Vesti

Bivši direktor Nexona: „AAA industrija je na ivici propasti“

Oven Mahoni je bio izvršni direktor kompanije Nexon od 2014. do 2024. godine, a jedan od njegovih najvećih poteza bila je kupovina studija Embark (The Finals, ARC Raiders) 2019. Iako je naišao na otpor investitora i članova odbora kompanije, na kraju je odlučio da uloži u novopečeni studio. Nije dočekao ogroman uspeh ARC Raidersa, ali je kupovina studija bez ijednog izdatog naslova u tom trenutku bila izuzetno rizičan potez.

U intervjuu za The Game Business, Mahoni je izjavio da čelnici velikih kompanija najčešće nisu spremni za rizik ovog, ili bilo kakvog tipa, što je po njegovom mišljenju jedan od ključnih problema gejming industrije. Spremni su da odobre isključivo projekte koji deluju poznato i bezbedno, sve dok se ne suoče sa kritikama igrača koji zapravo žele nešto sveže i inovativno.

Mahoni je dodao da je ovakva praksa delom posledica pritiska pod kojim se nalaze direktori velikih kompanija. Ako odobre projekat koji se ispostavi kao finansijski neuspeh, moraće da se pravdaju, a ako im se to dogodi i drugi put, suočiće se „masivnim posledicama“.

„Mislim da je AAA industrija na ivici propasti. Ako ne preispitamo način na koji pravimo igre, posledice mogu biti katastrofalne.“

arc raiders

U slučaju Embarka, Mahoni je bio spreman da preuzme rizik jer je znao da su na čelu iskusni developeri koji su ranije radili na Battlefield serijalu. Ipak, priznaje da nije bio siguran da će igra zapravo biti uspešna.

„Kako je moguće da je kupovina Embarka donedavno delovala kao loš potez za Nexon? Šta to govori o industriji? Podseća me na trenutak kada se Minecraft pojavio niotkuda i razbio trendove da je moderna grafika budućnost industrije. Onda se pojavio Clash Royale koji je takođe eksplodirao, iako su mnogi verovali da „niko ne želi da igra takvu igru na mobilnim telefonima“. Industrija se i danas bavi takvim stvarima. Veruju u jedno sve dok im neko ne pokaže suprotno.“

Naravno, nemoguće je unapred znati koji projekat će biti uspešan, a koji apsolutni promašaj. Ovo stavlja developere u nezgodan položaj: ostati u indie svetu ili rizikovati i okušati se u AAA industriji.

„Mogu da prave nešto kao indie developeri bez mnogo iskustva, ili da odu da rade u fabrici, jer je rad u velikim AAA kompanijama u suštini to. Odeš da radiš u tu fabriku i baviš se jednim sitnim delom igre, i to prosto nije zabavno. Strukturno gledano, industrija je u veoma lošem stanju.“

Iako ove izjave nisu naročito optimistične, jasno je da indie i AA igre sve češće privlače najveću pažnju igrača, a neki od skorijih primera su svakako Clair Obscur: Expedition 33, Hollow Knight: Silksong i Hades 2.

Pratite nas na našoj FacebookInstagram i TikTok stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top