Book of Travels spada u onu kategoriju veoma specifičnih igara koje će se publici ili veoma dopasti ili je jednostavno neće taći ni u kom slučaju. Ovaj projekat malog studija Might and Delight je prošao Kickstarter kampanju sa više nego prolaznom ocenom, pa je kroz dve godine razvoja konačno ugledao svetlo Early Access faze. Naime, Knjiga Putovanja je takozvani TMORPG (engl. Tiny Multiplayer Online Role-Playing Game), to jest derivat tipične MMO formule koja se fokusira na servere sa jako malo igrača, u ovom slučaju konkretno sedam. Iako je u pitanju prvenstveno multiplejer igra, Knjiga Putovanja je sasvim igriva i bez drugih ljudi, s obzirom da je fokus ovog multiplejer koncepta slučajni susret sa igračima i stvaranje malih organskih interakcija uz pomoć akcija, a ne nekakvog četa.
Šta je onda zapravo Book of Travels? Već u kreaciji lika vidite da je fokus znatno veći na RPG aspektu, gde se od vas zahteva da napišete svoju pozadinsku priču, da izaberete poreklo i afinitet vetra (ovo odlučuje koje vam veštine bolje idu prilikom učenja), kao i neko od nasumično generisanih imena i prezimena.
Iako borba postoji, glavni fokus je na putovanju i istraživanju. Ambijent koji ovaj fantazijski svet uspostavlja je neprikosnoven u stvaranju atmosfere, koja odaje utisak kao da se nalazite u nekom svetu koji stvarno postoji i ima svoj tok. U zavisnosti od toga gde ste izabrali da počnete svoju nomadsku avanturu, iskustvo će se drastično i razlikovati. Ipak, iako sam svet nije astronomskih razmera, što se vrlo lako može promeniti u narednim unapređenjima, tempo vašeg prolaska kroz isti će ga učiniti toliko većim i prijemčivijim nego ikad. Naime, ovo je trenutak koji će mnoge ljude odbiti od ove igre, a to je da kroz svet prolazite uglavnom laganim sporim korakom, gde vreme da dođete od tačke A do tačke B uglavnom nije malih razmera, iako distanca govori drugačije.
Cilj je da jelte upijate prelepo naslikano okruženje oko vas, pričate sa ljudima i drugim igračima koje budete sretali i saznajete što više o ovom misterioznom svetu. Samim time ćete puniti i takozvanu skalu znanja, koja ovde zamenjuje iskustvene nivoe, gde će jednostavno istraživanje sveta i njegovih meštana puniti skalu i donositi vam dodatne poene znanja. Poeni znanja sa druge strane predstavljaju limit koliko određenih veština možete naučiti, od kojih će brojne biti besplatne, kao što je poznavanje jezika, osnovno korišćenje oklopa i oružja, kao i brojne druge potrepštine neophodne za preživljavanje u divljini.
Odatle, treba napomenuti da se vaše istraživanje svodi i na potragu za brojnim predmetima koje možete razmenjivati sa većinom NPC-eva u igri. S obzirom da valuta u igri ne postoji, ovde će ova razmena biti glavni način da dođete do željenih predmeta i veština, balansirajući cenu onoga što želite da kupite sa stvarima koje posedujete. Brojni kvestovi će se svoditi na neke sitnije probleme koji će snalaziti likove u igri, dok će dosta njih zahtevati više igrača za rešavanje, kako je često neophodno da se kumulativno saberu vaše sposobnosti kako biste nekome pomogli. Ovde se javlja problem gde, s obzirom da ima maksimalno sedam igrača po serveru, ćete često propustiti priliku da pomognete nekome pošto često nećete imati sreće da sretnete nekoga van naseljenih mesta. Ipak, ovde nije ni poenta da sve na šta naiđete rešite, već da istražujete i iskusite.
Ono što može odbiti još jedan deo publike jeste nepostojanje bilo kakvog logovanja kvestova i informacija, pa ćete biti primorani da sami manuelno zapisujete bitne informacije koje vam NPC-evi daju, kao i druge događaje i predmete koje budete nalazili. Ipak, sve ovo se uklapa u viziju i tip igre kakav Book of Travels želi da bude, pa će određenu publiku koja želi takav nivo imerzivnosti definitivno privući, dok će vas svaka informacija zapisana na papiru ili u notepad-u dosta približiti tom avanturističkom osećaju kao da se stvarno nalazite u ovom magičnom svetu.
Nažalost, Book of Travels je prepun bagova, međutim već kroz prvih par dana Early Access verzije doživeo je solidnu zakrpu za one najproblematičnije, dok su problemi sa serverima sve manji i manji. Što se tiče kombata, on igra relativno sporednu ulogu, ali je implementiran kroz tipičnu borbu u realnom vremenu koja odlikuje klasične RPG igre. Treba i napomenuti da je smrt ovde permanentna, mada će svako novo putovanje pružiti potpuno drugačije iskustvo, pogotovu kada uzmete u obzir da svi NPC-evi u igri „žive“ u realnom vremenu, pa ako se izlogujete van i vratite sutradan u igru, moguće je da taj NPC više neće biti na istom mestu.
Dosta odlika koje je razvojni tim osmislio za finalnu verziju igre i dalje nisu ubačene, pa možete čak i videti neke od mehanika za koje je izričiti naznačeno da nisu gotove, dok postoji i planiran sistem života posle smrti, gde smrt neće biti permanentna, već ćete biti prisutni u obliku duha sa mogućnošću da se vratite među žive.
Book of Travels poseduje jednu izrazitu, primarno umetničku crtu, koja stvara fascinantnu atmosferu sa svojim predivnim vizuelnim dizajnom i jednom maestralnom muzičkom podlogom. Uprkos svim svojim problemima i odlikama koje će dobar deo publike odbiti, ako spadate u ovaj drugi tabor, kroz dve godine teško je ne biti optimističan kuda će ova igra otići do finalne verzije, s obzirom da već sada predstavlja iskustvo koje će vas dugo pratiti u vašoj igračkoj karijeri.
Autor: Nikola Aksentijević
Igru ustupio: Terminals.io
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.