Sony je pokazao da ima sluha kada su u pitanju indie developeri. Pre svega mislimo na naslove thatgamecompany -a, koji je sa Flow, Flower i ponajviše sa Journey na neki način pozicionirao PS3 kao vrlo „plodno tlo“ za indie naslove. Svi smo počeli da očekujemo od Sonija dobre indie naslove a oni su taj signal razumeli i na svojim najvećim prezentacijama (recimo E3-u) počeli da tretiraju indie naslove na način na koji tretiraju i AAA. Tako je bilo i ovoga puta na E3-u, a indie naslov od koga se možda i najviše očekivao je upravo Entwined. Pa šta je onda pošlo naopako, verovatno se sada pitate, pošto polazimo od pretpostavke da ste već videli ocenu. Pa, dosta toga. A ako bi morali ukratko da kažemo, Entwined-u jednostavno nedostaje puno core elemenata jedne video igre, da bismo mogli ozbiljnije da je shvatimo.
Nećemo se previše zadržavati na priči koja je potpuni kliše (dve duše koje nastoje da se spoje u jednu) ali opet i ne toliko bitan element za ovakvu igru. Suština svega je u gameplay-u i vizuelnoj prezentaciji. Vi kontrolišete pticu i ribu (njihove duše) i to odvojeno, uz pomoć levog i desnog analognog stick-a. Na desnoj strani ekrana se nalazi plava reprezentacija ptice u vidu pravougaonika i trouglova, a na levoj narandžasta ribe. Vaš zadatak je da ih navodite kroz jasno definisana mesta u tunelima koji se nalaze na levoj i desnoj strani ekrana. Početni utisak kada krenete da igrate će vam možda biti i najinteresantniji, pošto se od vas zahteva da upravljate sa dva lika odvojeno, uz pomoć levog i desnog analognog . Ovo u startu jeste zanimljivo ali na žalost, taj utisak traje jako kratko. Vrlo brzo ćete uvideti da Entwined osim ovoga, ne nudi ništa više, kada je u pitanju gameplay.
Sa druge strane, ako ne iz pomoć gameplay-a, igra bi trebalo da vas pridobije svojim audio/vizuelnim delom. Jarke boje, geometrijski oblici, odgovarajuća pozadinska muzika i zvučni efekti. Sve ove elemente nam je jasno kako je developer zamislio da iskoristi, međutim efekat koji su želeli da proizvedu, jednostavno je izostao. Da li se radi o tome da ni jedan od ovih elemenata nije dovoljno kvalitetan sam po sebi da bi vas pridobio, ili svi zajedno ne funkcionišu kao celina, na kraju krajeva nije ni bitno. Ono što je važno je da kad se svi oni saberu, Entwined i dalje deluje bledo i dosadno.
Igra takođe i potpuno očekivano igra na kartu opuštene atmosfere i ne frustrirajućeg gameplay-a koji vas nikada neće „častiti“ game over ekranima. Ne možete puno da pogrešite u igri, ali iskreno, mislimo da bi bilo bolje da možete. Entwined nekako sve vreme odiše anti-videogame utiskom, i to na način koji nam se uopšte ne dopada. Svemu ne pomažu ni sekcije kada konačno sakupite dovoljno energije (ili kako god nazvati popunjavanje plave i narandžaste skale na vrhu ekrana) i spojite dve duše u jednu. Sekcija koja usledi je još dosadnija od prethodne, pošto u njoj sa prilično loše rešenom kontrolom, upravljate zmajolikim stvorenjem sa ciljem da pokupite što više orbova, kako bi napredovali do sledećeg nivoa. Kao što smo rekli, ovaj segment ostavlja još bleđi utisak od core dela igre.
Početna postavka minimalističkog indie naslova koji pre svega ide na to da vas pridobije unikatnom atmosferom, vizuelnom prezentacijom, emotivnom pričom, možda i nekom inovativnom gameplay idejom – zvuči sasvim dobro. Međutim Entwined nije gotovo ništa od ovoga ostvario. Igra deluje jednostavno previše prazno i nezanimljivo, kao da je napravljena da bi trejler izgledao lepo na Sonijevoj E3 prezentaciji. Nećete pogrešiti ako preskočite pa eventualno probate jednog dana kad igra bude besplatna na PS Plus-u.
Autor: Filip Nikolić