa što uz opis svakog neprijatelja ide mala „lore“ priča uz njega, koja svetu daje dodatnu dubinu, posebno zato što je dobar deo sveta igre baziran na domaćoj, odnosno slovenskoj mitologiji. Neprijatelji su raznoliki i zahtevaju različite pristupe u borbi, što ćete vremenom skapirati na „osećaj“ kako budete igrali i neminovno umirali. Postoje naravno i boss momenti sa autentičnim borbama, kao i mini bossevi, koji u suštini predstavljaju „Elite“ tipove običnih protivnika.
Vizuelno igra izgleda jako lepo i bajkovito, sa jedne strane imamo generalno taj mračni svet u kome su bogovi nestali i na vama je da ih vratite, ali sa druge strane igra sebe ne uzima za previše ozbiljno, pa ima i dosta humora, pre svega u stilu crtanja za potrebe avatara karaktera, NPC likova i protivnika, ali i u samim 3D modelima.
Priča je poprilično svedena, kako se obično i očekuje od akcionih RPG naslova, ali to ne znači da je nema, i iz Mad Head nam obećavaju neke dobre zaplete i preokrete. Ono što naš oduševljava je, kako smo već spomenuli, taj aspekat slovenske mitologije i generalno dosta slovenskih/srpskih imena koja su usputno ubačena, poput imena heroja Istok, Valerija, Anja, Maša, Damir ili recimo jedne od neprijatelja koja se zove Dobrila. Čak se i misteriozni artefakt sa početka igre zove „Drevna Kutia“ (bez „j“) i bilo je zabavno slušati mističnog starca kako nešto baje na nekom nemuštom srpskom u pokušaju (rečeno nam je da su glasovnom glumcu strancu samo dali tekst na srpskom i rekli čitaj kako misliš da piše, što je na kraju ispalo sjajno).
Izgled vašeg heroja se neće menjati u odnosnu na to šta nosite od predmeta, već u odnosu na to koji skin za vašeg heroja imate, što je još jedna od stvari koja podseća na MOBA igru. Ovi skinovi se neće kupovati, već ih, kao i sve ostalo u igri, otključavate progresijom i sakupljanjem resursa unutar igre. Svaki od heroja trenutno ima oko ~5 različitih skinova i oni će naravno biti dodavani i kasnije. Upravo zbog toga su i predmeti u igri uglavnom takvi da ne oslikavaju vašu vizuelnu prezentaciju heroja, kao što su amuleti, štitovi, oružja, prstenje i slično.
Što se tiče „endgame“ sadržaja, u planu su teži nivoi igranja sa većim brojem težih neprijatelja, kao i specijalne co-op misije gde će neprijatelji imati neke unikatne stvari, zatim „beskonačne“ misije koje će imati čekpointe gde ćete moći da izađete sa dobijenim nagradama ili nastaviti dalje uz rizik da dobijete još ili izgubite sve, tu će biti i tabele najboljih igrača, specijalni dnevni i nedeljlni izazovi, a u planu je vremenom i dodavanje potpuno novih misija, neprijatelja, priča i naravno karaktera, odnosno heroja.
Sve u svemu, igra već u ovoj fazi izgleda veoma ispolirano i utegnuto, i ono što će stići u EA fazu deluje kao dobra osnova za jednu kvalitetnu aRPG igru, koja će samo nastaviti da raste. Iz Mad Head su nam rekli da su se odlučili za EA upravo zato da bi igru razvili u pravcu u kome publika i sami igrači žele da se igra razvije, a ne da bi oni trošili vreme i resurse u nešto što se možda njima sviđa, ali to nije i ono što njihova publika želi.
Naš generalni utisak je da se zaista vidi velika strast svih ljudi koji rade na ovom projektu, ovo je projekat „ljubimac“ studija koji je do sada radio samo na HOPA igrama, i strast i želja da naprave nešto veliko je tu, te se nadamo da će im se to i ostvariti.
AUTOR: Nikola Savić