REVIEW: Rayman Fiesta Run

Ubisoft je u poslednjih par godina Rayman-a zaista uspeo da revitalizuje kao maskotu i to na najbolji mogući način, izdavajući par vrlo dobrih igara sa starim herojem bez ruku i nogu na koga smo već pomalo bili zaboravili. Najpre krajem 2011-e sjajni povratak 2D korenima sa Rayman Origins, pa onda odlični naslov za mobilne platforme Rayman Jungle Run prošle godine. Ubisoft je u 2013-oj bio još aktivniji i pre svega na tržište izbacio više nego fenomenalni Rayman Legends, igru koja je svakako među kandidatima za jednu od najboljih igara uopšte ove godine. Mobilne platforme takođe nisu zapostavljene (kao to već danas biva sa velikim izdavačima) i pred nama je nastavak za Jungle Run – Rayman Fiesta Run.

Rayman-Fiesta-Run-screenshot-1_resize

Odmah u startu će vam biti jasno da je Fiesta Run upravo ono što ste od ove igre i očekivali. Igra sa Jungle Run ne deli samo slično ime već zapravo gotovo sve ključne elemente. Gameplay je ostao nepromenjen. I dalje se radi o auto runner tipu igre gde Rayman (ili u slučaju Fiesta Run i neki drugi od igrivih likova) automatski  trči sa jedne strane ekrana na drugu a na vama je da koristeći skok ili udarce izbegnete sve prepreke koje vam stoje na putu i stignete do kraja nivoa, pri tome skupljajući što više Lums stvorenja. Nivoi su vrlo kratki i prilagođeni iskustvu kratkih gameplay sesija koje traju maksimalno do minut i po, što je rekli bismo i dobitna kombinacija za igre namenjene mobilnim platformama. Stizanje do kraja nivoa obično i nije preveliki izazov. Pravi gameplay igre ćete iskusiti tek kada nivoe prelazite sa ciljem da prikupite svih 100 Lums-a koji se nalaze u svakom nivou. Što se tiče kontrola, igra ima dva tastera koji su raspoređeni u donji levi i desni ugao. Jedan je skok, drugi je punch. Pritisnite i držite skok i Rayman će lebdeti u vazduhu neko vreme. Ovoga puta su sve funkcije relativno brzo otvorene u igri za razliku od Jungle Run gde su nivoi bili podeljeni u grupe koje su pravljenje oko date gameplay mogućnosti koja je za njih bila vezana.

Rayman-Fiesta-Run-screenshot-5_resize

Fiesta Run sadrži i „world mapu“ sa svim nivoima na kojoj se put otvara kako oslobađate Teensies stvorenja prelazeći nivoe. Ovo inače radite sakupljajući dovoljan broj Lums-a u toku nivoa. Na putu od nivoa do nivoa se nalaze često i neka iznenađenja u vidu dodatnih playable likova koje otključavate (tu je Raymanov najbolji drugar Globox kao i igrivi Teensies u raznim kostimima), wallpapera i dodatnih gameplay mogućnosti.  Ukoliko pređete nivo i u njemu sakupite svih 100 Lums-a, otvarate Invaded verziju tog nivoa koja je po pravili nešto teža.

Sve ukupno gledano u poređenju sa Jungle Run, igra je znatno duža i bogatija sadržajem. Ako ste casual igrač i samo igrate da stignete do kraja nivoa, igra će i za vas trajati dovoljno dok „obrnete“ sve nivoe. Ukoliko pak Rayman Fiesta Run igrate onako kako po nam i treba, odnosno sakupljajući svih 100 Lums-a u svakom nivou, igra će vam pružiti više nego zadovoljavajući broj gameplay sati, naročito za jednu akcionu mobilnu igru od 3 dolara.

Rayman-Fiesta-Run-screenshot-4_resize

Grafika u igri je kao i prošlog puta – fenomenalna. Rayman mobilne igre koriste isti UbiArt game endžin kao i full konzolni naslovi i izgledaju neverovatno . Iako smo malo alergični na termin „console quality“ koji naše zapadne kolege tako lako nalepe na razne iOS i Android igre kada opisuju kvalitet grafike, u slučaju Rayman Fiesta Run i mi bismo ovu etiketu dodali bez previše razmišljanja. Zvučna podloga u igri je isto odlična i prava „raymenovska“. Mnoge od tema su direktno preuzete iz konzolnih naslova. Međutim ovde bi voleli da napomenemo da iako je kvalitet muzike na nivou, sama priroda igre sačinjena od kratkih gameplay sekcija gde ćete nivoe stalno iznova počinjati iz početka, kada se prebaci na teritoriju muzičke podloge  jednostavno mora da proizvede i onaj efekat preteranog ponavljanja.

Rayman-Fiesta-Run-screenshot-3_resize

Za kraj da spomenemo i neke od feature-a koji se danas očekuju od igara i koji su i ovde prisutni. Igra ima achievements -e (čak i Android verzija), kao i leaderboards (koji su u slučaju Android verzije koju smo mi testirali integrisani u Google Plus koji danas hteli ne hteli (a najčešće ne) sada već morate da imate, inače će se vaša borba sa gigantom zvanim Google završiti vašim porazom). Igra takođe ima i mikrotransakcije koje su u igri toliko nebitne i nevidljive da i ovde Ubisoftu dajemo big thumbs up.

Rayman-Fiesta-Run-screenshot-2_resize

Sve u svemu, ako ste fan platformskih igara, Ubisoft se poslednjih par godina pobrinuo za to da kvalitetne Rayman igre sada možete pronaći na svim gaming uređajima koji danas postoje. A Fiesta Run bi u odnosu na Jungle Run najbolje opisali poredeći ih sa odnosom između konzolnih Rayman Origins i Rayman Legends. Sve pomenute igre su odlične, a primetno je i to da kvalitet raste iz igre u igru. Ako ste voleli Jungle Run, Fiesta Run ćete voleti još više!

Autor: Filip Nikolić

Rayman Fiesta Run

0