Kao veliki ljubitelji Hellraiser serijala i Barkerovog stvaralaštva uopšte, bili smo uzbuđeni kada je osvanuo trejler za Clive Barker’s Hellraiser: Revival. Ipak, ovo oduševljenje ne može da se meri sa ponosom koji smo osetili kada smo saznali da iza ovog ambicioznog projekta stoji domaći studio Mad Head Games!
Clive Barker’s Hellraiser: Revival je prvi pravi Hellraiser naslov u istoriji video igara koji nastaje u bliskoj saradnji sa samim Klajvom Barkerom i kultnim horor glumcem Dagom Bredlijem. Ovo može zvučati kao veliki izazov za bilo koji studio, ali prema svemu što smo do sada videli, jasno je da je ekipa iz Mad Head Games-a ostala verna originalnoj Barkerovoj viziji.
Dok nestrpljivo čekamo najavu datuma izlaska, imali smo tu čast da popričamo sa jednim od najranijih članova Mad Head Games studija, Vidom Rajinom, koji je podelio detalje o radu na jednom od najvećih gejming projekata sa našeg podneblja.
Dobrodošao Vide! Kako se rodila ideja za Clive Barker’s Hellraiser: Revival i kako je Mad Head ušao u celu priču? Opiši nam tvoje putovanje u studiju.
Vid: Priča o Mad Head Games studiju počinje sada već davne 2011. godine i našim prvim HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure) naslovima. Priključio sam se timu 2013. pa se može reći da sam jedan od starosedelaca. Iako ove casual avanture zauzimaju posebno mesto u našim srcima, kolektivna glad za core igrama javila se od samog početka. Glad koja je konačno utoljena 2020. godine u dva velika zalogaja: pripajanje Saber Interactive studiju i izlaskom naše prve akcione sci-fi avanture Scars Above 2023. U tom periodu studio se već proširio na tri grada: Beograd, Novi Sad i Sarajevo, a kao članu Saber grupe otvorila su nam se vrata da radimo na velikim, svetski poznatim IP-jevima i voljenim serijalima.
Dolazimo do današnjeg dana, kada radimo na igrama koje su plodovi tog razvoja, među njima i naslov o kom svi pričaju: Clive Barker’s Hellraiser: Revival. Nakon što smo istražili tamu svemira igrom Scars Above, osetili smo zov za otkrivanjem tame ljudske duše u horor žanru. Tome je pomogla ljubav prema delima Klajva Barkera, među kojima Hellraiser zauzima posebno mesto u srcima članova našeg tima i fanova širom planete.

Za naš studio, Hellraiser predstavlja ključni trenutak i veliki iskorak u svet core igara. Za mene lično, nalik je koračanju u magli, suočavanju sa ambisom, plovidbi iza horizonta iskustva. Bila je to prva prilika da radimo na poznatom serijalu, što je ogromno priznanje i znak poverenja, kako od Saber-a, tako i od vlasnika franšize. Bilo je nekoliko pokušaja u prošlosti da se knjigama, filmovima i stripovima iz mračnog Hellraiser sveta pridruži i video igra, ali smatramo da je ovo prvi put da će publika moći da proživi autentično igračko iskustvo dostojno tog imena. Ovo je naš najambiciozniji projekat do sada, i po obimu, i po pripovedanju. Ali za nas, Hellraiser nije samo veliki naslov, već i lična priča. Priča o ljudima koji su dugogodišnjim radom i naporom ostvarili (i možemo bez stida reći: zaslužili) mogućnost da rade rame uz rame s tvorcem legendarnog horor serijala, što je ostvarenje sna za mnoge u timu, uključujući i mene. Radimo sa ljudima koji su oblikovali horor žanr, ali i nas same, kao stvaraoce i kao igrače.
Clive Barker’s Hellraiser: Revival je prva prava Hellraiser igra. Da li osećate određeni pritisak i odgovornost da prenesete ovu poznatu franšizu u svet video igara?
Vid: Naravno! Dok smo se bavili istraživanjem publike, iznenadili smo se koliko je Hellraiser baza obožavaoca velika, tvrdokorna i posvećena. Ljubitelji ovog legendarnog horor serijala duboko poznaju ovaj svet, njegovu estetiku i mitologiju. Upravo zbog toga nismo sebi dozvolili da budemo površni, već smo svakom detalju pristupili promišljeno, dosledno i verno originalu. Razvoj nove priče u ovom univerzumu predstavlja nezanemarljiv kreativni rizik, i taj izazov smo prihvatili s velikim entuzijazmom. Znali smo da moramo da budemo verni Hellraiser nasleđu, i da sve što stvaramo mora da ima smisla kako za nove igrače, tako i za one koji serijal poznaju do najsitnijih detalja.
Ovaj projekat nije važan samo za nas, ovo je i jedan od najvećih gejming projekata sa našeg podneblja. Koliko god da je sve to pomalo zastrašujuće, toliko je i uzbudljivo.
Meni lično, Hellraiser je otvorio oči prema jednoj posebnoj vrsti horora, neuporedivoj i maštovitoj. Nadam se da će igrači, a posebno oni koji Hellraiser prate godinama, prepoznati koliko smo se trudili da budemo verni njegovom duhu. Cilj nam je da to osetite u svakom kadru, detalju i trenutku igre.

Da li je studio bio u direktnom kontaktu sa Klajvom Barkerom i Dagom Bredlijem tokom razvoja? Kakvi su utisci u radu sa njima i kakav je bio njihov doprinos?
Vid: Klajv Barker je bio uključen u razvoj igre od samog početka. Velika nam je čast da sarađujemo sa ovim legendarnim piscem i smernice koje je delio sa nama u vezi sa vizuelnim stilom, narativnim motivima, širom mitologijom, osobinama likova su bile dragocene. Njegov kreativni doprinos učinio je mnogo da igra ostane istinski verna Hellraiser-u. Na određeni način, ova igra jeste pravi produžetak njegove mračne mašte.
Što se tiče Daga Bredlija, bilo je ogromno zadovoljstvo raditi sa originalnim Senobitom (u narodu poznatijim pod nadimkom Pinhed). Njegov entuzijazam za projekat dao nam je dodatnu sigurnost da idemo u pravom smeru. Bio je oduševljen svime što smo radili sa njegovim karakterom. Osim što je uneo autentičnost kroz glas i prisustvo, podelio je i važne uvide koji su nam pomogli da Pinheda predstavimo onako kako ga obožavaoci i pamte: sa snažnim strahopoštovanjem.
Kako biste opisali gejmplej? Da li je najviše fokusiran na survival horor, akciju, rešavanje zagonetki ili nešto četvrto?
Vid: Hellraiser kombinuje elemente survival horora sa narativno vođenom akcionom avanturom za jednog igrača. Barkerov svet je beskompromisan, i igra je dizajnirana tako da igrač oseća napetost kako u priči, tako i u mehanikama igranja. Bez otkrivanja mnogo detalja o samom gejmpleju, možemo da kažemo da će igrači biti u prilici da iskuse veoma krvavu borbu koristeći hladno i vatreno oružje, kao i posebne sposobnosti Genesis konfiguracije. Naš cilj je bio da borba bude intenzivna, ali i taktična – u skladu sa atmosferom i tonom sveta u kojem se igra odvija. Pored toga, rešavanje zagonetki, šunjanje ili bežanje od nadmoćnih protivnika zauzima važan deo igračevog iskustva.

Da li je Clive Barker’s Hellraiser: Revival u startu bio planiran kao singlplejer naslov? Ili je početni koncept potencijalno mogao da se transformiše u multiplejer igru?
Vid: Prirodno je da smo u ranim fazama razvoja eksperimentisali sa žanrovima i pristupima dok nismo došli do zaključka da upravo ovakav format, first-person, omogućava najautentičnije iskustvo za igrače. Hellraiser nije tipičan slešer horor. On je oduvek bio mnogo više od toga, njegova mitologija je prožeta dubokim, psihološkim, čak i duhovnim slojevima. Upravo zbog toga, atmosfera koju smo želeli da postignemo – jeziva, napeta, ponekad i uznemirujuće intimna – je najupečatljivija kada je proživljavate iz prvog lica. Za nas je najvažnije da istinski horor fanovi osete pravi Hellraiser svet i da kroz medijum igre uspešno prenesemo njegovu suštinu, osećaj neizvesnosti, napetost, patnju, bol i jezivu lepotu.
Kakvu ulogu igra Lament Configuration u kontekstu gejmpleja?
Vid: U našoj igri konfiguracija koja dospeva u šake igrača je Genesis Configuration, mistična kutija inspirisana čuvenom Lament Configuration iz filmova. Ona zauzima centralno mesto u igri i kao katalizator priče i kao ključni element gejmpleja.
Ona nije samo portal u drugu dimenziju; ona je i alat koji će igračima pomagati tokom igre. Njene jedinstvene sposobnosti biće ključne u borbi, gde će, u kombinaciji sa oružjem, nanositi ogroman bol (ili možda zadovoljstvo?) neprijateljima. Osim toga, igrači će je koristiti i za rešavanje zagonetki. Otkrili bismo još, ali ostavljamo igračima da sami iskuse trenutke otkrivanja šta se desi kada neko reši zagonetku konfiguracije.
Kako ste uvezali Barkerovu originalnu viziju sa osnovama gejmpleja?
Vid: Dva ključna elementa koji čine suštinu Hellraiser serijala jesu Genesis konfiguracija i Senobiti (Cenobites), enigmatična, natprirodna bića uznemirujućeg izgleda i složenih motiva. “Demoni za neke, anđeli za druge”, kako glasi citat iz filma. Pored ova dva elementa, podjednako važna nam je bila i tematska ravnoteža između bola i zadovoljstva koja definiše Hellraiser univerzum. Format igre omogućio nam je da igraču damo izvesnu samostalnost u istraživanju dubina ljudskih želja, iskušenja i unutrašnjih praznina. Ovo su motivi koji psihološki produbljuju delo i čine Hellraiser hororom koji prevazilazi samo fizičku sferu. Povezujući navedene elemente, omogućavamo igraču da zaista proživi mračan i fascinantan svet Hellraiser-a.

U trejleru smo videli četvoro Senobita iz originalnog filma, dok su glavni likovi potpuno novi i originalni. Koja je njihova priča?
Vid: Clive Barker’s Hellraiser: Revival igra crpi inspiraciju iz prva dva filma čuvenog serijala kao i knjiga Klajva Barkera. Pored toga, ovo je potpuno nova priča koja donosi sveže i zastrašujuće iskustvo, kako dugogodišnjim obožavaocima, tako i novim igračima.
U našoj horor priči, igrate u ulozi Ejdana (Aidan), protagoniste koji uz pomoć Genesis konfiguracije pokušava da pomogne svojoj devojci da se izbavi iz pakla. U suštini, kao i većina priča u Hellraiser univerzumu, ovo je priča o prazninama koje osećamo i načinima kako ih ispunjavamo, uvijena u Barkerovski svet gde bol i zadovoljstvo nemaju jasnu granicu.
Hellraiser je prilično brutalan, a u trejleru se već vidi da ste odlično ispratili taj aspekt filmova. Da li je postojao trenutak tokom razvoja kada ste dobili zahtev da malo ”stišate” nasilje i druge eksplicitne scene? Ili ste imali potpunu slobodu?
Vid: Nasilje u Hellraiser-u je u službi priče i naglašavanja psihološkog efekta na publiku, ono preispituje granicu između bola i zadovoljstva. Naš gejmplej takođe ima za cilj testiranje te granice, tako da su krvave, uznemirujuće scene njegov sastavni deo. Očekujte neke prizore i situacije koje se inače retko viđaju u video igrama, a možda se čak i prvi put prikazuju u tom formatu.
Ali, ovo je Hellraiser, surov, beskompromisan i iskren. Ne bismo mogli da mu odamo počast bez takvog rizika.

Hellraiser se izdvaja kao jedan od najznačajnijih horor IP-jeva. Ako biste mogli da birate, na kojem drugom svetski poznatom IP-ju biste voleli da radite?
Vid: Svako ko uživa u radu na igri mašta o njenoj budućnosti, mogućim nastavcima ili varijantama, pa tako i ja.
Što se tiče drugih intelektualnih svojina, mi kao studio već radimo na jednom svetski poznatom naslovu, ali nažalost moraćete da sačekate neko vreme da bismo smeli bilo šta da kažemo o tome. :)
Na koji način je Clive Barker’s Hellraiser: Revival uticao na razvoj vaših autorskih projekata?
Vid: Kao što sam nagovestio, naš studio trenutno pored Clive Barker’s Hellraiser: Revival radi na još jednom svetski poznatom i voljenom AAA projektu. U ovom trenutku ne radimo na sopstvenim, autorskim projektima.
Koji Cenobite je tebi omiljen?
Vid: Meni lično, Četerer (Chatterer) je oduvek bio favorit. Da više ljudi ima tako blistave zube kao on, mnogi zubari bi ostali bez posla.
Podržite Mad Head Games i dodajte Clive Barker’s Hellraiser: Revival na vašu Steam wish listu.
Još intervjua sa domaće scene možete pročitati ovde.

Pratite nas na našoj Facebook, Instagram i TikTok stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.
