Generalni direktor portala Totally Human Media, Ičiro Lamb, objavio je izveštaj u kojem detaljno analizira na koji način se koristi generativna veštačka inteligencija u savremenim igrama. U izveštaju se navodi da oko 20% Steam igara u 2025. godini koristi AI.
Koristeći Steam API, Lamb je otkrio da svaka peta igra otvoreno priznaje upotrebu generativne veštačke inteligencije. Prema dostupnim podacima, ova upotreba se u 60% slučajeva odnosi na generisanje vizuelnih elemenata, poput pozadina, 3D modela i sličnih sadržaja. Ostale oblasti u kojima se AI koristi uključuju generisanje zvuka, izradu marketinških i promotivnih materijala, pisanje teksta i narativa, kao i programiranje i logiku igre.
U izveštaju se pominju naslovi kao što su inZOI, AI Roguelite, Comedy Night, Never Ending Dungeon, Nyric i Bitmagic, kao primeri igara koje koriste AI u različite svrhe. Konkretno, Nyric omogućava igračima da kreiraju 3D svetove pomoću tekstualnih komandi, dok Simsolika simulacija inZOI omogućava generisanje tekstura i 3D slika na osnovu unetog teksta.

Ako pogledamo čitavu platformu, saznajemo da oko 7% (odnosno 7818) svih igara koristi generativnu veštačku inteligenciju u nekom obliku. Ovaj broj je značajno porastao u odnosu na oko 1000 igara koje je Lamb registrovao pre nešto više od godinu dana.
S obzirom na sve širu upotrebu veštačke inteligencije u gejmingu, očekuje se da će taj broj u narednim mesecima i godinama nastaviti da raste. Nedavno su se pojavili i izveštaju da kompanija King planira da zameni otpuštene zaposlene first-party alatima baziranim na veštačkoj inteligenciji.
Pratite nas na našoj Facebook, Instagram i TikTok stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.
