TREĆI BROJ SPECIJALA PLAY! RETRO MOŽETE PREUZETI BESPLATNO U PDF FORMATU NA OVOM LINKU.
Krah industrije video igara 1983. godine bio je definišući za dalju budućnost gejminga u globalu. Gledajući na to iz perspektive nekoga u 2023. godini – do kraha je jednostavno moralo doći.
Prezasićenje tržišta kućnih konzola u svetu, pogotovo onih koji ne uvode nikakve inovacije, izdavanje apsolutno užasnih igara (E.T. i Atarijev klon originalnog Pac-Man), kao i kopiranja ranijih hitova, opet, bez novina u gejmpleju, bili su glavni uzroci za sunovrat. Dodatni razlog za krah jeste razvoj kućnih računara, gde su se konkurentske kompanije borile za mušterije obaranjem cena.
Problemi i posledice kraha osećale su se u periodu od 1983. do 1985. godine, gde je vrednost industrije opala za čak 97%, sa 3,2 milijarde na tričavih 100 miliona dolara.
Iako je krah bio globalan, poslednje utočište i oaza gejminga ostala je Zemlja izlazećeg Sunca – Japan. Posledice kraha se nisu preterano osetile u Japanu, tako da je ova država predstavljala svojevrsnu kolevku povratka, gde je ponovni rast industrije počeo sa Nintendovom NES konzolom.
Krah je ipak solidno ”počistio” industriju – manji studiji su se ugasili, a oni najotporniji koji su ostali u životu shvatili su koje promene moraju implementirati kako bi gejming rastao i dosegao visine na kojima ponosno stoji danas. Deo te istorije iskusićete na narednim stranicama.
TREĆI BROJ SPECIJALA PLAY! RETRO MOŽETE PREUZETI BESPLATNO U PDF FORMATU NA OVOM LINKU.
Pored besplatnog onlajn izdanja, fizičko izdanje trećeg broja PLAY! RETRO časopisa možete kupiti putem Rekt Shop prodavnice OVDE.
Za šansu da osvojite primerak fizičkog izdanja časopisa, prijavite se za naš giveaway OVDE!
Prethodne brojeve Play!Retro specijala možete pročitati OVDE!
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.