Domaća Scena

Nastavićemo da se trudimo da igračima dostavimo ono što zaslužuju! – Intervju sa Vojinom Vuićem (Yboga Studio)

Posted on

Beogradski Yboga Studio je zvanično predstavio Crimson Freedom, klasičnu real-time strategiju u modernom ruhu. Smeštena u 22. vek, igra prati epsku bitku za prevlast nad Marsom i donosi tri uzbudljive singlplejer kampanje.

Ekipa iz studija navodi da Crimson Freedom nudi sve najbolje elemente RTS žanra, koji su dodatno usavršeni i prilagođeni savremenim standardima. Razgradnja, ratovanje, menadžment resursa i tri zanimljive frakcije čine srž igre, koja garantuje čisto strateško iskustvo.

Ubrzo nakon lansiranja zvanične Steam stranice, stupili smo u kontakt sa Vojinom Vuićem, artistom iz Yboga studija koji nam je otkrio nešto više o projektu.

Pozdrav Vojine! Reci nam nešto o istoriji Yboga Studija i koja je tvoja uloga u timu.

Vojin: Yboga studio je osnovan sredinom 2016. u Beogradu, sa fokusom na izradu mobilnih igara. Već na početku rada razvijena je simulacija upravljanja bolnicom, koja je nakon devet meseci izašla u soft launch, a zatim i u finalnoj verziji za Android. Dream Hospital, dostupan na Android i iOS platformama, do danas je preuzet više od 5 miliona puta. Moja uloga u timu je poprilično svestrana, ali se primarno bavim izradom koncept arta, dizajna karaktera, grafičkih elemenata i ilustracija. Pored toga radim na worldbuilding-u, priči, mehanikama i ostalim kreativnim zadacima.

Nedavno ste lansirali Steam stranicu za Crimson Freedom. Kakvi su inicijalni utisci igrača na novi trejler?

Vojin: Bili smo sigurni da smo u ovoj fazi predstavili gejmplej na najbolji mogući način, ali količina pozitivnih komentara i podrške za ovo kratko vreme nas je zaista pozitivno iznenadila. Nastavićemo da se trudimo da igračima dostavimo ono što zaslužuju.

Kao što si pomenuo, Dream Hospital se pokazao kao izuzetno uspešan. Kada ste izašli iz mobilnih voda, zašto ste se opredelili baš za RTS žanr?

Vojin: Sve je počelo kao „passion” projekat. Kao ekipa koja je odrasla na legendarnim RTS naslovima, osetili smo potrebu i želju da napravimo “old-school” RTS igru koju smo oduvek želeli da igramo. Drugim rečima – razlog je nostalgija koju će, nadamo se, i igrači prepoznati.

Iz kratkih opisa sa vaše zvanične stranice vidi se da ste uložili dosta truda u lore i singlplejer kampanju. Reci nam nešto o priči Crimson Freedom-a i frakcijama koje ćemo igrati.

Vojin: „Klasična” borba za nadmoć, ovog puta na Marsu u dalekoj budućnosti. Frakcije sa različitim filozofijama i ciljevima pokušavaju da forsiraju svoj režim, maksimalno iskorišćavajući sve resurse koje uspešno teraformirani Mars nudi. Neki su pobegli sa Zemlje u potrazi za slobodom (Red Rebellion), proširenjem sistema apsolutne kontrole (Orbis Concordia), pa čak i mogućom odskočnom daskom za sledeći korak ljudske evolucije (AscentX).

Koliki izazov je bio pronaći „sweet spot” balansa za sve tri frakcije? Koja frakcija tebi lično najviše leži po stilu igre i zašto?

Vojin: Vodili smo se jednostavnim, ali neosporivo stabilnim sistemom „papir-kamen-makaze”. Nešto u čemu je jedna frakcija dobra, druga nije, ali zato nudi nešto što ona treća nema – i tako u krug. Moja omiljena frakcija je AscentX, o kojoj za sada ne mogu da kažem puno, jer je planirana za full release. U kratkim crtama – brzi kiborzi, roboti, high-tech ludilo, laser-bube i čudne letilice koje zahvaljujući brojčanoj nadmoći mogu da preplave svakog protivnika.

Pored singlplejer kampanje, da li možemo da očekujemo i multiplejer? Crimson Freedom baš deluje kao savršena igra za to.

Vojin: Apsolutno. Fokusirani smo na oblikovanje sjajnog singlplejer iskustva, ali znamo da je RTS bez multiplejera samo pola užitka. Radimo na tome.

Pomenuo si da Crimson Freedom nudi čisto old-school strateško iskustvo. Šta za vas čini srž tog iskustva?

Vojin: Uživanje u jednostavnim, ali „rewarding” mehanikama koje su lake za savladati, a teške za usavršiti, bez nabijanja tenzije i kompleksnosti beskonačnog broja klikova i akcija po minutu. Čista zabava i, da se tako izrazim, loženje na bitke sa neograničenim brojem jedinica.


Zašto po tebi RTS žanr nije toliko zastupljen na modernoj gejming sceni?

Vojin: Napraviti dobar RTS je zaista ogroman poduhvat, a zajednica ljubitelja ovog žanra je nemilosrdna. Takođe, dobrih RTS naslova ima zaista mnogo, ali su u senci titana sa samog vrha industrije. Teško je odvojiti se od nečega što je zaista dobro, a gradilo je istoriju žanra nekoliko decenija.

Po settingu i žanru, mnogi bi rekli da vam je StarCraft bio glavna inspiracija. Koje još igre su uticale na nastanak Crimson Freedom-a? Koja je tebi lično omiljena?

Vojin: To je istina. Iako sam primarno fan epske fantastike i naslova poput Warcraft-a, Age of Mythology/Empires-a, franšize koje volimo, a bile su nezaobilazne kao inspiracija, svakako su Command & Conquer, Dawn of War, Dune i StarCraft.

Crimson Freedom je planiran za 2026. godinu. Da li pre toga možemo da očekujemo Steam demo?

Vojin: Trenutno smo u fazi organizovanja otvorenog javnog playtest-a koji bi trebalo da bude live i segmentisan na nekoliko datuma u narednim mesecima. Možda čak i brže nego što igrači očekuju!Ako želite da podržite Yboga Studio i dalji razvoj njihovog novog projekta, dodajte Crimson Freedom na vašu Steam wish listu.

Još Play! intervjua možete pročitati ovde.

Pratite nas na našoj FacebookInstagram i TikTok stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Comments

Najpopularnije vesti nedelje

Exit mobile version