Jo\u0161 od Super Marija koji je iza\u0161ao davne 1993. godine jasno je da postoji problem u\u00a0pravljenju filmova po igrama. Svaki film koji je poku\u0161ao da na velike ekrane dovede heroje iz igara susreo se sa o\u0161trom kritikom i uglavnom finansijskom katastrofom. Ove filmske adaptacije igara kriju razloge za\u0161to Holivud jo\u0161 uvek nije snimio dobar film po igri:<\/p>\n
<\/p>\n
Super Mario je legendarna Nintendo igra koja ba\u0161 i nema previ\u0161e smisla kao radnja filma. Dakle dva italijanska vodoinstalatera, Mario i Lui\u0111i, \u017eele da spasu princezu od dinosaurusa. Film je spektakularno lo\u0161, \u010dak toliko lo\u0161 da je postao dobar. Fanovi su bili razo\u010darani (a \u0161ta su o\u010dekivali?), dok su obi\u010dni gledaoci bili zbunjeni. Nekad \u010dak i oskarovci nisu dovoljni. Super Mario film je trebao da bude animiran, jer verzija sa pravim glumcima jednostavno nema smisla.<\/p>\n
<\/p>\n
Koliko je komplikovano napraviti fajterski akcioni film?\u00a0Pri\u010da o dvojici boraca koji spa\u0161avaju devojku nije neki problem za ekranizaciju. Problem je kad \u017eeli\u0161 da napravi\u0161 instant hit a da pritom ne potro\u0161i\u0161 mnogo para. Tako je nastao Double Dragon, film po legendarnoj taba\u010dini, koji odi\u0161e lo\u0161om glumom,\u00a0dijalozima i zapletom. Glavni problem ovog filma je svakako manjak bud\u017eeta i veoma slab scenario.<\/p>\n
<\/p>\n
U 21. veku filmovi po igrama su dobili ve\u0107e bud\u017eete ali su zadr\u017eali neke od osnovnih problema – lo\u0161 scenario. An\u0111elina D\u017eoli je bila dobar izbor za Laru, bar fizi\u010dki, ali je ceo film prili\u010dno \u0161kripao. Jedan od problema koji imaju filmovi po igrama je svakako \u017eelja da se dodvori fanovima, a da se u isto vreme dovedu obi\u010dni gledaoci u bopskop. \u010cini se da jo\u0161 niko nije re\u0161io ovaj problem. Tomb Raider je mogao da bude taj film – moderni Indijana D\u017eouns sa motivima iz igre, ali se to na \u017ealost nije desilo pre svega zbog lo\u0161e pri\u010de.<\/p>\n
Kad se spoji tako uspe\u0161na fran\u0161iza kao \u0161to je Blizzardov Warcraft i Holivud \u0161ta mo\u017ee da po\u0111e naopako? Glavni problem filma je pre svega neizbe\u017eno pore\u0111enje sa Gospodarem prstenova zbog tematike. To je bitka koju film jednostavno ne mo\u017ee da dobije. CGI orkovi su jo\u0161 jedan problem, ma koliko dobro bili ura\u0111eni. Tu je i nedostatak glavnog junaka koji \u0107e nositi film (i marketin\u0161ku kampanju) zbog \u017eelje reditelja da podjednako pokrije obe strane gde su svi dobri. Film na kraju i nije toliko lo\u0161 koliko jednostavno nije imao \u0161anse na najva\u017enije tr\u017ei\u0161tu – ameri\u010dkom. Film je spasila Kina gde je film zaradio preko 380 miliona dolara.<\/p>\n
Specijalna nagrada za \u017eivotno nedelo: Uve Bol<\/strong><\/p>\n <\/p>\n Svi gore navedeni problemi mogu se prona\u0107i na jednom mestu u SVIM filmovima Uve Bola. Prosto je neverovatno da je \u010dovek uspeo da snimi toliko ekranizacija igara i da je svaki film apsolutno sme\u0107e. \u0160to je najgore, uspevao je da anga\u017euje dobre glumce u tom procesu masakriranja izvornog materijala. Filmovi su snimani sa sramno bednim scenarijem, sme\u0161nim bud\u017eetima, u\u017easnom re\u017eijom i jo\u0161 gorom glumom.<\/p>\n Dakle, \u0161ta je to u producentskom bi\u0107u \u0161to ga vu\u010de ka filmskom krvoproli\u0107u igara? Kreiranje filma bez vizije ve\u0107 sa \u017eeljom da se ja\u0161e talas popularnosti i na taj na\u010din uzme neka love. Kreativne gre\u0161ke gde se po cenu kvaliteta filma prati uzor (dobar primer kako se radi adaptacija su Marvel filmovi koji bi bili u\u017easni da su preslikane verzije stripova). I za kraj, i najva\u017enije, ve\u0107ina ovih filmova jednostavno nisu kvalitetni. \u0160tedi se na rediteljima (uglavnom su neki po\u010detnici u pitanju), scenariji su lo\u0161i i generalno sve vu\u010de na tre\u0161.<\/p>\n Da se vratimo koju re\u010denicu iznad i ponovimo o\u010digledno – radite ono \u0161to radi Marvel. Dakle, analizirati izvor, prebaciti ga u filmski jezik, anga\u017eovati kvalitetnu ekipu i pustiti je da radi ignori\u0161u\u0107i plakanje i cviljenje ultra-fanova. Na kraju \u0107e svi biti zadovoljni.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Jo\u0161 od Super Marija koji je iza\u0161ao davne 1993. godine jasno je da postoji problem u\u00a0pravljenju filmova po igrama. Svaki film koji je poku\u0161ao da na velike ekrane dovede heroje iz igara susreo se sa o\u0161trom kritikom i uglavnom finansijskom katastrofom. Ove filmske adaptacije igara kriju razloge za\u0161to Holivud jo\u0161 uvek nije snimio dobar film […]<\/p>\n","protected":false},"author":14,"featured_media":19555,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[2878,7,2],"tags":[3127,3126,22,1452,436,1941],"class_list":["post-19550","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-entertainment","category-opisi-igara","category-vesti","tag-angelina-jolie","tag-bloodrayne","tag-double-dragon","tag-super-mario","tag-tomb-raider","tag-warcraft-film"],"wppr_data":{"cwp_meta_box_check":"No"},"jetpack_publicize_connections":[],"yoast_head":"\n