Već neko vreme fanovi jedne od najznačajnijih igara ikada sa nestrpljenjem iščekuju nove detalje u vezi System Shock rimejka. Ceo projekat nije baš stajao na najboljim nogama od samog početka. Prvo se dogodila neuspešna Kickstarter kampanja još 2016 godine, odnosno bolje rečeno kampanja sa ne baš sjajnim rezultatima, zatim su 2018 kreatori najavili pomeranje datuma izlaska na jednom, već čak tri puta a neko vreme je igra stajala i na “ledu”.
Nightdive je izgleda konačno uspeo da se “sastavi” i ponudi igračima na gamescomu 20 minuta demoa koji se dosta oslanja na već postojeći demo koji ste mogli da odigrate putem GOG platforme pre oko godinu dana, ali poseduje i neke nove elemente, jer je demo iz februara 2021 ipak bio “alfa”.
Rimejk je, na osnovu demoa, veoma veran originalnoj igri. Pitanje je doduše kako će to sve izgledati novim igračima. Za razliku od originala, u rimejku igrač čak dobija priliku da pomalo istraži svoj stan pre nego što policija upadne i odvede vas u nepoznatom pravcu.
Nakon odgledanog videa pojavljujete se na svemirskom brodu i već u tom prvom trenutku fanovi originala osetiće udar nostalgije. Nightdive je odlično preneo atmosferu, zajedno sa klaustrofobičnim hodnicima, raznoraznim zvucima koji dopiru sa svih strana i opštim osećajem nepoznatog koji vas je zadesio. Međutim, ovde se javlja i prvi veći problem. Nightdive se zaista potrudio da prenese kompletno izvođenje originalne igre, inventar, koncept misija i to sve apsolutno pohvaljujemo iz ugla verodostojnosti i želje da odigramo System Shock baš onakvim kakav je bio pre skoro 30 godina. Međutim, neke od mehanika su ipak pomalo zastarele i uopšte nije nimalo laka po današnjim merilima. Ali ne u onom smislu da su igre pojednostavljene danas do krajnjih granica, već jednostavno video industrija je evoluirala u nekim novim smerovima i igrači očekuju te nove trendove odnosno sada već standardne trendove u odnosu na ono što je bilo nekad.Sličan komentar odnosi se i na borbe. Čini se da je Nightdive preneo borbu suviše dobro odnosno ona je skoro identična kao u igri iz 1994 godine što nije pozitivna strana – osećaj udarca i blizine protivnika apsolutno nije nešto što se očekuje u 2022 godini.
Sa druge strane, ovakav tip igre i treba da bude težak i izazovan, sa kompleksnim inventarom, logičkim zagonetkama, razmišljanjem i tek onda borbama i susretima sa protivnicima. Čini se da je Nightdive u tome uspeo i igra zaista donosi ono što fanovi serijala i očekuju.
Kako je demo izuzetno kratak nije lako proceniti kvalitet finalnog proizvoda. To ćemo morati da sačekamo i vidimo, kao i koliko će dobro preneti puno atmosferu i radnju u igri. Dodatna informacija za kraj – Nightdive nije otkrio još detalja o System Shock 2 Enhanced verziji igre a OtherSide se odavno ne oglašava po pitanju System Shock 3. System Shock Remake očekujemo za PC (Epic i Steam) kao i PS5, PS4, Xbox Series i Xbox One ali za sada ne znamo kad.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.