Šest godina nakon što se pojavio u učionicama Karnegi Univerziteta, The Management Game je dobio svog ‘’duhovnog naslednika’’. Bio je to The Sumerian Game za IBM 7090, još jedna edukativna igra sa vrlo istančanim strateškim elementima, u kojoj je menadžment resursa i teritorija bio glavni cilj.
Ovu tekstualnu strategiju je osmislila i dizajnirala Mejbel Adis, učiteljica odabrana od strane kompanije IBM i ministarstva obrazovanja. IBM ovom prilikom nije želeo da testira ili demonstrira mogućnosti svojih računara, već da ih iskoristi u obrazovne svrhe.
U igri postoje tri vremenska segmenta koji prikazuju istorijski tok vladavine tri kralja u Sumeru, 3500 godina p.n.e. U svakom segmentu, igrači imaju zadatak da raspodele radnike i useve žitarica, ali i da se prilagode nasumičnim prirodnim katastrofama, nesrećama i posledicama odluka donetih u prethodnoj rundi. The Sumerian Game vremenom postaje sve kompleksniji, pošto uticaj vladara u svakom segmentu ostavlja trag u svakom narednom.
The Sumerian Game je prva igra sa narativom, ali i jedna od preteča žanra strategija sa elementima razgradnje i kontrole resursa. Značaj igre se ogleda i u njenom kreatoru, Mejbel Adis, koja se smatra za prvu ženu dizajnera video igara.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.