Intervjui
Ceo tim je pun inspiracije, kao posle dobre rakije koja nas vodi u nove pobede: Intervju sa direktorom Dying Light franšize
Play! ekipa je imala priliku da popriča sa Timonom Smektalom, direktorom Dying Light franšize u studiju Techland. Sa Timonom smo razgovarali o budućnosti Dying Light serijala, šta je potrebno da bi jedna franšiza bila uspešna i da li jednog dana možemo da očekujemo film ili TV seriju u Dying Light univerzumu. Timon je usput otkrio i ljubav prema najpoznatijem srpskom piću!
Ne zaboravite da bacite pogled na naš opis igre Dying Light: The Beast!
Pozdrav Timone! Prošlo je skoro mesec dana otkako je izašao Dying Light: The Beast i utisci igrača su sjajni. Kakva je atmosfera u studiju?
Timon: Iskreno, atmosfera je neverovatna. Svaki period pre izlaska igre je izuzetno neizvestan – svi osećamo onu mešavinu uzbuđenja i straha, što je pogotovo izraženo kod projekta kao što je The Beast, koji se vremenom dosta razvijao i menjao. Ali kada smo videli utiske igrača, bilo da su stari ili novi fanovi serijala, bili smo presrećni. Svi smo puni energije i osećamo se kao da smo otvorili potpuno novo poglavlje, a ne da smo zatvorili staro. Pao nam je veliki kamen sa srca i zaista smo ponosni na sve što smo postigli, što je celom timu dalo veliki vetar u leđa. Ceo tim je pun inspiracije, kao posle dobre rakije koja nas vodi u nove pobede.
Hajde da se malo vratimo na razvojni proces. The Beast je izrastao u zasebnu igru iako je prvobitno bio planiran kao DLC, ali zašto nije postao Dying Light 3?
Timon: Ova promena je bila neophodna, ali je takođe proizašla iz naše ambicije. Nakon što je procurila priča planiranog DLC-a za Dying Light 2, morali smo da se povučemo i razmislimo šta bi bio najbolji sledeći korak. Umesto da pokušamo da skrpimo igru od nečega što je praktično propalo, doneli smo tešku, ali uzbudljivu odluku – da otkažemo projekat i počnemo iznova, zadržavajući samo nekoliko originalnih ideja. Kada smo ponovo uveli Kajla Krejna u priču, sve se promenilo. Narativ je postao bogatiji, mračniji i emotivniji, dok su i gejmplej mehanike počele da se razvijaju. U tom trenutku smo shvatili da imamo potpuno samostalnu igru. Interno smo je često zvali Dying Light 3 jer u mnogim aspektima to i jeste – kulminacija svega što smo naučili proteklih deset godina. Međutim, želeli smo da napustimo koncept numerisanih nastavaka, verovatno zauvek. The Beast je posebna sorta – doslovno i figurativno.
Kako vidite budućnost Dying Light franšize?
Timon: Dying Light više posmatramo kao kompleksni univerzum nego kao linearni serijal. Svaka igra predstavlja kompletnu priču, ali i deo šire mitologije koja konstantno evoluira. Cilj nam je da istražimo nove predele koji poseduju jedinstvenu atmosferu. Ne želimo da se ograničimo samo na urbane sredine – želimo da odvedemo igrače u šume, planine, pa čak i delove sveta koji još nisu pogođeni infekcijom. Takođe razmišljamo o tome kako da produbimo i ojačamo vezu igrača sa samom igrom – ne samo kroz priču, već i kroz sisteme koji njihove odluke i iskustva čine ličnim i posebnim. Preživljavanje, parkur i zebnja koju osećate dok Sunce polako zalazi iza horizonta – ovo je srž Dying Light serijala i neće se menjati, ali sa svakom novom igrom ciljamo na drugačiji stil pripovedanja koji će nastaviti da vas iznenađuje.
Svi se sećamo perioda kada su zombiji bili bukvalno svuda. Ovaj žanr je vremenom postao prezasićen i danas više nije toliko popularan, ali čini se da je Techland jedan od retkih studija koji su uspeli da ga održe u životu. Koja je vaša tajna?
Timon: Za nas, zombiji nikada nisu bili glavni fokus priče – oni su ogledalo sveta, odraz čovečanstva na ivici postojanja. Naša tajna leži u tome što na ovaj setting ne gledamo kao na horor kliše, već kao na pravi svet koji verno prikazuje međuljudske odnose, izbore i posledice života u istom. Uvek se pitamo: šta nam je potrebno da bismo zaista preživeli u ovakvom svetu? Šta je izvor naših najvećih strahova? Zbog toga Dying Light stalno evoluira, jer se podjednako bavi i ljudima i zombijima. Naša druga tajna leži u tome što smo zombije analizirali do te mere da smo postali pravi eksperti za njih u svetu video igara.
Sigurno ćete imati značajnu prednost kada krene prava zombi apokalipsa! Elem, šta je potrebno da bi dugovečna franšiza ostala zanimljiva i relevantna na duže staze?
Timon: Najveći izazov je pronaći balans između starog i novog. Želite da ispoštujete fanove i da zadržite elemente gejmpleja koje su voleli od početka – parkur, borbu prsa u prsa, atmosferu – ali ne možete stalno da se ponavljate. Ti isti fanovi brzo primete ako tapkate u mestu. Svaki nastavak mora da opravda svoje postojanje, da ima neku poentu. Zato stalno eksperimentišemo sa narativnom strukturom, dizajnom okruženja i novim mehanikama, poput Krejnovog Beast moda. Drugi veliki izazov je upravljanje očekivanjima; Dying Light serijal postoji jako dugo i svaki novi nastavak mora ne samo da bude u rangu originala, već da ga prevaziđe. Taj pritisak ume da bude zastrašujuć… ali upravo zbog tog pritiska održavamo formu.
Techland je nagovestio da radi na novom IP-u. Kako znate da neki koncept ili ideja imaju potencijal da se razviju u potpuno novu franšizu?
Timon: Koncept dostojan franšize mora da ima jednu ključnu odliku – jedinstvenu ali fleksibilnu formulu koja lako može da se uklopi u različite priče. Dying Light je dobar primer: parkur, noć, strah, preživljavanje – ovo su osnovni koncepti koji mogu da postoje u desetinama različitih scenarija. Kada razmatramo nove IP-eve, tražimo istu DNK – odličan gejmplej koji može da evoluira i funkcioniše u različitim okruženjima.
Mnogi bi rekli da se nalazimo u novoj zlatnoj eri adaptacija video igara. Da li Techland razmišlja o Dying Light filmu ili adaptaciji nekog drugog IP-a?
Timon: Imali smo nekoliko razgovora na ovu temu. Svet Dying Light-a ima sve što je potrebno za filmsku adaptaciju – ljudsku intrigu, strah, nadu i izolaciju. Ali ako ikada odemo u ovom pravcu, takvom projektu želimo da posvetimo pažnju kakvu zaslužuje. Nije nam cilj da napravimo prostu reklamu, već projekat koji zaista doprinosi serijalu i deluje autentično. Ako pronađemo pravog partnera i kreativni pravac, rado bismo se proširili na druge medije.
Da li postoji žanr na kojem biste vi lično voleli da radite u budućnosti?
Timon: Ako bih radio nešto drugačije, to bi verovatno bila neka vrsta psihološkog trilera – nešto u stilu Silent Hill-a ili P.T. Sad ću da odem u drugu krajnost, ali sam takođe zainteresovan za neki zabavan indie projekat koji možete da igrate sa prijateljima, nešto opušteno ali uzbudljivo sa couch co-op opcijom – nešto kao novi Overcooked. Ipak, moja najveća ljubav su FPP open world igre zasnovane na sistemima koji pružaju nepredvidiva i jedinstvena iskustva. Srećom, to je upravo ono što radimo u Techland-u, i to radimo prilično dobro. Kao studio, izgradili smo tim koji voli atmosferu i napete i emotivne priče. Bez obzira na projekat, sigurno će vas držati na ivici stolice.
Još Play! intervjua možete pročitati ovde.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.