Vesti

Šta donosi objavljivanje igre? – Iskustvo Alkonost Teama sa Code Alkonost

Objavljivanje igre danas nije više dovoljno za uspeh. Dok je pre desetak godina indie developer mogao računati na pristojnu vidljivost samim izlaskom igre na platformama poput Steam-a, danas je situacija značajno drugačija. Tržište video igara postalo je izuzetno konkurentno i prezasićeno, a standardi igrača su sve viši. Svaka igra, bez obzira na veličinu studija, poredi se sa AAA naslovima velikih kompanija, što stvara dodatni pritisak na male i nezavisne developere.

Objavljivanje igre zapravo predstavlja samo početak dugotrajnog procesa. Nakon lansiranja, developer mora da se suoči sa brojnim izazovima koji mogu presudno uticati na uspeh igre: od tehničkih problema i prvih recenzija, do marketinških aktivnosti, održavanja i građenja zajednice, kao i kontinuiranog razvoja i prilagođavanja željama igrača. Ključni koraci nakon izlaska igre uključuju brze reakcije na tehničke probleme, komunikaciju sa zajednicom i medijima, optimizaciju performansi igre, prilagođavanje marketinških strategija novim okolnostima, kao i planiranje daljeg širenja igre na nove platforme i tržišta.

Za uspešno pozicioniranje igre na tržištu, developeri moraju da planiraju strategiju za održavanje vidljivosti i interesovanja nakon izlaska. Ovo podrazumeva pametno korišćenje svih dostupnih marketinških alata platforme poput Steam-a, saradnju sa influenserima i specijalizovanim medijima, aktivno učešće na međunarodnim događajima i sajmovima, kao i jasno definisanje ciljane publike.

Upravo o tome koliko je važno da indie timovi budu spremni na ono što dolazi nakon izlaska igre, razgovarali smo sa Aleksandrom Jovanovićem iz studija Alkonost Team, nakon objavljivanja njihove igre Code Alkonost.

PlayBiz: Prošla su oko dva meseca od objavljivanja igre Code Alkonost. Kakvi su tvoji prvi utisci i kako se osećaš sada, u poređenju sa danom izlaska igre?

Aleksandar: Dan izlaska bio je uzbudljiv i pun adrenalina – osećali smo ponos što smo konačno završili projekat na kojem smo radili toliko dugo, ali i neizvesnost kako će igra biti prihvaćena. U tom trenutku, najvažnije nam je bilo da igru izbacimo i omogućimo publici da je konačno zaigra. Međutim, sada, sa ove distance, jasnije vidim da smo mogli doneti drugačiju odluku. Pre svega, odlučio bih se za kasniji datum izlaska, uz dodatno testiranje i temeljnu marketinšku pripremu. Iako smo igru testirali interno i kroz playtestove, određene greške su promakle, što je uticalo na prve utiske igrača. Pored toga, vidljivost igre na tržištu nije bila na nivou na kojem je mogla biti, jer nismo imali dovoljno snažnu marketinšku kampanju koja bi obezbedila bolji početni zamah.

Međutim, na izazove smo brzo reagovali i kroz niz ažuriranja doveli igru na odgovarajući nivo, poboljšali performanse i rešili probleme koje su igrači prijavljivali. Posebno smo se fokusirali na optimizaciju kako bismo omogućili da igra radi stabilno i na slabijim računarima, čime smo proširili bazu igrača koji mogu da uživaju u igri bez tehničkih prepreka. Igra je takođe dobila skromnu, ali značajnu promociju kroz indie portale koji se fokusiraju na niskobudžetne naslove. Ovi mediji su pomogli da se igra predstavi široj publici zainteresovanoj za indie projekte, čime je dodatno povećana svest o igri u globalnoj gaming zajednici.

Ceo intervju možete pročitati na PLAY BIZ Insider!

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našoj Discord grupi za sve vesti o gejmingu.

Pretplatite se na Play! Newsletter

* indicates required


Comments
Play!Zine - preko 14 godina potpuno besplatan profesionalni gejming časopis na srpskom jeziku. Svakog meseca u digitalnom PDF formatu na preko 100 strana očekuju Vas opisi aktuelnih igara, intervjui, editorijali, recenzije hardvera, novosti sa domaće scene i brojne druge zanimljivosti iz sveta gejminga. A dok čekate novi broj časopisa, tu je i naš sajt - www.play.co.rs , gde vas svakodnevno obaveštavamo o svim aktuelnostima, novostima i zanimljivostima iz industrije video-igara. Naš moto je profesionalnost i posvećenost istraživanju, kako bi za vas doneli uvek najinteresantnije i dobro informisane vesti. Želimo dobrodošlicu svim starim i novim fanovima!

O nama:

PLAY! Zine

Adresa redakcije:

Vele Nigrinove 2/1
Beograd

Kontakt:
redakcija@play-zine.com

Prijatelji:


Play!Zine 2006-2019

To Top