Ovaj tekst je originalno iza\u0161ao u aprilskom 125. broju \u010dasopisa Play!Zine, koji mo\u017eete preuzeti na ovom linku.<\/em><\/a><\/p>\nWhere the Bees Make Honey je indie igra koja je izme\u0111u ostalog finansirana preko Kickstarter platforme. Njen kreator je Brajan Vilson, koji je ideju za pri\u010du ove igre dobio u de\u010dijem pretvaranju da ste neko ili ne\u0161to drugo, a de\u010dija ma\u0161ta mo\u017ee sva\u0161ta. I nezavisnost stvaranja ove igre je zapravo ono \u0161to me je mu\u010dilo u davanju ocene, jer njen kreator stvarno zaslu\u017euje pohvalu za interesantnu ideju, ina\u010de bi na keca dobila \u201esedi jedan\u201c zbog lo\u0161e izvedbe te ideje. Iskreno ne znam kad mi je trebalo ovoliko vremena da se odlu\u010dim za neku ocenu bilo \u010dega iz segmenta zabave, ali na kraju – htela sam da budem fer onoliko koliko igra zaslu\u017euje.<\/p>\n
<\/p>\n
Where the Bees Make Honey je igra sa 3D mozgalicama, ili nivoima koje morate da pre\u0111ete manipuli\u0161u\u0107i 3D okru\u017eenjem i to je najzanimljiviji i najlep\u0161i deo igre. Na\u017ealost, takvih nivoa ima izuzetno malo i izme\u0111u njih morate da igrate ne\u0161to \u0161to kreatori nazivaju vinjetama, ne\u0161to \u0161to bih nazvala doga\u0111ajima me\u0111u mozgalicama koji su mi bili nezanimljivi i dosadni, a povrh svega predstavljaju \u017eelju kreatora igre da poku\u0161a da napravi igra\u010dki bu\u0107kuri\u0161, i u tome je uspeo utoliko \u0161to kao i svaki drugi bu\u0107kuri\u0161 neiskusnog kuvara ovo ne zadovoljava ni jedan gastronomski tj. gejmerski kriterijum.<\/p>\n
Igra pri\u010da o devojci Sani, zaglavljenoj u dosadnom kancelarijskom \u017eivotu radnice telefonskog centra kompanije, koja po ko zna koji put zaglavi posle radnih sati, rade\u0107i posao koji je dovodi na ivicu egzistencijalne krize. I tu ulazite u magi\u010dni svet mozgalica, prvo prolaze\u0107i vinjetu gde sam htela da odustanem zbog sporosti odziva kontrola, apsolutno neprimerenoj tom doga\u0111aju i samoj igri. Sre\u0107om, novinarska etika me je naterala da igru zapravo pre\u0111em da bih se iznervirala u nekoj drugoj vinjeti zbog toga \u0161to kontrole imaju tako spor odziv da sam htela opet da odustanem i zapravo i jesam na par dana.<\/p>\n
<\/p>\n
Vinjete, i kratki filmovi koje dobijete na kraju svake mozgalice, zapravo vas vode kroz nostalgiju odrasle Sani i kroz se\u0107anja o njenom detinjstvu, onda kada je sve bilo sun\u010danije i lep\u0161e, kada je volela da nosi kostim p\u010delice i odatle zapravo igra nosi ime. U jednoj od vinjeta vam se kunem da sam dobila utisak da cela ova pri\u010da ima neku tragediju iza sebe, me\u0111utim ni to nije nigde odvelo.<\/p>\n
Onog trenutka kada sam morala da vozim auti\u0107 iz njenog detinjstva mi je stvarno prekipelo, jer stvarno nisam htela da ve\u0107inu vremena provedem igraju\u0107i sve ostalo sem mozgalica, koje su kad uspete da do\u0111ete do njih izuzetno lepog vizuelnog stila, ali isuvi\u0161e jednostavne i bez izazova.<\/p>\n
<\/p>\n
Mozgalice predstavljaju u osnovi mala \u201eostrva\u201c sa gomilom detalja, odnosno 3D platforme koje mo\u017eete da rotirate levo i desno za po 90 stepeni. Prilikom rotacije se u mozgalicama tako\u0111e pokre\u0107u i pokretni delovi iste, poput mostova, platformi ili merdevina. One su jako lepo koncipirane sa veoma prijatnim i lepim bojama, te svaka predstavlja i pripada odre\u0111enom godi\u0161njem dobu, kao i vinjeta koja joj prethodi. Zahtevaju snala\u017eenje u prostoru kad se pogled ka njoj izmeni i zapravo su veoma prijatne dok ih re\u0161avate i sla\u017eete, \u0161teta \u0161to ih ima malo i \u0161to nisu preterano zahtevne, te da je igra du\u017ea bilo bi i prostora za razvoj njihove zahtevnosti.<\/p>\n
<\/p>\n
I za kraj bih volela da vam ka\u017eem da igra jeste uspela da me vrati u moje detinjstvo jer godinama nisam igrala igru gde uspem da zaglavim izme\u0111u grafi\u010dkih slojeva iste. Prava \u0161teta, jer je igra lepa i ima iskreni umetni\u010dki momenat autora, ali je prosto previ\u0161e frustriraju\u0107a i trenutno neigriva u ovakvom obliku.<\/p>\n
Autor: Dragana Li\u010dina Danojli\u0107<\/strong><\/p>\nIgru za potrebe opisa ustupio Whitethorn Digital<\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Ovaj tekst je originalno iza\u0161ao u aprilskom 125. broju \u010dasopisa Play!Zine, koji mo\u017eete preuzeti na ovom linku. Where the Bees Make Honey je indie igra koja je izme\u0111u ostalog finansirana preko Kickstarter platforme. Njen kreator je Brajan Vilson, koji je ideju za pri\u010du ove igre dobio u de\u010dijem pretvaranju da ste neko ili ne\u0161to drugo, […]<\/p>\n","protected":false},"author":9,"featured_media":40313,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_jetpack_memberships_contains_paid_content":false,"footnotes":"","jetpack_publicize_message":"","jetpack_publicize_feature_enabled":true,"jetpack_social_post_already_shared":true,"jetpack_social_options":{"image_generator_settings":{"template":"highway","enabled":false},"version":2}},"categories":[9,7,346,2],"tags":[6,1495,8583,728,8772,8601,8773],"class_list":["post-40310","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-opisi","category-opisi-igara","category-ps4","category-vesti","tag-opis","tag-opisi","tag-play-125","tag-puzzle","tag-wakefield-interactive","tag-where-the-bees-make-honey","tag-whitethorn-digital"],"wppr_data":{"cwp_meta_box_check":"Yes","cwp_rev_product_name":"Where the Bees Make Honey","_wppr_review_template":"default","cwp_rev_product_image":"http:\/\/play.co.rs\/wp-content\/uploads\/2015\/01\/PLAY-logo_bela.png","cwp_image_link":"image","wppr_links":[""],"cwp_rev_price":"","wppr_pros":["Lepe mozgalice sa interesantnom 3D premisom."],"wppr_cons":["Komande koje nisu sigurne da li su preosetljive ili neosetljive.","Poigrava se sa svim mogu\u0107im \u017eanrovima na lo\u0161 na\u010din."],"wppr_rating":"40.00","wppr_options":{"1":{"name":"40","value":"40"}}},"jetpack_publicize_connections":[],"yoast_head":"\n
REVIEW: Where the Bees Make Honey - PLAY!<\/title>\n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n