Neposredno pred Gamescom smo dobili najavu od Wargaminga da rade na novoj free2play igri koja će se ovog puta, umesto na tenkovima ili brodovima, bazirati na taktičkim ekipama specijalaca. Nama je posebno bilo interesantno da specijalci neće uključivati već standardne američke, britanske i nemačke ekipe, već i veći broj onih iz Rusije ili istočne Evrope. No, nismo očekivali da ćemo već par dana ranije moći da probamo igru na sajmu, kao i da od razvojnog tima dobijemo direktne informacije o predstojećem naslovu.
Šta je to Caliber?
Caliber je taktička akciona igra koja se sastoji od timova od po četiri specijalca, od kojih svaki ima svoju ulogu koji mogu učestvovati u različitim player vs environment (PvE), player vs player (PvP) i player vs player vs environment (PvPvE) scenarijima. Naime, prvi slučaj je gde okupite ekipu od četiri igrača i onda prolazite misiju gde treba da očistite teroriste ili slično, koji su kompjuterski kontrolisani, a drugi slučaj je da se vaš tim od četiri igrača bori sa drugim timom ljudskih igrača. Najinteresantnije možda zvuči ovaj poslednji mod, gde se borite protiv druge ekipe, ali povremeno imate upada kompjuterskih protivnika koji napadaju i jedne i druge, pa tu taktika dolazi još više do izražaja.
Klase
Tim od četiri igrača se sastoji iz četiri različite klase – Assault, Support, Marksman i Medic. Praktično svaka od klasa može raditi onu osnovnu ulogu specijalca i adekvatno je naoružana, ali tek kombinacijom ovih klasa dobijate pun domet svog tima. Assault je all-round igrač, idealan spoj vatrene moći, pokretljivosti i taktike. Support, s kojim sam imao prilike i da igram na sajmu, je teški „mitraljezac“, dosta sporiji, solidno oklopljen i glavna uloga mu je da drži protivnike prikovane za zemlju, dok se ostatak tima raspoređuje na idealne pozicije. Marksman je praktično snajperista, onaj koji stoji u pozadini i sa velike udaljenosti rešava protivnike koji predstavljaju najveću opasnost po prethodne dve klase koje su u prvim borbenim redovima. Konačno, tu je Medic, kome samo ime govori da je tu da se postara za zdravlje svojih saboraca.
Međutim, osim toga što postoje osnovne četiri klase, postoji i 10-ak vrsta različitih operatora koje smo videli u demou, a najave su da će kasnije verovatno biti i dosta više. Tako su tu nemački specijalci, američki Navy Seals, britanski SAS, ali i čak tri različite vrste ruskih specijalaca, od kojih su se meni najviše dopali FSB Alpha, kao i poljski i još neki, a u planu su i kineske, tajvanske i druge ekipe. Ideja je da, kako se igra bude razvijala, budu ubacivane različite nacije, pa nije nemoguće da se u nekom momentu tu nađu i naši SAJ ili Žandarmerija. Vrlo bitno je naglasiti da se operatori ne razlikuju samo po izgledu, već i po naoružanju i mogućnostima. Tako je, na primer, moj Support imao modifikovani Kalašnjikov kao mitraljez, koji otprilike u šaržeru ima oko 50-ak metaka, kao i lanser granata kao sekundarno oružje (svi imaju i pištolj za kad baš zagusti), a recimo Navy Seal Support ima onaj mitraljez sa ogromnim šaržerom, gde je mnogo laške samo zaprašivati po protivniku, ali se dosta gubi na preciznosti, dok kao sekundarno oružje ima sačmaru. Sva oružja su modelovana prema stvarnim karakteristikama tih specijalaca, pa tako nećete videti da Seal nosi AK-47 ili da Alpha nosi M-4. Naravno, i druge klase imaju velike razlike, pa tako neki medic može da leči samo jednog saigrača u trenutku za dosta healtha, ali zato neka druga nacija može da odjednom leči sve saigrače u određenom radijusu, ili treći medic koji nosi medikitove koje može izbacivati po mapi da pokupe njegovi saigrači. Konačno neki operatori su praktično na granici sa drugim klasama, pa možete odabrati dobro naoružanog medica ili supporta koji ima lakše naoružanje i dosta je brži pa je praktično bliži assaultu.
Sam utisak u igri
Progresijom u igri otključavate kozmetičke dodatke za operatore, ali i specijalne sposobnosti. Naravno, s obzirom da je u pitanju free 2 play igra, neki kozmetički dodaci će se plaćati, ali smo dobili uveravanja da se sve svodi samo na kozmetiku. Sa druge strane otključavanjem posebnih sposobnosti vaši operatori će dobiti mogućnost, na primer, slanja i kontrolisanja izviđačkog drona, bolje granate i slično. Uverili su nas da će zato i matchmaking funkcionisati tako da uparuje igrače sličnog nivoa i posebnih sposobnosti.
Tokom samog igranja sam, kao što već rekoh, odabrao supporta, i zanimljivo je da sam u svom timu imao najmanje ubistava, ali da sam imao najviše asistencija, što je po rečima čoveka zaduženog za prezentaciju, upravo i bila moja uloga – da omogućim saigračima da ostvare svoje misije. Možete uništavati drvene prepreke, automobile i druge stvari po mapi, što je baš zabavno, a usput nalazite i kontejnere sa municijom i slične dodatke. Treba ipak naglasiti da kupljenje municije nije instant, već da traje neko vreme, pa treba to i najaviti saigračima, da biste bili adekvatno pokriveni. U igri postoje različite metode komunikacije signalima, tu su čak i neka vrsta tauntova, sličnih plesovima u Fortnite, ali ipak na ozbiljnijem nivou, s tim da je vreme provedeno u igri bilo premalo da bi mogao da procenim koliko to zaista može biti zabavno. Svideo mi se recimo „samo te gledam“ pokret, koji možete otljučati za svog operatora, ali se plašim da bih to prečesto koristio čim vidim kako moj saigrač hoće da uleti u neko osinje gnezdo i pogine odmah.
Kada ćemo moći da probamo?
Nažalost, druženje sa Caliberom je bilo zaista prekratko za neku ozbiljniju analizu, ali je dobra vest da će uskoro biti dostupna za igru. Kreće se prvo sa zatvorenim beta testiranjem u Rusiji, gde će verovatno biti neophodno kupiti neki „founder’s pack“ za učešće, pa onda otvorenim testiranjem, da bi se otprilike oko šest meseci kasnije ista stvar otvorila i za Evropu. Ništa čudno, Wargaming je taj recept već probao prilikom lansiranja i World of Tanks i World of Warships, samo što ćemo mi u našem regionu verovatno morati da sačekamo negde sredinu 2020. godine da zaigramo Caliber.