Slično grafici, koja se u ranim danima gejming industrije obično svodila na nekoliko monohromatskih piksela, koncept narativa i karakterizacije likova u igrama je u početku bio na izuzetno niskom nivoi, a ako se dovoljno vratite u prošlost, jednostavno nije postojao. Ako izuzmemo tekstualne avanture u kojima su igrači sami krojili svoje priče, jedan od prvih naslova koji su uveli konkretan cilj i udaljili se od beskrajne trke za najboljim rezultatom, bio je Donkey Kong iz 1981. godine. Ova kultna arkada nam je predstavila tri potpuno različita lika sa sopstvenim motivacijama (ma koliko one proste bile), kao i jasno definisan zadatak koji nas vodi do raspleta.
Razvoj industrije je doneo bogatije priče i kompleksnije junake, a sa tim napretkom javila se i potreba za izvanrednim glasovnim glumcima, umetnicima koji su udahnuli život najrazličitijim likovima i dali im karakter, osećanja, smisao za humor i sve ono što jednoj priči daje dušu. Neki od njih su danas postali jednako značajni kao i likovi koje tumače.
Troy Baker

Troy Baker je jedan od ključnih aktera u razvoju performance capture tehnike, koja predstavlja napredniju formu opštijeg motion capture-a. Uloga Joela u The Last of Us proslavila ga je kao vrhunskog glumca sposobnog da iznese najemotivnije momente, dok je kao Pagan Min u Far Cry 4 prikazao potpuno drugačiji tip karaktera – šarmantnog, ali egocentričnog i veoma nestabilnog negativca. Baker je poznat i kao jedan od retkih glumaca koji su tumačili i Džokera i Betmena u različitim igrama, a pored toga ponekad komponuje muziku za projekte u kojima glumi. Radio je na Uncharted 4 (Sam Drake), Death Stranding (Higgs), Middle-earth: Shadow of War (Talion) i brojnim drugim naslovima.
Jennifer Hale

Jennifer Hale je 2013. godine postavila Ginisov rekord kao glasovna glumica sa najvećim brojem uloga u svetu igara i smatra se jednim od najprestižnijih imena u industriji. Kao ženski Commander Shepard u Mass Effectu, Hale je postavila novi standard za ženske glavne likove. Radila je na ogromnom broju animiranih serija i igara još od 1994. godine, uključujući Metal Gear Solid (Naomi Hunter), Overwatch (Ashe), Planescape: Torment (Fall-from-Grace, Deionarra), Metroid Prime (Samus Aran), Bayonetta 3 (Bayonetta) i mnoge, mnoge druge.
Roger Clark

Roger Clark je u industriju ušao relativno kasno, ali njegov nastup u Red Dead Redemption 2 ćemo zauvek pamtiti kao jedan od najboljih u istoriji gejminga. Nije udahnuo život liku Arthura Morgana samo svojim glasom, već je koristio i kompletnu kombinaciju motion, facial i performance capture-a, a često je u intervjuima isticao da je inspiraciju tražio u starim vesternima i u Šekspirovim tragičnim junacima. Proces snimanja trajao je oko šest godina, a Clark je morao da nauči specifičan akcenat koji je karakterističan za kraj 19. veka. Njegova interpretacija je kreirala, bez preterivanja, jednog od top 10 glavnih junaka u svetu igara.
Nolan North

Nolan North je ulogom Nathana Drake-a redefinisao koncept akcionih igara. Učestvovao je u kreiranju improvizovanih scena koje su definisale ton celog serijala, ne samo u smislu glasovne glume, već i u energičnom motion capture nastupu. Pre toga je već bio poznat kao glas Princa u Prince of Persia (2003), a kasnije je pozajmio glas Desmondu u Assassin’s Creed serijalu. Danas je poznat i kao Deadpool u mnogim Marvel igrama, Dr. Edward Richtofen u CoD-u i Ghost u Destiny-u. North je toliko svestran kada je gluma u pitanju, da će vas njegove pojedine uloge sigurno iznenaditi (dao je glas čak desetorici Dota 2 heroja!).
Laura Bailey

Laura Bailey važi za jednu od najsvestranijih glasovnih glumica svoje generacije. Počela je svoju karijeru 2002. godine kao crvenokosa polu-vampirka Rayne, a do danas se pojavila u preko 200 igara. Pored njene čuvene, ali i veoma kontroverzne uloge Abby iz The Last of Us Part II, Bailey je bila i Jaina Proudmoore u WoW-u, Nadine Ross u Uncharted 4: A Thief’s End, Invisigal u Dispatchu, Mary Jane Watson u Marvel’s Spider-Man serijalu, kao i Black Widow u brojnim Marvel igrama i animiranim filmovima. Laura često sarađuje sa suprugom Travisom, a oboje su deo Critical Role ekipa koja ih je dodatno proslavila kao važne ličnosti moderne pop-kulture.
Christopher Judge

Preuzeti ulogu drugog glumca je samo po sebi zastrašujući zadatak, posebno kada je reč o jednom od najpoznatijih likova čitave generacije. Upravo u takvoj situaciji našao se Christopher Judge tokom razvoja God of War reboota iz 2018, kome je pripala uloga legendarnog Kratosa. Reditelj je otkrio da je do izmene došlo pre svega zbog motion capture-a, jer je Judge po fizičkoj spremi bio bliži Kratosovoj impozantnoj građi, ali i zbog odlične hemije sa glumcem koji tumači Atreusa. Naravno, i njegov glas je igrao ključnu ulogu, pomoću kojeg je Judge uspeo da transformiše oličenje besa gladnog osvete u slojevitog lika i nesigurnog oca. Ovaj nastup mu je doneo brojne nagrade 2018. godine, a zatim i 2023. za nastavak igre.
Steve Blum

Steve Blum je Ginisov rekorder po broju uloga u video igrama, a njegova sirova, promukla i skoro hrapava boja glasa čini ga jednim od najiskusnijih glumaca svih vremena. Iako ga publika najčešće vezuje za Spajka iz Cowboy Bebopa, gejmeri ga poznaju kao Oghrena u Dragon Age: Origins, Grunta u Mass Effect 2, Sub-Zeroa u Mortal Kombat X i Wolverinea u mnogim Marvel projektima. Slično Nolanu Northu, i Blum sposoban da uz minimalne promene u nijansi glasa kreira potpuno različite likove, što i objašnjava širok spektar uloga – od jezivih negativaca do ciničnih junaka sa teškom prošlošću. Osim toga, vodi i sopstveni program za obuku mladih glasovnih glumaca.
David Hayter

David Hayter je jedan od pionira glasovne glume u čitavoj industriji video igara. Kao čuveni Snake (i mnoge njegove iteracije), bio je ključan deo Kojiminog eksperimenta koji je spojio medijum igre i filma. Originalni Metal Gear Solid je imao obimnu postavu, ali pošto zakoni u ovom domenu tada nisu bili striktno definisani, većina glumaca iz predostrožnosti koristila pseudonime u odjavnoj špici, osim Haytera. Ne samo da je u slobodno vreme odigrao sve igre iz serijala, već je i odrekao pola svoje plate kako bi ostatak originalne glumačke postave mogao da bude vraćen za rimejk Metal Gear Solida. Hayter je takođe uspešan scenarista i radio je na filmovima X-Men (2000) i Watchmen, kao i na više animiranih projekata.
Neil Newbon

Neil Newbon započeo svoju karijeru u gejmingu van fokusa, kao pomoćnik za motion capture. Ovo iskustvo mu je pomoglo u kasnijim ulogama, koje su zahtevale kombinaciju facial capture-a, improvizacije i psihološki kompleksnog pristupa karakteru. Jedna od njih je uloga Astariona u Baldur’s Gate 3, zahvaljujući kojoj je Newbon postao fenomen u svetu video igara. Astarion se danas ističe kao jedan od najpopularnijih likova u modernim RPG-ovima, a Newbon je za tu ulogu čak osvojio BAFTA nagradu za najbolju glumu. Pre Baldur’s Gate 3, mogli smo da ga čujemo i u Detroit: Become Human, Beyond a Steel Sky, Final Fantasy XVI i Resident Evil Village.
Ellen McLain

Kao glumica sa skromnom filmskom karijerom, Ellen McLain je svoj rad u gejmingu najviše fokusirala na igre iz Valve kuhinje. Debitovala je kao Combine Overwatch u Half-Life 2, ali svi je pamtimo kao glas okrutne, ali harizmatične veštačke inteligencije iz Portal serijala – GLaDOS. Za ovu ulogu, morala je da prođe kroz prilično neobičan proces snimanja – scenario je prvo ubačen u digitalni sintisajzer, a Ellen je potom imitirala reprodukovan glas sa dodatnim detaljima koji su oblikovali ličnost ljupkog, ali zastrašujućeg AI-a. Za svoj rad osvojila je DICE nagradu, a GLaDOS je postala deo globalne pop-kulture.
Pratite nas na našoj Facebook, Instagram i TikTok stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.
