Bliži se jesen a sa njom i nove sezone popularnih ARPG igara. Ovoga puta pričaćemo o Path of Exile 2 i Last Epoch, jer Diablo 4 još nije na redu i stiže tek krajem septembra. Svakako, bilo je sadržaja da se igra pa hajde da krenemo od Last Epoch.
Last Epoch Season 3: Beneath Ancient Skies
Iako je Last Epoch već izašao iz Early Access faze, dosta sadržaja poput priče nije završeno. Nemojte me shvatiti pogrešno, u igri ima već mnogo toga da se radi, od kampanje do poprilično velikog endgame-a, ali sam narativ još nije dovršen. Nova sezona nam zbog toga donosi novo, deseto poglavlje, koje nas vraća u drevna vremena gde se razrešava cliff hanger sa kraja originalne kampanje – koji neću spojlovati za one koji prate. Cela tematika se vrti oko drevnog doba punog raznovrsnih kreatura koje jako podsećaju na dinosauruse. Dobro, jesu dinosaurusi samo dizajnirani da pripadaju LE svetu. Ovo deseto poglavlje je poprilično dugačko što je super za prvi prelazak, ali setimo se da svakog lika morate da provučete kroz kampanju da biste stigli do endgame i sad je taj put duži. Ovo će biti okej za casual igrače, ali HC igrači, takozvani blasteri ovo nisu prihvatili baš najbolje.

Pored novog poglavlja, sezonska mehanika se isto vrti oko drevnog vremena. Primal Hunt i Rift Beast Sistem je zanimljiva mehanika razvijanja svog protivnika. Tokom igre, nailazićete na riftove u koje možete da uđete i da se borite protiv džinovskog guštera. Ako ga pobedite, imate opciju da mu date evoluciju (krila, vatreni dah, AOE napad, itd.). Sledeći put kad uđete u rift, gušter će imati izabranu modifikaciju i ako ga pobedite, moći ćete da ga modifikujete dalje. Što ga više modifikujete, bolji je loot dok ne ubijete poslednju evoluciju i onda krećete ispočetka. Meni se ova mehanika jako dopala em zbog inovativnosti, em zbog ogromnog loot-a koji dobijate. Pored ovoga, imate i novog vendora koji prodaje vrlo interesantnu unikatnu opremu koja se vrti oko mehanike drevnih zveri. Većina opreme je zasnovana na minion bildovima tako da će ljubitelji ovog stila (kao što sam i ja) uživati u novim opcijama.
Pored ovoga, dodato je i brdo QoL unapređenja kao što je bolji loot filter (kao da mu je trebalo poboljšanje), makroi za kovčege kao i poboljšan interfejs za krafting.
Što se bildova tiče, minioni su u glavnom pogledu ovog puta kao i ogroman buff za Primaliste. Ako smo prošle sezone imali potpunu promenu za Sentinel klasu, Primalist nije toliko promenjen ali je poboljšan toliko da su skoro sve podklase skočile u S tier. Sviđa mi se pristup da svake sezone imaju jednu „flavor“ klasu koja će biti jača od ostalih, samo zato što ostale nisu za bacanje i od svake može da se napravi potpuni DPS monstrum.

Path of Exile 2: The Third Edict i Rise of the Abyssals
POE2 je izašao sa ogromnom zakrpom i novom sezonom i ovoga puta nam donosi neke poželjne a neke upitne promene. Third Edict je zakrpa koja donosi četvrti čin igri (Act 4) i time sklanjaju cruel težinu koja vas je primoravala da pređete prva tri čina dva puta da biste stigli do endgame. Cruel više nema, ali zato Act 4 ima najbolji gejmplej od svih ARPG koje sam igrao do sad. Ceo čin se sastoji od 16 novih zona, novih neprijatelja i 12 bossova. Cela zona je arhipelag koji je podeljen na manja ostrva i možete da posetite bilo koje u bilo kom trenutku i tako progresujete priču – niste linearno vezani da biste progresovali.
Pored priče koja je super interesantna, zone su mnogo bolje, lepše i interesantnije nego prethodne, pogotovo bolje od Act 3 (koji mi je lično najgori Act). Izuzetno su se potrudili da ovo bude bogato iskustvo i jedino mi je krivo što ima dosta da se igra da bi se stiglo do njega. Uz Act 4, dobili smo i tri kraće vezne misije koje služe da doguraju vašeg lika do endgame nivoa koje su isto interesantne narativno, ali se koriste endgame mape i bossovi koji će se ponavljati i u endgame. Mada mislim da je ovo elegantno rešenje dok ne izađu svi činovi.
Pored ovoga, nova mehanika koja je dodata je sprint. Sada posle roll-a možete da produžite u sprint koji vam znatno povećava brzinu kretanja ali ako vas neko od neprijatelja zakači, vaš lik pada i biva neupotrebljiv tri sekunde. Više puta sam zaginuo od ove mehanike i mislim da mora još da se poradi na njoj da ne bude toliko kažnjiva ali je svakako vrlo korisna.

Skoro svi support gemovi su unapređeni ili potpuno promenjeni i ostavljam vam da sami istražite najbolje i najlošije promene. Takođe su dodati i posebni gemovi koji mogu samo da ispadnu, ne mogu da se kraftuju, zvani Lineage gemovi i izuzetno su retki i isključivo vezani za endgame. Pored toga, povećano je i pasivno drvo tako da imate više izbora, ali ima dosta skrivenih nerfova koji se lagano iskazuju kao čudna odluka – iako developeri tvrde da su sve klase bafovane.
Ovo me dovodi do raznovrsnosti bildova. Kako mi ne bi bilo dosadno svaku sezonu, ja uglavnom ostavljam neke klase neisprobane kako bih imao nešto sveže svake sezone. Ovoga puta je na redu bio Ranger i to Deadeye Ascendancy. Leteo sam kroz sadržaj kao vruć nož kroz puter jer ga je em lako sastaviti, em ima velik pristup kako ofanzivnim tako i defanzivnim mehanikama. Ono što bih saznao kasnije je da sam sticajem okolnosti izabrao OP klasu i da su sve ostale znatno slabije. Toliko slabije da je procenat igrača ove klase u endgame preko 70% – ovo nije dobro. Da bih se uverio da je tako, napravio sam Huntress i video da je brzina prolaza u odnosu na Deadeye nebo i zemlja. Igra je poprilično teža, čak i sa twink opremom u odnosu na inicijalni izlazak igre, pogotovo za melee klase. Uhvatio sam sebe da skoro svaku grupu mobova moram da kajtujem i da igram znatno opreznije nego ranije jer svi udaraju kao kamioni sada. Jeste, ovo je taktičniji i sporiji pristup, ali pošto kampanja traje jako dugo, a progres je usko vezan za opremu koja je RNG isto kao i krafting, ovo mi nije bilo mnogo zabavno.

Novi feature koji je trebalo da reši ovaj problem je asinhroni trade sistem, koji omogućava da kupujete i prodajete opremu bez da je saigrač online ili ne. Ali, trejd sistem je zaključan do posle Act 4 što znači da ste na milost i nemilost RNG-a do skoro kraja kampanje. Valute sada ispadaju češće, ali ne dovoljno često da možete da eksperimentišete ili makar da ne rizikujete da potpuno upropastite deo opreme. Last Epoch je i dalje neprevaziđen u krafting sistemu i ne razumem zašto nijedna druga igra barem malo ne pokrade njihovu ideju.
Nova sezona (liga), Rise of the Abyssals, je zanimljiv dodatak i može vas dosta nagraditi ako imate sreće. Tokom igre, nailazićete na pukotine u zemlji iz kojih izlaze demoni i ako ih pobedite sve, nagradiće vas sa loot chest-om. Ako imate baš sreće, otvoriće vam se portal u Ambis, koji je odvojena zona, gde vas, ako uspete da se probijete kroz ogromnu količinu neprijatelja čeka nagrada. Uz ovo, postoji i lokacija u Act 2 koja se zove Well of Souls gde možete da koristite Desecrated opremu i da im dodate još jedan od ponuđena tri modifikatora, što čini dobru opremu još boljom.

Generalno, Third Edict nam je doneo mnogo promena (ali nije još uvek Druida) i neke stvari su mnogo bolje dok su druge znatno lošije. Raznolikost bildova je i dalje mala i možete sebe da potpuno ukočite u progresu ako se usudite da idete nekom eksperimentalnom bild rutom. Nažalost, GGG i dalje ima neku čudnu filozofiju gde želi da igra bude znatno sporija i teža, iako to većina igrača ne želi. Ja sam u taboru da mi je okej sporiji gejmplej, ali ne nauštrb preživljavanja i štete koju nanosim a na sve to i generalne frustracije oko jako sporog progresa. POE2 je i dalje u EA i nadam se da će sve ovo lepo da čučne na mesto kad napokon izađe u 1.0 verziju, a do nje ima još dosta.
Autor: Igor Totić
Pratite nas na našoj Facebook, Instagram i TikTok stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.
